Auteur Topic: [Foto's] Levensloop van onze schoenen  (267269 keer gelezen)

Charlie

• Gast
Re: [Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #345 Gepost op: 01 juni 2010 - 18:48:43
Ziet er inderdaad goed uit. Hoe gaat het verhaal dan dat wanneer je ze niet door het schoenenmerk zelf laat verzolen dat de leest dan niet meer klopt ofzoiets? Of is dat gewoon om zelf eraan te verdienen?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #346 Gepost op: 01 juni 2010 - 19:16:16
Ziet er inderdaad goed uit. Hoe gaat het verhaal dan dat wanneer je ze niet door het schoenenmerk zelf laat verzolen dat de leest dan niet meer klopt ofzoiets? Of is dat gewoon om zelf eraan te verdienen?

Ga een keer praten met Nils Kalf; dan legt hij zijn methode uit (die ik uit mijn geheugen niet kan reproduceren).

dennisbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #347 Gepost op: 01 juni 2010 - 22:23:46

Wat ik begrepen heb. Is dat bij een complete verzoling de gelengboog verwijdert wordt en het is alleen mogelijk deze correct (precies goed )terug te zetten op de originele leest.
"I'm A man of simple tastes, only the best will do"

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #348 Gepost op: 01 juni 2010 - 23:23:59
Die zien er nog wel erg mooi uit. Die ijzeren dingen houden het inderdaad wel netjes.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #349 Gepost op: 01 juni 2010 - 23:31:38
Die zien er nog wel erg mooi uit. Die ijzeren dingen houden het inderdaad wel netjes.

Scheelt veel in het totaalbeeld, volgens mij.

Charlie

• Gast
Reactie #350 Gepost op: 01 juni 2010 - 23:41:16

Ja erg veel. Toen ik nog geen embouts onder mijn schoenen had, kreeg ik telkens een afbrokkeling van de neuszool. Dit zorgde ervoor dat ik zoolstukjes aan de voorkant van de zoolrand kreeg. Net of er met een kaasschaaf over de rand was gegaan...

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #351 Gepost op: 01 juni 2010 - 23:46:17

Vind ik ook wel. Bij veel van mijn schoenen zijn de zolen aan de voorkant afgesleten. Ziet er toch wel slordig uit terwijl ze verder perfect zijn. Misschien laat ik het ook mij doen bij mijn nieuwe schoenen, vind het wel overtuigend.

Charlie

• Gast
Reactie #352 Gepost op: 02 juni 2010 - 00:13:48
Misschien laat ik het ook mij doen bij mijn nieuwe schoenen, vind het wel overtuigend.

Je kunt het ook nog bij je oude schoenen laten doen. Ik heb dat laatst bij een al wat ouder paar laten doen en Nils plaatst er dan een soort teenstuk op om het weer recht te trekken om er vervolgens de embouts op te plaatsen. Het ziet er dan wel iets vreemder uit aan de onderkant (niet dat je het ooit ziet), omdat je dus een soort tussenstukje ziet, maar het zorgt wel voor een langere levensduur en een mooier resultaat.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #353 Gepost op: 02 juni 2010 - 00:22:12
Ok bedankt voor de tip, ik ga het een keer proberen.

guest2946

• Gast
Reactie #354 Gepost op: 02 juni 2010 - 08:53:46
Haha, typisch Barker Black. Kan die knipoog wel waarderen. Veel mensen zal het niet eens opvallen.

Is iemand bekend met de kwaliteit van Barker Black?  Prijzen zijn volgens mij vergelijkbaar met EG.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #355 Gepost op: 02 juni 2010 - 09:10:07
Zien er mooi uit, Carwo!

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #356 Gepost op: 02 juni 2010 - 09:38:14
Dit zijn geen Rendenbachs, toch Carwo? Ziet er wel goed uit.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #357 Gepost op: 02 juni 2010 - 09:51:40
Dit zijn geen Rendenbachs, toch Carwo? Ziet er wel goed uit.

Nee, Natural B of iets dergelijks is de naam. Ik heb de indruk dat ze beter zijn dan de standaardzolen van C&J (die ik niet erg indrukwekkend vind).

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #358 Gepost op: 02 juni 2010 - 09:56:25
Oh ja, die heb ik ook onder mijn C&J Daltons denk ik. Je hebt gelijk over de C&J zolen, zeker bij de benchgrades slijten ze nogal hard.

Charlie

• Gast
Reactie #359 Gepost op: 02 juni 2010 - 09:57:21
Nee, Natural B of iets dergelijks is de naam. Ik heb de indruk dat ze beter zijn dan de standaardzolen van C&J (die ik niet erg indrukwekkend vind).

Tja het is natuurlijk wel zo, hoe slechter zij de zolen maken, hoe sneller je weer terug moet voor een verzoling. Dat levert hen dan weer lekker een duitje op. Geen idee of Kalf's zolen beter zijn, ik heb ze nog niet door hem laten verzolen. Ze zien er overigens wel goed uit, moet ik toegeven.  :)