Auteur Topic: Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)  (16088 keer gelezen)

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)
Reactie #15 Gepost op: 04 september 2006 – 15:43:50
TailormadeSuits pakken zijn er van 200-475, afhankelijk van de stof.

SuSu RTW is ook aan te bevelen, beetje vermaken en dan ben je ook voor niet al te veel geld klaar.

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)
Reactie #16 Gepost op: 23 september 2006 – 16:16:45
Vandaag ben ik bij SuSu geweest in Amersfoort. Aldaar een aantal jasjes gepast.

De Napoletaanse snit ziet er érg mooi en slank uit. Het kleedt absoluut goed af. Helaas zag je 't knoopje (mt 48 ) wel wat trekken. Als ik fatsoenlijk rechtop stond, borst vooruit, dan werd het niet acceptabel meer. De Engelse snit was ook slank, maar past beter bij mijn bouw.

Aangezien ik een lange rug en lange armen heb werd de lengtemaat (94) aangeraden. Deze viel ook erg goed. Ik heb besloten dat het een 2 knoops jasje moet worden.

Er waren voornamelijk half-canvas pakken en een enkele full-canvas. Gezien de ervaringen hier lijkt het me verstandig om te gaan voor de full-canvas. (rond de €300).

Tot slot de stofkeuze. Het pak dat ik gepast heb was wat grof geweven, blauw met een krijtstreepje. Een pak in de Engelse snit in lengtemaat 94. Het ging dus om de pasvorm.
Ik ga over 2 weken (kan zelf niet eerder) naar een antraciet (vrij licht)pak kijken dat uit M'tricht moet komen. Nou twijfel ik nog wel over een blauw pak of antraciet. Het blauwe pak icm toch m'n Camberleys stond echt ontzettend mooi. Wat fijnere blauw geweven stoffen kon ik echter niet in maat 94 vinden.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.368
    • Bekijk profiel
Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)
Reactie #17 Gepost op: 23 september 2006 – 16:35:46
Anthraciet met pin-stripe en jouw kleur schoenen staat erg goed.

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)
Reactie #18 Gepost op: 23 september 2006 – 17:42:09
Citaat van: "Bogart"
Anthraciet met pin-stripe en jouw kleur schoenen staat erg goed.


Het antraciete pak wat ik momenteel heb uitgezocht heeft geen pinstripe. Maar wellicht dat ik m'n keuze nog bijstel. Ik moet het zien als ik het aanheb.

De pasvorm ben ik wel echt over te spreken, evengoed jammer dat het Italiaanse pak me niet past aangezien dat nét even slanker was.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)
Reactie #19 Gepost op: 23 september 2006 – 20:28:31
Ik heb nog even op de site gekeken van SuSu en heb het vermoeden dat het dit pak is. Lastig om te zeggen aangezien kleur soms wat anders overkomt.

"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)
Reactie #20 Gepost op: 25 september 2006 – 11:45:30
Citaat van: "Peer Gynt"


Tot slot de stofkeuze. Het pak dat ik gepast heb was wat grof geweven, blauw met een krijtstreepje. Een pak in de Engelse snit in lengtemaat 94. Het ging dus om de pasvorm.
Ik ga over 2 weken (kan zelf niet eerder) naar een antraciet (vrij licht)pak kijken dat uit M'tricht moet komen. Nou twijfel ik nog wel over een blauw pak of antraciet. Het blauwe pak icm toch m'n Camberleys stond echt ontzettend mooi. Wat fijnere blauw geweven stoffen kon ik echter niet in maat 94 vinden.


Heb zelf een donkerblauw en een antraciet pak van SuSu, zelfde model allebei. Beide kleuren zijn vrijwel overal mee te combineren, zelf gebruik ik de blauwe voor 'gewonere' gelegenheden als een congres (donderdag a.s. bijvoorbeeld) en antraciet voor feesten e.d.

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)
Reactie #21 Gepost op: 25 september 2006 – 11:58:53
Heb je de Engelse of Italiaanse (Napolitaanse) snit?
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)
Reactie #22 Gepost op: 25 september 2006 – 12:00:01
Citaat van: "Peer Gynt"
Heb je de Engelse of Italiaanse (Napolitaanse) snit?


Volgens hebben ze in hun confectie alleen Milano of Napoli hangen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)
Reactie #23 Gepost op: 25 september 2006 – 14:36:04
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Peer Gynt"
Heb je de Engelse of Italiaanse (Napolitaanse) snit?


Volgens hebben ze in hun confectie alleen Milano of Napoli hangen.


Hoe kan ik dan de Engelse snit aangehad hebben? ;)
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Napoleon

  • Gast
Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)
Reactie #24 Gepost op: 25 september 2006 – 14:43:40
94 is overigens gewoon maat 47, of het nu een lengtemaat van 48 of van 46 is weet ik niet, wie kan uitsluitsel geven???

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)
Reactie #25 Gepost op: 25 september 2006 – 14:52:12
Citaat van: "Napoleon"
94 is overigens gewoon maat 47, of het nu een lengtemaat van 48 of van 46 is weet ik niet, wie kan uitsluitsel geven???


94 = 47 = lange 46 (maar dan meestal automatisch toch iets ruimer in de taille ook)
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)
Reactie #26 Gepost op: 25 september 2006 – 15:13:13
Citaat van: "Peer Gynt"
Heb je de Engelse of Italiaanse (Napolitaanse) snit?


Napolitaanse

Napoleon

  • Gast
Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)
Reactie #27 Gepost op: 25 september 2006 – 16:11:06
Citaat van: "Camiceria"
Citaat van: "Napoleon"
94 is overigens gewoon maat 47, of het nu een lengtemaat van 48 of van 46 is weet ik niet, wie kan uitsluitsel geven???


94 = 47 = lange 46 (maar dan meestal automatisch toch iets ruimer in de taille ook)
mn moeder beweert namelijk bij hoog en laag dat 49 (pak van mn pa) een lengtemaat van 50 is....
ik geloof je wel, maar heb je iets van een tijdschriftje waar dat instaat dat dat dus niet is een 49 een lengtemaat van 48 is? alvast dank :)

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)
Reactie #28 Gepost op: 25 september 2006 – 16:18:12
Citaat van: "Napoleon"
mn moeder beweert namelijk bij hoog en laag dat 49 (pak van mn pa) een lengtemaat van 50 is....
ik geloof je wel, maar heb je iets van een tijdschriftje waar dat instaat dat dat dus niet is een 49 een lengtemaat van 48 is? alvast dank :)


Ik lees geen tijdschriften over lengtematen  :?  Als ik ff snel google krijg ik deze: http://www.wehkamp.nl/informatie/ma_he.htm je ziet dat bij de standaardmaten bij een 50 de bovenwijdte 98-101 is -> scroll je vervolgens naar lengtematen dan zie je diezelfde waarde bij een 51.

Dat neemt niet weg dat je moeder altijd gelijk heeft!!!
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)
Reactie #29 Gepost op: 25 september 2006 – 16:55:31
Ik heb eerst maat 48 gepast, maar door m'n lange extremiteiten moest het een lengtemaat worden -> 94. Daarmee trek ik automatisch de conclusie dat 94 een lengtemaat is van 48.
Om een 46 te passen zou ik 2 ingeklapte longen en een kippenborst moeten hebben. Ik kan er ook haast niet bij dat 94 een lengtemaat van 46 zou zijn.

Ik ben 1.86 en 81kg... reken zelf maar of dat in een 46 en wellicht een beetje zou passen ;)
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France