Auteur Topic: Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)  (16089 keer gelezen)

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)
Reactie #45 Gepost op: 27 september 2006 – 22:20:34
Aangezien het pak bij je schoenen moet passen zou ik sowieso voor een navy pak gaan met eventueel een krijtstreep erin.

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)
Reactie #46 Gepost op: 27 september 2006 – 22:21:02
Vandaag even contact gehad met een vriend c.q. kennis. Hij adviseerde me toch met klem om een pak niet te licht te kopen. Hetgeen ik inderdaad in m'n achterhoofd al wel wist, begint nu steeds meer ook naar voren te komen. Hij komt op plekken in het bedrijfsleven waar ik vooralsnog alleen maar van kan dromen, dus ik neem z'n advies wel ter harte.
Een pak die wat 'gewaagder' (hier normaal ;)) is kan ik wellicht beter later nog een keer kopen. Nu moet ik me op het doel waar ik het voor koop richten -> Mezelf presenteren aan een bedrijf.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)
Reactie #47 Gepost op: 27 september 2006 – 22:24:52
Wij zijn toch niet zo gewaagd hier over het algemeen... Af en toe een dandyesk trekje daargelaten kiezen de meeste denk ik voor een redelijk behouden stof en zoeken naar verschil door stofkwaliteit en pasvorm.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)
Reactie #48 Gepost op: 27 september 2006 – 22:27:35
Citaat van: "Peer Gynt"
Vandaag even contact gehad met een vriend c.q. kennis. Hij adviseerde me toch met klem om een pak niet te licht te kopen. Hetgeen ik inderdaad in m'n achterhoofd al wel wist, begint nu steeds meer ook naar voren te komen. Hij komt op plekken in het bedrijfsleven waar ik vooralsnog alleen maar van kan dromen, dus ik neem z'n advies wel ter harte.
Een pak die wat 'gewaagder' (hier normaal ;)) is kan ik wellicht beter later nog een keer kopen. Nu moet ik me op het doel waar ik het voor koop richten -> Mezelf presenteren aan een bedrijf.

Dat zei ik toch.... ;)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)
Reactie #49 Gepost op: 27 september 2006 – 22:29:25
Citaat van: "Camiceria"
Wij zijn toch niet zo gewaagd hier over het algemeen... Af en toe een dandyesk trekje daargelaten kiezen de meeste denk ik voor een redelijk behouden stof en zoeken naar verschil door stofkwaliteit en pasvorm.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)
Reactie #50 Gepost op: 28 september 2006 – 10:41:11
Om - ten overvloede - nog even Ian Kelly te quoten in zijn boek over Beau Brummell (de belangrijkste persoon op het gebied van herenkleding in zijn tijd, zo niet de belangrijkste ooit):

Citaat
For Brummell the aphorism that 'less is more' might have been invented. He was a disciplinarian - even an astetic - in his sense of pared-down style. He never sought to be noticed in a crowd at any distance. He used almost exclusively three colours in his wardrobe: white, buff and blue-black, and wished to be recognised only by the simple perfection of what he wore by thise who might note such details up close.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)
Reactie #51 Gepost op: 14 oktober 2006 – 13:27:22
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Peer Gynt"
Heb je de Engelse of Italiaanse (Napolitaanse) snit?


Volgens hebben ze in hun confectie alleen Milano of Napoli hangen.


Ik moet mijn nederige excuses aanbieden geloof ik.  :oops:  Je hebt helemaal gelijk! Tijdens mijn vorige bezoek ben ik verkeerd ingelicht bleek gisteren.  :D

Al met al heb ik uiteindelijk wel een pak gekocht. Donkerblauw met krijtstreep (toch), super 110's, Milano. Deze wordt momenteel door de kleermaker aldaar wat verder getailleerd. De omslag wordt uit de broek gehaald.
Helaas zijn de knoopsgaten op de mouw niet opengewerkt, en volgens de kleermaker kon dat ook niet. Aangezien ik ander geluid heb gehoord van een mede SF'er heb ik nog even een mail naar het hoofdkantoor van SuSu gestuurd om dit na te vragen. Het Napoli model wat ik ook gepast heb heeft dit al standaard. Helaas zat die broek wat krap bij de bovenbenen en in het kruis.
Ik twijfel nog of ik de pijpjes moet laten versmallen of niet. Volgende week krijg ik te zien hoe de pantalon valt als hij op goede lengte is gemaakt, daarna kan ik altijd nog bezien. Het korter maken van de mouwen (ietsje) was ook nog een twijfelgeval. Ook dat kan ik nog later beslissen natuurlijk.

Foto's zullen volgende week volgen denk ik.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)
Reactie #52 Gepost op: 14 oktober 2006 – 14:22:30
Klinkt goed

Of knoopjes op de mouw nog opengewerkt kunnen worden hangt af van verschillende factoren dus dat kan zeker niet altijd.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)
Reactie #53 Gepost op: 14 oktober 2006 – 15:22:36
Excuses aanvaard!

Knoopsgaten openwerken is zoals Cami zegt van veel factoren afhankelijk. Vaak gaat het draad daarna rafelen en dan loopt je knoopsgat uit. Geen fraai gezicht.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)
Reactie #54 Gepost op: 14 oktober 2006 – 15:51:06
Citaat van: "Sergio"
Excuses aanvaard!


Gelukkig maar ;)

Ik wilde met mijn post niet impliceren dat het altijd kan, maar wil 't wel even goed (laten) bekijken.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Sollicitatie afstuderen (en Bachelor opdracht)
Reactie #55 Gepost op: 22 oktober 2006 – 14:43:15
Zie "Show hier je nieuwe aanwinst deel VII" voor foto.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France