Auteur Topic: Hugo Boss pak  (25960 keer gelezen)

mr_prak

  • Gebruiker
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
Hugo Boss pak
Gepost op: 24 augustus 2006 – 20:14:42
Hoi,

Ik kon niets vinden over pakken van Hugo Boss, en zodoende een nieuw topic!!

Een college van me kwam vandaag naar zijn werk met een nieuw pak over zijn arm (net opgehaald van de kleermaker ofzo). Ik heb even gekeken, en het was een Hugo Boss. Ik moet zeggen dat ik het best een mooi pak vond. Ik vroeg me af wat jullie van de pakken van Hugo Boss vinden. Zijn ze in het algemeen geplakt?
Volgens mij is de fit wel super. Hugo.. noord europees, dus wat meer gemaakt voor de bouw van de noord Europese man, zou je zeggen. In theorie te verkiezen boven een italiaans pak dat gemaakt is voor kleine ronde mannetjes,  toch??

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Re: Hugo Boss pak
Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2006 – 20:22:54
Citaat van: "mr_prak"
Hoi,
Volgens mij is de fit wel super. Hugo.. noord europees, dus wat meer gemaakt voor de bouw van de noord Europese man, zou je zeggen. In theorie te verkiezen boven een italiaans pak dat gemaakt is voor kleine ronde mannetjes,  toch??

Meer inlezen zou ik zeggen... ;)

Miles

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.049
    • Bekijk profiel
Re: Hugo Boss pak
Reactie #2 Gepost op: 26 augustus 2006 – 01:18:11
Citaat van: "mr_prak"
Hoi,

Ik kon niets vinden over pakken van Hugo Boss, en zodoende een nieuw topic!!

Een college van me kwam vandaag naar zijn werk met een nieuw pak over zijn arm (net opgehaald van de kleermaker ofzo). Ik heb even gekeken, en het was een Hugo Boss. Ik moet zeggen dat ik het best een mooi pak vond. Ik vroeg me af wat jullie van de pakken van Hugo Boss vinden. Zijn ze in het algemeen geplakt?
Volgens mij is de fit wel super. Hugo.. noord europees, dus wat meer gemaakt voor de bouw van de noord Europese man, zou je zeggen. In theorie te verkiezen boven een italiaans pak dat gemaakt is voor kleine ronde mannetjes,  toch??


Prima pakken, uiteraard. Alle studenten 'hier' met een krap Italiaantje in de kast en knalroze confectiehemden 'op maat' met witte boorden en manchetten zullen vreselijk huiveren bij Boss. En zich vol zelfvertrouwen in hun Zara 'truitje' maat S, Incotexje met 17cm 'pijpjes op hoog' en een opruimings Finamore met pijnlijk verkeerd motiefje hijsen. Soit.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Hugo Boss pak
Reactie #3 Gepost op: 26 augustus 2006 – 08:52:42
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Jason

  • Gast
Re: Hugo Boss pak
Reactie #4 Gepost op: 26 augustus 2006 – 15:22:27
Citaat van: "Miles"
Citaat van: "mr_prak"
Hoi,

Ik kon niets vinden over pakken van Hugo Boss, en zodoende een nieuw topic!!

Een college van me kwam vandaag naar zijn werk met een nieuw pak over zijn arm (net opgehaald van de kleermaker ofzo). Ik heb even gekeken, en het was een Hugo Boss. Ik moet zeggen dat ik het best een mooi pak vond. Ik vroeg me af wat jullie van de pakken van Hugo Boss vinden. Zijn ze in het algemeen geplakt?
Volgens mij is de fit wel super. Hugo.. noord europees, dus wat meer gemaakt voor de bouw van de noord Europese man, zou je zeggen. In theorie te verkiezen boven een italiaans pak dat gemaakt is voor kleine ronde mannetjes,  toch??


Prima pakken, uiteraard. Alle studenten 'hier' met een krap Italiaantje in de kast en knalroze confectiehemden 'op maat' met witte boorden en manchetten zullen vreselijk huiveren bij Boss. En zich vol zelfvertrouwen in hun Zara 'truitje' maat S, Incotexje met 17cm 'pijpjes op hoog' en een opruimings Finamore met pijnlijk verkeerd motiefje hijsen. Soit.


 :lol: Sterk..

Napoleon

  • Gast
Re: Hugo Boss pak
Reactie #5 Gepost op: 26 augustus 2006 – 15:27:34
Citaat van: "Miles"
Citaat van: "mr_prak"
Hoi,

Ik kon niets vinden over pakken van Hugo Boss, en zodoende een nieuw topic!!

Een college van me kwam vandaag naar zijn werk met een nieuw pak over zijn arm (net opgehaald van de kleermaker ofzo). Ik heb even gekeken, en het was een Hugo Boss. Ik moet zeggen dat ik het best een mooi pak vond. Ik vroeg me af wat jullie van de pakken van Hugo Boss vinden. Zijn ze in het algemeen geplakt?
Volgens mij is de fit wel super. Hugo.. noord europees, dus wat meer gemaakt voor de bouw van de noord Europese man, zou je zeggen. In theorie te verkiezen boven een italiaans pak dat gemaakt is voor kleine ronde mannetjes,  toch??


Prima pakken, uiteraard. Alle studenten 'hier' met een krap Italiaantje in de kast en knalroze confectiehemden 'op maat' met witte boorden en manchetten zullen vreselijk huiveren bij Boss. En zich vol zelfvertrouwen in hun Zara 'truitje' maat S, Incotexje met 17cm 'pijpjes op hoog' en een opruimings Finamore met pijnlijk verkeerd motiefje hijsen. Soit.

eindelijk iemand die tegen de sf-hypes aantrapt :) :) :)
met hugo is uiteraard niets mis, top pakken!

Zasa

  • Gebruiker
  • Berichten: 394
    • Bekijk profiel
Hugo Boss pak
Reactie #6 Gepost op: 26 augustus 2006 – 17:03:30
Uiteraard zijn er 'studenten' met beperkt budget die toch een enorme drang hebben om een Italiaans merk te kopen, ondanks het relatief minder mooie motief of stof. En toch weten ze het vaak te combineren en komen zij stukken beter voor de dag dan een gemiddeld-Boss dragen zou doen. Met Boss krijg ik overigens associaties van vaders die zich na de 26e in de Bijenkorf zich proberen in kleding te wurmen omdat ze daar ook niet in passen.
Het gaat gewoon om je eigen lichaam. Ik heb brede schouders en een slanke taille. Ik doe een Boss of een Dior hemd aan, maar toch is de pasvorm van het 'krappe italiaantje' naar mijn inzien een heel stuk mooier dan die zak van Boss. Als je echt een Noord-Europees lichaam hebt, ga zeker voor die commerciele meuk die ''lekker ruim zit''.

Voor studenten die dus vaak heel slank zijn, blijf jezelf lekker in 'krappe italiaantjes' steken, al is het maar om je van die Burberry-korpsbal te distancieren. :)

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Re: Hugo Boss pak
Reactie #7 Gepost op: 26 augustus 2006 – 19:26:33
Citaat van: "Miles"
Prima pakken, uiteraard. Alle studenten 'hier' met een krap Italiaantje in de kast en knalroze confectiehemden 'op maat' met witte boorden en manchetten zullen vreselijk huiveren bij Boss. En zich vol zelfvertrouwen in hun Zara 'truitje' maat S, Incotexje met 17cm 'pijpjes op hoog' en een opruimings Finamore met pijnlijk verkeerd motiefje hijsen. Soit.


:roll:

Zolang ik voor minder dan de prijs van een Bosskostuum een deels handgemaakt pak uit Napels kan krijgen zie ik geen reden om voor de slechtzittende geplakte troep van Boss te gaan. En al zou ik dat niet kunnen zou ik voor 250E bij Suit Supply nog steeds betere kwaliteit krijgen dan voor 500E bij Boss.
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Gekko

  • Gebruiker
  • Berichten: 103
    • Bekijk profiel
Hugo Boss pak
Reactie #8 Gepost op: 26 augustus 2006 – 19:30:47
Geen idee over de kwaliteit van Boss pakken, maar ik heb zelf een Boss jasje.
Op zich vrij tevreden ermee, zit als gegoten. Alleen de knoopjes aan de mouw werken niet echt en zo, maar ja...

Een pak van Boss zou ik echter niet kopen, voor dat geld heb je zoals eerder gezegd veel betere pakken...

Napoleon

  • Gast
Hugo Boss pak
Reactie #9 Gepost op: 26 augustus 2006 – 19:32:08
Citaat van: "Gekko"
Geen idee over de kwaliteit van Boss pakken, maar ik heb zelf een Boss jasje.
Op zich vrij tevreden ermee, zit als gegoten. Alleen de knoopjes aan de mouw werken niet echt en zo, maar ja...

Een pak van Boss zou ik echter niet kopen, voor dat geld heb je zoals eerder gezegd veel betere pakken...
ik heb 2 pakken in de uitverkoop a 220 pst. gekocht, super pak zelfs voor een magere student

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Hugo Boss pak
Reactie #10 Gepost op: 27 augustus 2006 – 00:30:42
Citaat van: "Napoleon"
Citaat van: "Gekko"
Geen idee over de kwaliteit van Boss pakken, maar ik heb zelf een Boss jasje.
Op zich vrij tevreden ermee, zit als gegoten. Alleen de knoopjes aan de mouw werken niet echt en zo, maar ja...

Een pak van Boss zou ik echter niet kopen, voor dat geld heb je zoals eerder gezegd veel betere pakken...
ik heb 2 pakken in de uitverkoop a 220 pst. gekocht, super pak zelfs voor een magere student


Waar beoordeel jij op dat die pakken van Hugo zo super zouden zijn? Wat ik tot nu toe heb gezien was vreselijk en overpriced. Het enige dat er super aan is staat op het stoflabel.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Hugo Boss pak
Reactie #11 Gepost op: 27 augustus 2006 – 10:32:06
Ik heb een hemd van Boss ( Paars achtig... aubergine?) dat precies past bij het streepje in mijn Pak. Ik vind het een prima shirt en de fit is beter dan menig ander confectie shirt... bij mij dan. Alles is mij altijd te groot.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Immanuel

  • Gast
Hugo Boss pak
Reactie #12 Gepost op: 27 augustus 2006 – 10:38:36
Citaat van: "Timothy"
Ik heb een hemd van Boss ( Paars achtig... aubergine?) dat precies past bij het streepje in mijn Pak. Ik vind het een prima shirt en de fit is beter dan menig ander confectie shirt... bij mij dan. Alles is mij altijd te groot.


slim fit is gewoon mooi slank en een btaalbaar alternatief voor diegenen die niet volgens de oude italiaanse school willen lopen, maar juist meer geneigd zijn naar prada, lang en soortgelijken.. wat dan wel aantrekkelijk aan boss en/of hugo is, is dat de prijs met 75€ dan aantrekkelijker is dan 150 tot 250€ voor voorgaande design labels.. die zijn natuurlijk volledig overpriced technisch bekeken, maar gelukkig kijkt ook niet iedereen technisch, een groot gedeelte kijkt bij wijze van spreken meer naar de geilheid van een shirt, dan hoe het gemaakt is.. soms kan je het met Boss heel goed treffen, nogmaals hangt dit van prio. af

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Hugo Boss pak
Reactie #13 Gepost op: 27 augustus 2006 – 10:54:48
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Napoleon"
Citaat van: "Gekko"
Geen idee over de kwaliteit van Boss pakken, maar ik heb zelf een Boss jasje.
Op zich vrij tevreden ermee, zit als gegoten. Alleen de knoopjes aan de mouw werken niet echt en zo, maar ja...

Een pak van Boss zou ik echter niet kopen, voor dat geld heb je zoals eerder gezegd veel betere pakken...
ik heb 2 pakken in de uitverkoop a 220 pst. gekocht, super pak zelfs voor een magere student


Waar beoordeel jij op dat die pakken van Hugo zo super zouden zijn? Wat ik tot nu toe heb gezien was vreselijk en overpriced. Het enige dat er super aan is staat op het stoflabel.


Maar volgens mij ben jij een tegenpool van iedereen. Ik heb het idee dat jij nergens tevreden mee bent..  :wink:

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Hugo Boss pak
Reactie #14 Gepost op: 27 augustus 2006 – 11:28:47
Dat vind ik een vreemde conclusie. Iemand vraagt naar de kwaliteit van Hugo Boss pakken en het enige dat dit topic voort brengt is de mededeling dat ze van "super kwaliteit" zouden zijn. Dan vraag ik gewoon waar ze dat op basseren. Ik zie dat namelijk niet. De stoffen willen nog wel eens poly blends zijn, de afwerking van de mouwen en het binnenwerk is vaak maar matig en er is lijm te bespeuren in zowel de revers als de onderste helft van het pak. Heel zelden zie ik wel eens een mooi afgewerkt pak maar de voorgenoemde pakken van matige kwaliteit kosten vaak vanwege de merknaam veel te veel voor de geboden kwaliteit.

P.S. Veel mensen lijken een merk ook nog steeds goed en kwalitatief te vinden vanwege een goede pasvorm. Zoiets bestaat niet in confectie. Er is geen enkel merk aan te wijzen dat confectie maakt en een goede pasvorm heeft. Het enige dat mogelijk is is dat de pasvorm van het product jóu toevallig goed zit, dat is iets anders dan dat het product een goede pasvorm heeft. Andere mensen hebben daar dus weinig aan.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors