Auteur Topic: Hugo Boss pak  (25961 keer gelezen)

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Hugo Boss pak
Reactie #30 Gepost op: 29 augustus 2006 – 18:59:13
Ik kan Hugo Boss nog van toen het net op de markt kwam.Mooie degelijke kleding.Collectie die ze toen brachten bestond hoofdzakelijk uit pakken hemden en een enkele los jasje.Nu is de collectie veel uitgebreider als toen.Overigens is de kwaliteit niet meer als toen ze pas op de markt kwamen.Vroeger werd het gewoon in Duitsland gemaakt.Dit louter mijn ervaring tussen toen en heden.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Satyr

  • Gebruiker
  • Berichten: 93
    • Bekijk profiel
Hugo Boss pak
Reactie #31 Gepost op: 29 augustus 2006 – 22:49:33
Hoe zit dat dan met die Selection lijn? Is dat ook niks?

Zasa

  • Gebruiker
  • Berichten: 394
    • Bekijk profiel
Hugo Boss pak
Reactie #32 Gepost op: 30 augustus 2006 – 01:50:03
Zoals Gusto al aangeeft, Hugo Boss was ooit een heel hoogstaand merk. Duits maakwerk en ontzettend duur. Maar nu kiest Boss voor de big bucks, en dus voor commercie. Commercie verziekt dus gewoon ieder merk op exclusiviteit en kwaliteit.
Niet dat Boss niet in staat is om exclusieve pakken te fabriceren, maar er zit relatief minder geld in.

Nog animo voor een topic over Arrow?  :twisted:

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Hugo Boss pak
Reactie #33 Gepost op: 30 augustus 2006 – 08:28:08
Of Angelo Litrico? :lol:
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Huey

  • Gast
Hugo Boss pak
Reactie #34 Gepost op: 30 augustus 2006 – 09:04:05
Het mag dan misschien niet heel hoogstaand gemaakt zijn, ze hebben af en toe best leuke dingen en het ziet er vaak gewoon goed uit. Maar voor pakken zou ik eerder naar de SuSu gaan.

Koop af en toe nog wel eens overhemden voor ze omdat ik wel vaak leuke stoffen zie e.d.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Hugo Boss pak
Reactie #35 Gepost op: 30 augustus 2006 – 14:19:11
Citaat van: "Satyr"
Hoe zit dat dan met die Selection lijn? Is dat ook niks?


is volgens mij niet helemaal geplakt, deel full-canvas

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Hugo Boss pak
Reactie #36 Gepost op: 30 augustus 2006 – 18:24:24
Citaat van: "Huey"
Het mag dan misschien niet heel hoogstaand gemaakt zijn, ze hebben af en toe best leuke dingen en het ziet er vaak gewoon goed uit. Maar voor pakken zou ik eerder naar de SuSu gaan.

Koop af en toe nog wel eens overhemden voor ze omdat ik wel vaak leuke stoffen zie e.d.
Daar heb je wel gelijk in Huey.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Hugo Boss pak
Reactie #37 Gepost op: 30 augustus 2006 – 19:01:09
Citaat van: "Huey"
Het mag dan misschien niet heel hoogstaand gemaakt zijn, ze hebben af en toe best leuke dingen en het ziet er vaak gewoon goed uit. Maar voor pakken zou ik eerder naar de SuSu gaan.

Koop af en toe nog wel eens overhemden voor ze omdat ik wel vaak leuke stoffen zie e.d.


Dat is zeker waar. Het ging mij ook meer om dat hier het idee werd geschetst dat het geweldige kwaliteit zou zijn voor het geld.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Taylor

  • Gast
Hugo Boss pak
Reactie #38 Gepost op: 30 augustus 2006 – 20:14:02
Citaat van: "Huey"
Het mag dan misschien niet heel hoogstaand gemaakt zijn, ze hebben af en toe best leuke dingen en het ziet er vaak gewoon goed uit. Maar voor pakken zou ik eerder naar de SuSu gaan.


Zag vandaag een Boss pak bij een lokale kledingzaak hangen. Zag er op zich helemaal niet slecht uit, maar vond het persoonlijk de € 500 die ze er voor vroegen niet waard. Dan kan je inderdaad beter bij SuSu langs gaan  :wink:

Satyr

  • Gebruiker
  • Berichten: 93
    • Bekijk profiel
Hugo Boss pak
Reactie #39 Gepost op: 30 augustus 2006 – 21:29:29
Wat is het verschil tussen een Aziaat en een Italiaan die een pak maakt? :D

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Hugo Boss pak
Reactie #40 Gepost op: 30 augustus 2006 – 21:32:32
Citaat van: "Satyr"
Wat is het verschil tussen een Aziaat en een Italiaan die een pak maakt? :D


Niets, alleen de maakwijze

Taylor

  • Gast
Hugo Boss pak
Reactie #41 Gepost op: 30 augustus 2006 – 21:34:28
Citaat van: "Satyr"
Wat is het verschil tussen een Aziaat en een Italiaan die een pak maakt? :D


Als een Aziaat het voor € 2,50 per uur in elkaar flanst, dan is het wellicht niet reeël dat je daar € 500 voor moet betalen.........

Wat hier al eerder is geschreven........ Voor minder kun je beter een ander pak aanschaffen dat er beter uitziet  :wink:

Satyr

  • Gebruiker
  • Berichten: 93
    • Bekijk profiel
Hugo Boss pak
Reactie #42 Gepost op: 30 augustus 2006 – 22:29:27
Citaat van: "Taylor"
Citaat van: "Satyr"
Wat is het verschil tussen een Aziaat en een Italiaan die een pak maakt? :D


Als een Aziaat het voor € 2,50 per uur in elkaar flanst, dan is het wellicht niet reeël dat je daar € 500 voor moet betalen.........

Wat hier al eerder is geschreven........ Voor minder kun je beter een ander pak aanschaffen dat er beter uitziet  :wink:


Ik vind hier wel erg veel haken en ogen aanzitten. Die 2,50 is naar de levensstandaard aldaar. De gevraagde prijs vervolgens doet er toch niet toe? :lol:

Economische wetten laten nu eenmaal niet toe dat 1 bepaald merk / organisatie voor zeer lange tijd extreme marges maakt in een markt, dus is Boss dan toch een uitzondering en maakt niemand behalve Hugo Boss winst?

Ik gooi expres een beetje de knuppel in het hoenderhok hoor, maar de verheerlijking van de oude Italiaanse ateliers en het afkraken van organisaties als Hugo Boss zou best wat minder en genuanceerder mogen.  :wink:

Napoleon

  • Gast
Hugo Boss pak
Reactie #43 Gepost op: 31 augustus 2006 – 10:29:39
zonder knipoog!!!

Zasa

  • Gebruiker
  • Berichten: 394
    • Bekijk profiel
Hugo Boss pak
Reactie #44 Gepost op: 31 augustus 2006 – 11:25:29
Boss heeft zich redelijk gesettled in het het bovensegment van kleding. Kijk vanuit jezelf, als je niets van kleding had geweten, je met een zak geld naar een Bijenkorf was gestapt en gevraagd voor een ''goed'' pak, zou hij je ongetwijfeld Boss laten zien. Voor de grote groep onwetenden is Boss een uitstekend merk. Het daarmee gepaarde beleid van Boss om die groep mensen van veel pakken te voorzien, maar dat er veel geld zit in het verlagen van de arbeidskosten, drijft Boss te neigen naar een Aziaat die dat maakt.
Diezelfde Aziaat heeft naar mijn inzien zijn werk nog steeds stukken minder in de vingers dan de gemiddeld Italiaans atelier. Italianen weten over het algemeen een stuk meer over kleding en een merk heeft daar veel te maken met concurrentie omdat Italianen gewoon keuze hebben. Ateliers daar moeten wel iets uitblinken m.b.t de rest.

Laten wij nou net een forum hebben die leden bevat die veel weten over kleding en keuze kunnen maken omdat ze weten wat er nog meer in de markt is. Wat blijkt is dat er voor dezelfde euro, ''meer'' pak kan worden gekocht dan bij Boss.