Boss heeft zich redelijk gesettled in het het bovensegment van kleding. Kijk vanuit jezelf, als je niets van kleding had geweten, je met een zak geld naar een Bijenkorf was gestapt en gevraagd voor een ''goed'' pak, zou hij je ongetwijfeld Boss laten zien. Voor de grote groep onwetenden is Boss een uitstekend merk. Het daarmee gepaarde beleid van Boss om die groep mensen van veel pakken te voorzien, maar dat er veel geld zit in het verlagen van de arbeidskosten, drijft Boss te neigen naar een Aziaat die dat maakt.
Diezelfde Aziaat heeft naar mijn inzien zijn werk nog steeds stukken minder in de vingers dan de gemiddeld Italiaans atelier. Italianen weten over het algemeen een stuk meer over kleding en een merk heeft daar veel te maken met concurrentie omdat Italianen gewoon keuze hebben. Ateliers daar moeten wel iets uitblinken m.b.t de rest.
Laten wij nou net een forum hebben die leden bevat die veel weten over kleding en keuze kunnen maken omdat ze weten wat er nog meer in de markt is. Wat blijkt is dat er voor dezelfde euro, ''meer'' pak kan worden gekocht dan bij Boss.