Auteur Topic: [Utrecht] Chasen's  (26729 keer gelezen)

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Chasen's
Gepost op: 19 oktober 2004 – 18:57:05
Ik zie de naam chasen`s wel eens voorbij komen in dit forum.Ik persoonlijk heb niks met deze zaak maar wat zijn jullie bevindingen met deze zaak nu.Wat vind je van het personeel de uitstraling van de winkel het arsortiment.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Huey

  • Gast
[Utrecht] Chasen's
Reactie #1 Gepost op: 19 oktober 2004 – 19:07:23
Citaat van: "gusto napolitano"
Ik zie de naam chasen`s wel eens voorbij komen in dit forum.Ik persoonlijk heb niks met deze zaak maar wat zijn jullie bevindingen met deze zaak nu.Wat vind je van het personeel de uitstraling van de winkel het arsortiment.

Ik ben er nu twee maal geweest, de eerste keer werd ik geholpen door een verschrikkelijke verkoper die mij totaal niet serieus nam en waardoor mijn beeld van Chasens echt diep naar beneden werd bijgesteld.

De tweede keer was een stuk beter, toen werd ik uitgebreid geholpen door de eigenaar die op die dag zelf even in de winkel stond. Ondanks dat ik er uitzag als een zwerver (had zo'n klusjesdag). Het is een mooie winkel, maar nét niet mijn smaak qua collectie. Alhoewel ze wel hele gave pakken van Brioni hebben (die liggen helaas nog iets buiten budget). Zo hadden ze een Brioni pak hangen gemaakt van een Scabal Diamond Chip stof. Echt heel mooi  =P~

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Utrecht] Chasen's
Reactie #2 Gepost op: 19 oktober 2004 – 19:10:12
[edit] even gesplitst naar een nieuw topic
Fashion can be bought. Style one must possess.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Chasen's
Reactie #3 Gepost op: 19 oktober 2004 – 19:42:04
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "gusto napolitano"
Ik zie de naam chasen`s wel eens voorbij komen in dit forum.Ik persoonlijk heb niks met deze zaak maar wat zijn jullie bevindingen met deze zaak nu.Wat vind je van het personeel de uitstraling van de winkel het arsortiment.

Ik ben er nu twee maal geweest, de eerste keer werd ik geholpen door een verschrikkelijke verkoper die mij totaal niet serieus nam en waardoor mijn beeld van Chasens echt diep naar beneden werd bijgesteld.

Hoe bereik je als verkoper de titel "verschikkelijke verkoper"? Dacht hij dat je het budgettair niet aankon?

Vriend van mij ging voor z'n trouwpak naar Barsoi, Utrecht. Daar werd hij de zaak uit gekeken. Zelf ook ff de test gedaan en voor mij gold hetzelfde... sminder...

Eerste wet voor verkopers: Ga nooit op het uiterlijk af. Zo is er een geval van een motorzaak in Veenendaal waar een ongeschoren klant in badslippers en bloemetjeshemd eigenaar van twee ondernemingen bleek en wegging met een gloednieuwe motor van 25000 euro.
Maar bij kledingzaken schijnt dat nog een probleem te zijn. Zelf ook eens in wandelkleding (ook niet de goedkoopste meuk dus... gore-tex jas 450 euro e.d.) een zaak binnengegaan met de vraag om info voor m'n site... werd gewoon vijandig bejegend.

Huey

  • Gast
[Utrecht] Chasen's
Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2004 – 20:33:02
Citaat van: "Fastcruiser"
Hoe bereik je als verkoper de titel "verschikkelijke verkoper"? Dacht hij dat je het budgettair niet aankon?

Ik denk het, ik kwam speciaal voor de Borrelli hemden daarnaartoe eigenlijk. Maar hij keek me even aan en begon gelijk om mij de zaak 'uit te werken' zeg maar.

Behoorlijk dom imho. Ik koop nu eigenlijk alleen nog maar kleding in het hogere segment terwijl ik nog studeer. Laat staan als ik zometeen afgestudeerd ben en een goede baan gevonden heb, of (eigenlijk mijn doel) ons familiebedrijf in te rollen. Dan zijn er eigenlijk geen budgettaire restricties meer en heeft hij een potentiele grote klant laten schieten. Ik vind Brioni gaaf, maar er zijn meer dan genoeg winkels die dat merk leveren.

De tweede keer dat ik er kwam was eigenlijk bij toeval (moest daar in de buurt zijn) maar die keer werd ik echt veel beter geholpen. Terwijl ik er toen echt als een zwerver uitzag :D Maar dat was door de eigenaar zelf, en dan zie je al gelijk het verschil tussen een ondernemer zelf en iemand in loondienst (even een flinke generalisatie ;)). Kreeg een kop koffie, we gingen even zitten, leuk gesprekje over pakken/kleding/etc, wat dingen passen, stofjes bekijken en daarna werd ik uitgenodigd voor een maatwerkweekend omdat hij het zo leuk vond dat ik er toch al het een en ander vanaf wist.

Om een lang verhaal kort te maken, de tweede keer ben ik goed geholpen. Maar je hebt maar één keer om een goede eerste indruk te maken.

Daan

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Chasen's
Reactie #5 Gepost op: 19 oktober 2004 – 20:52:29
ondernemers moeten veel beter hun personeel gaan selecteren. je ziet het nu overal; ongemotiveerd personeel dat er alleen voor zichzelf zit.

en toch iedere euro die je omzet is er 1, of het nu om een tientje gaat of om 10.000 euro.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Chasen's
Reactie #6 Gepost op: 19 oktober 2004 – 20:59:18
Of die op een commisie werken die kom je ook wel eens tegen in kleding zaken.Ze proberen je van alles te verkopen vooral hetgeen je niet de moeite vind.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Huey

  • Gast
[Utrecht] Chasen's
Reactie #7 Gepost op: 19 oktober 2004 – 21:24:37
Citaat van: "gusto napolitano"
Of die op een commisie werken die kom je ook wel eens tegen in kleding zaken.Ze proberen je van alles te verkopen vooral hetgeen je niet de moeite vind.

Dat zijn de ergste inderdaad. Die ben ik niet tegengekomen bij Chasens.

Die tweede keer heb ik mijn budget voorgelegd aan de verkoper en die heeft me keurig alle mogelijke opties binnen dat budget verteld.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Chasen's
Reactie #8 Gepost op: 19 oktober 2004 – 21:31:42
Zo hoort het ook je heb zo en zo budget wat zijn de mogelijkheden en daarin hoort de verkoper inderdaad te kijken wat die jou kan bieden.Overigens heb ik niks tegen Chasen`s ik vind de winkel en arsortiment niet echt je van het (geen hoog segment).
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Chasen's
Reactie #9 Gepost op: 19 oktober 2004 – 21:38:56
Citaat van: "postman"
ondernemers moeten veel beter hun personeel gaan selecteren. je ziet het nu overal; ongemotiveerd personeel dat er alleen voor zichzelf zit.

en toch iedere euro die je omzet is er 1, of het nu om een tientje gaat of om 10.000 euro.

Dus... liefst een zaak waar de eigenaar zelf werkt. Of anders één met gemotiveerd personeel.

Start wel een nieuw topic hierover :)

Huey

  • Gast
[Utrecht] Chasen's
Reactie #10 Gepost op: 19 oktober 2004 – 22:32:12
Citaat van: "gusto napolitano"
Zo hoort het ook je heb zo en zo budget wat zijn de mogelijkheden en daarin hoort de verkoper inderdaad te kijken wat die jou kan bieden.Overigens heb ik niks tegen Chasen`s ik vind de winkel en arsortiment niet echt je van het (geen hoog segment).

Mwah, Brioni en Borrelli vind ik toch wel leuke merken ;)

Lexiun

  • Gebruiker
  • Berichten: 28
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Chasen's
Reactie #11 Gepost op: 11 februari 2005 – 14:15:13
Gister avond had ik na mijn stage nog wat tijd over dus ik dacht laat ik mezelf weer eens gaan verwennen met een mooi overhemd.
Na wat verhalen gelezen te hebben over Chasen's in utrecht had ik besloten om er maar eens een kijkje te gaan nemen.

Ik kwam de zaak binnen en was op dat moment de enige klant. Er kwam een vriendelijke vrouw naar me toe en vroeg of ze mij kon helpen, dus ik vertel in alle trots dat ik op zoek ben naar een borrelli overhemd.
Na wat praten vertelde ze me dat ze er zelf geen verstand van had en dat ze er even iemand bij zou gaan halen die mij er alles over kon vertellen.

De man die mij hielp was een wat oudere man en was zeer vriendelijk. Hij liet me allle borrelli overhemden zien die hij op voorraad had en vertelde me er wat dingen voer zoals hoe het gemaakt worden en waar het vandaan kwam enz enz.

Na wat hemden bekeken te hebben heb ik de stap gemaak om mijn 1e borrelli aan te schaffen.

Na afloop liet hij mij nog weten dat het eventueel mogelijk was om een blouse te laten maken naar stof keuze.

Ik ben hier zeer goed beholpen door het personeel en ben er ook zeker van plan om terug te gaan! of het de baas van de winkel was zou ik niet durven te zeggen maar vast personeel leek hij me niet.

guest45

  • Gast
[Utrecht] Chasen's
Reactie #12 Gepost op: 11 februari 2005 – 14:22:46
proficiat..borrelli's zijn mooie hemden :wink: ...ik raad je aan eenvolgende keer 1tje te laten maken, scheelt niet veel in prijs namelijk (tenzij er uitverkoop is :wink: )

de borrelli's van het rek zijn voor mij helaas te ruim....naja eigelijk niet helaas..ben niet van plan een buikje te kweken :lol:

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Utrecht] Chasen's
Reactie #13 Gepost op: 11 februari 2005 – 14:26:05
Gefeliciteerd Lexiun!

Mooie shirts he?

Volgende stap is idd maatwerk zoals Chris al aangaf, da's echt een ervaring apart :)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
[Utrecht] Chasen's
Reactie #14 Gepost op: 11 februari 2005 – 15:11:49
Citaat van: "Lexiun"
Na afloop liet hij mij nog weten dat het eventueel mogelijk was om een blouse te laten maken naar stof keuze.

voor je vriendin :roll:
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"