Hoe bereik je als verkoper de titel "verschikkelijke verkoper"? Dacht hij dat je het budgettair niet aankon?
Ik denk het, ik kwam speciaal voor de Borrelli hemden daarnaartoe eigenlijk. Maar hij keek me even aan en begon gelijk om mij de zaak 'uit te werken' zeg maar.
Behoorlijk dom imho. Ik koop nu eigenlijk alleen nog maar kleding in het hogere segment terwijl ik nog studeer. Laat staan als ik zometeen afgestudeerd ben en een goede baan gevonden heb, of (eigenlijk mijn doel) ons familiebedrijf in te rollen. Dan zijn er eigenlijk geen budgettaire restricties meer en heeft hij een potentiele grote klant laten schieten. Ik vind Brioni gaaf, maar er zijn meer dan genoeg winkels die dat merk leveren.
De tweede keer dat ik er kwam was eigenlijk bij toeval (moest daar in de buurt zijn) maar die keer werd ik echt veel beter geholpen. Terwijl ik er toen echt als een zwerver uitzag

Maar dat was door de eigenaar zelf, en dan zie je al gelijk het verschil tussen een ondernemer zelf en iemand in loondienst (even een flinke generalisatie

). Kreeg een kop koffie, we gingen even zitten, leuk gesprekje over pakken/kleding/etc, wat dingen passen, stofjes bekijken en daarna werd ik uitgenodigd voor een maatwerkweekend omdat hij het zo leuk vond dat ik er toch al het een en ander vanaf wist.
Om een lang verhaal kort te maken, de tweede keer ben ik goed geholpen. Maar je hebt maar één keer om een goede eerste indruk te maken.