Auteur Topic: [Utrecht] Chasen's  (28158 keer gelezen)

TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Chasen's
Reactie #45 Gepost op: 09 november 2005 - 19:15:45
Zit er nou ook prijsverschil tussen een Borrelli die je in Napels koopt in die winkel daar en een Borrelli die je bij Oger koopt? Want zoals mischien wel bekend was ga ik  warschijnlijk naar Napels binnenkort
Return to innocence...

Daan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Chasen's
Reactie #46 Gepost op: 09 november 2005 - 19:17:29
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Nexus"
Dat lijkt me wat overdreven :?:
Juist reken op plus 10% of hoger naar gelang eisen.De laatste die ik liet maken was niet meer als 300 euro.

ga 't nog maar een keer vragen dan. Ik vroeg hoeveel mtm toen in een rtw attolini shirt kocht. dubbel manchet en duur stofje, dus mogelijk dat die wat duurder uitvallen. Ga het nog wel eens vragen.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Chasen's
Reactie #47 Gepost op: 09 november 2005 - 19:18:30
Het verschil is maar klein tot geen voorzover mijn ervaring met beide zaken.

TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Chasen's
Reactie #48 Gepost op: 09 november 2005 - 19:26:41
Oger heeft toch ook ooit in Utrecht gezeten en ook in Breda die zaak waar Oger in Breda ooit heeft gezeten ben ik laatst binnen geweest is nog steeds hetzelfde van binnen alleen andere naam en ander merken.
Weet iemand waar dat Oger ooit in Utrecht heeft gezeten en welke zaak dat nu is en of die nog hetzelfe interieur heeft ben ik altijd wel benieuwd naar.
Return to innocence...

Daan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Chasen's
Reactie #49 Gepost op: 09 november 2005 - 19:30:34

Misschien had de verkoopster er gewoon geen verstand van  :wink:

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Chasen's
Reactie #50 Gepost op: 09 november 2005 - 19:33:24
Citaat van: "Daan"

Misschien had de verkoopster er gewoon geen verstand van  :wink:
Wellicht had ze het over een duurdere stof.Ik had  het over een borrelli.Maar de stof en extra wensen maken wel de prijs.

Looking to improve

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Chasen's
Reactie #51 Gepost op: 09 november 2005 - 19:34:41
Valt vies tegen. van wat mij verteld is is dat Borrelli MTM bij 500 begint en Attolini rond de 600.

:shock: Dan heb ik met mijn Borrelli m-t-m's bij Oger (Den Haag) toch goede zaken gedaan... gemiddelde prijs per shirt € 310,00.

Citaat van: "Huey"
Misschien Matuozzo of Charvet...

Charvet grand mesure (met eigen patroon en passhirt) begint bij €385,00. Demi mesure is iets goedkoper. De prijs hangt natuurlijk ook af van de stof die je uitkiest... Uiteraard reken ik ook de reiskosten naar Parijs niet mee  :wink: .

MtB
Waar zal ik nu eens niet op reageren...

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Chasen's
Reactie #52 Gepost op: 09 november 2005 - 19:38:52
Daarom zei ik ook plus 10% boven op een rtw shirt.Ik ben er ook nooit meer kwijt.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Ontmaagd! ;)
Reactie #53 Gepost op: 11 november 2005 - 17:19:04
Vandaag bij Chasen's geweest. In eerste instantie rondgekeken en daarna gevraagd om stofstalen.

Verkoper die mij eerst hielp gaf aan van shirts niet zo veel te weten en stuurde een ander verkoper naar me. Netjes!

Koffie/thee aangeboden gekregen en goed geholpen (Jaap heette hij geloof ik). Overigens pas in 2e instantie stalen van Borrelli gekregen. hadden ook verreweg de meeste keuze. Verder hadden ze nog twee merken MTM shirts meer die zeiden me beide weinig...

Eerst shirts bekeken, idd erg fraai werk. Bleek wel dat zelfs ik een hoop afweek van de standaard maat.

Gepast met Borrelli RTW maat 39, widespread en dubbele manchetten.
- Boord 1 cm minder
- Borst iets innemen
- Taille nog veel meer innemen
- Schouders iets smaller
- Mouwen iets langer, zowel bij schouder als bij pols
- Manchetten 1 cm breder
- Geen borstzak
- hogere 2-knoops boord (Pietro) widespread
- Paarse gespikkelde stof (idd weer eens totaal niet standaard ;))

En nu 8 tot 10 weken wachten :(. Ben benieuwd!

Kwam vast wel als een n00b over :oops: . Kwam ook binnen in motorkleding maar voor de service maakte dat iig niets uit. Met een handdruk afscheid genomen.

Daan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Chasen's
Reactie #54 Gepost op: 11 november 2005 - 17:31:48
en mag ik alle onbeschoftheid vragen wat je moest betalen?

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Chasen's
Reactie #55 Gepost op: 11 november 2005 - 17:39:34
en mag ik alle onbeschoftheid vragen wat je moest betalen?

219 euro (dikkere "winter"stof scheelt een hoop). Viel me reuze mee, had het hoger verwacht. RTW zat veelal rond de 160 euro.

Prijzen liepen op tot zo'n 400 euro maximaal.

[edit]: hoger ipv oger, of heeft dat dezelfde betekenis? ;)

Daan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Chasen's
Reactie #56 Gepost op: 11 november 2005 - 18:07:34
valt erg mee idd. Ook maar eens een keer kijken daar.

Christiaan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Ontmaagd! ;)
Reactie #57 Gepost op: 11 november 2005 - 23:57:18
Citaat van: "Fastcruiser"
Vandaag bij Chasen's geweest. In eerste instantie rondgekeken en daarna gevraagd om stofstalen.

Ik was er ook vandaag ook even met mijn broertje. Was jij niet een jasje aan het passen dat te kort was? (of juist te lang, dat staat me niet meer bij). Iig wel iemand die er beter naar keek dan de gemiddelde leek, dus ik dacht toen al dat het vast eens een SF-er kon zijn.

Ik was trouwens zelf nogal onder de indruk van de prijzen. Er hingen een paar brioni MTMs bij (van 2000 euro) waar een korting van 1000 euro op werd gegeven. Dat is echt niet veel. Idem voor andere goede merken, zoals Corneliani, Zegna, enz. Ik sta nu echt in dubio. In principe is het een beetje 'out of my league' op dit moment, maar zo'n kans krijg je ook maar een paar keer. En daarnaast heb ik afgelopen week al een nieuw pak gekocht :)

Wel erg lopen emmeren bij Daen's. Daar dacht een verkoper toch echt dat ik vier maten kleiner had dan 94. Dus ik heb hem maar eens wat laten passen (want ik wilde hem die kans wel geven). Dat zat natuurlijk allemaal voor geen ene meter. Veel te wijd, veel te krap, enzovoorts. Dus hij ging er van alles bij halen, terwijl ik heel simpel bleef volhouden dat mijn maat 94 perfect zit. Maar nee, hij zou laten zien dat ik een andere maat had. Na een dikke twintig minuten had ik het wel weer gezien en ben weggegaan met de gedachte 'nooit meer hier'.
Truth springs from argument amongst friends" - David Hume

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Ontmaagd! ;)
Reactie #58 Gepost op: 12 november 2005 - 00:20:43
Citaat van: "Christiaan"
Citaat van: "Fastcruiser"

Ik was er ook vandaag ook even met mijn broertje. Was jij niet een jasje aan het passen dat te kort was? (of juist te lang, dat staat me niet meer bij). Iig wel iemand die er beter naar keek dan de gemiddelde leek, dus ik dacht toen al dat het vast eens een SF-er kon zijn.

Heb me alleen met shirt beziggehouden (deze keer althans :P) dus ik was het niet. Waren idd wel wat mensen op koopjesjacht.

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Chasen's
Reactie #59 Gepost op: 10 december 2005 - 17:42:33
ze hebben al een tijdje korting van 30% tot 70%, waarbij het meeste met 50% korting is... Incotex, Corneliani, Polo broeken en bijna alle jasjes en pakken, maar ook de overjassen en truien enzovoorts.
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.