Mijn hoge wreef, die weer komt door een hoge boog van mijn voet is vaak het probleem.
Ik moet me nu maar eens gaan beraden op een mooie schoen die echt goed past. C&J in G-breedte past wel, maar daar heb ik slechts beperkt de keuze in.
Ik moet dus verder zoeken naar andere merken/leesten die goed passen of misschien doorsparen voor bespoke. Was Maftei in Wenen niet redelijk betaalbaar?
Velen kiezen een bredere schoen teneinde de hoogte wat te kunnen ondervangen, dit gaat echter wel ten koste van de pasvorm omdat de leest breed wordt en daar dan weer ruimte ontstaat tussen de voet en het bovenleder in de breedte.
Binnen de RTW lijn van John Lobb bestaan er diverse varianten in zowel de breedte alsook in de hoogte, veel klassieke engelse schoenmerken hanteren over het algemeen een wat hogere wreef lijn dan de italiaanse/franse merken; aan de schoenen van JL hangt overigens sowieso een stevig prijskaartje.
Bij elke schoen zouden de eyelids [en zeker bij een oxford] van onder tot boven nagenoeg geheel aan moeten sluiten zonder tussen de veters door te kunnen zien, om een mooie aanblik van het geheel te behouden, een verloop naar 3 cm. is zelfs bijzonder veel te noemen imho.
Bespoke is redelijk :!: prijzig, maar binnen het MTO op bestaande leesten segment is wel het e.e.a. aangepast te verkrijgen voor een redelijk tarief, wat dacht je van:www.ambiorix.be