Auteur Topic: Gaziano & Girling  (213188 keer gelezen)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Gaziano & Girling
Reactie #375 Gepost op: 06 januari 2011 - 10:00:55
Heb jij altijd wat te miepen over een schoen, behalve als het JL is?
Er valt zelfs en zeker eveneens te miepen over JL, dus valt het m.i. allemaal wel mee. :mrgreen:
Het is overigens een fraaie schoen imho.
Onmogelijk om te beoordelen vanuit dat perspectief. Ik kan met een groothoek een JL ook op Corthay doen lijken.
Ik ben niet zo'n goede fotograaf dus zal dat mij zeker niet lukken, bovendien zal deze vertekening ongetwijfeld mijn visie vertroebelen en dacht ik meer aan de overeenkomst van de lange neus i.c.m. de redelijk extreme fiddle waist waar Corthay zich eveneens van bedient.
JL gebruikt niet van dit soort smalle leesten en geeft m.i. dan ook niet zo'n optisch contrast, maar wat je met foto trucage al niet kunt bereiken. :-k
http://blog.naver.com/PostView.nhn?blogId=gustosignore&logNo=40107772010&parentCategoryNo=4&viewDate=&currentPage=1&listtype=0
Laatst bewerkt op: 06 januari 2011 - 10:15:57 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #376 Gepost op: 11 januari 2011 - 22:06:18
Citaat
I stand firmly behind my endorsement.  But then, a happy customer always does.

Citaat
It’s a new dawn.  Perhaps, your last year ended with something of a whimper.  Perhaps the word “tomorrow” weighs heavily like the challenge of a street charlatan with both hands outstretched.  Closed fists, and an offer for you to guess their contents.  The onlookers watch you hesitate, but there is no wrong answer.  Every lost chance is an opportunity for redemption.  Last year ended with a wistful *sigh*?  Well then, plan on starting this one off with a roaring “Bang!”  Lace those boots up and walk with me.  The next 365 days are ours for the taking.  Ready…Set…

http://lessgentlemen.com/2011/01/02/shoes-to-sell-your-1st-born-for-bespoke-england/
Laatst bewerkt op: 11 januari 2011 - 22:13:03 door Pierlala
Het is maar hoe je het bekijkt..

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #377 Gepost op: 11 januari 2011 - 22:18:59
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het woord spuuglelijk dringt zich aan mij op.
Die 2 soorten leer....
Niets zo veranderlijk als de mens

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #378 Gepost op: 11 januari 2011 - 22:27:05
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het woord spuuglelijk dringt zich aan mij op.
Die 2 soorten leer....

Waarom zou je dat bijna niet durven zeggen?
Het is maar hoe je het bekijkt..

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #379 Gepost op: 11 januari 2011 - 22:36:47
Waarom zou je dat bijna niet durven zeggen?

Ach.....over het algemeen wordt G&G binnen SF wel hoog aangeslagen. En nu ga ik, denk ik, tegen de alemene opinie in. Da's natuurlijk een hele onderneming onder de kritische SF populatie :-)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #380 Gepost op: 12 januari 2011 - 09:34:44
Ach.....over het algemeen wordt G&G binnen SF wel hoog aangeslagen. En nu ga ik, denk ik, tegen de alemene opinie in. Da's natuurlijk een hele onderneming onder de kritische SF populatie :-)

Ik heb G&G ook hoog in het vaandel, maar dat wil niet zeggen dat ik elk model of uitvoering mooi vind!  Deze combi vind ik ook niet zo fraai, maar dat doet niets af voor mijn respect voor G&G!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #381 Gepost op: 12 januari 2011 - 09:43:02
De bordeaux rode exemplaren zijn duidelijk fraaier dan de zwarte, al zou ik zelf niet zo snel kiezen voor dit type boot.
IMHO heeft deze man een verkeerde maat of pasvorm gekozen omdat de lacing lelijk open blijft staan.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #382 Gepost op: 12 januari 2011 - 09:43:14
De tweede foto is wel vanuit een mooi perspectief gemaakt zeg! Wat een mooie compositie!
De schoen zelf vind ik ook niet mooi
You can buy clothes, but you can't buy style

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #383 Gepost op: 12 januari 2011 - 11:23:09
Ik vind de twee soorten leer wel kunnen, maar die neus vind ik echt niks.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #384 Gepost op: 12 januari 2011 - 12:50:49
Ik ben er niet kapot van, terwijl ik wel foto's van hele mooie Wigmore's gezien heb. Ik hou sowieso niet van dat 'pebbled' (is daar een Nederlandse term voor?) leer, maar op deze boot staat het al helemaal niet.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

simon

• Bekijk profiel
Reactie #385 Gepost op: 12 januari 2011 - 14:14:24
heren, heren!
uw oordeel is ongenuanceerd en bovendien onjuist.
gaziano & girling weten als geen ander de ware chique uit te stralen met unieke ontwerpen en leercombinaties. daar waar ik het vaak fout zie gaan (santoni, cothay en lobb) gaat het bij g & g eigenlijk altijd goed.
prachtige boots met een klassieke neus.
u kunt een andere mening zijn toegedaan maar internationaal worden de heren nu al tot de absolute (lees: boven edward green en john lobb) top gerekend, overigens samen met saint crispin.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #386 Gepost op: 12 januari 2011 - 14:23:08

Niemand twijfelt aan de kwaliteiten van G&G, de kritieken op de getoonde boot zijn een kwestie van smaak.
Jouw conclusie is echter pretentieus en flauwekul bovendien.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #387 Gepost op: 12 januari 2011 - 14:38:30
internationaal worden de heren nu al tot de absolute (lees: boven edward green en john lobb) top gerekend, overigens samen met saint crispin.
Ik weet niet wat jij rookt, maar ik wil ook 5 gram.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #388 Gepost op: 12 januari 2011 - 14:42:23
heren, heren!
gaziano & girling weten als geen ander de ware chique uit te stralen met unieke ontwerpen en leercombinaties. daar waar ik het vaak fout zie gaan (santoni, cothay en lobb) gaat het bij g & g eigenlijk altijd goed.
u kunt een andere mening zijn toegedaan maar internationaal worden de heren nu al tot de absolute (lees: boven edward green en john lobb) top gerekend, overigens samen met saint crispin.
Nieuwe gebruiker Simon: Ik neem aan dat deze wijsheid niet uit eigen ervaring komt? aangezien maar weinigen saint crispin en of G&G boven John Lobb, Edward Green  of Corthay zullen plaatsen en of deze merken ooit "de fout in gegaan" zijn met haar modellen is tenslotte een kwestie van smaak.
Bovenstaande tekst is m.i. even ongenuanceerd en onjuist bovendien, als de bewering dat het oordeel van anderen dit zou zijn.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #389 Gepost op: 12 januari 2011 - 14:43:42
heren, heren!
Ah..u heeft kennelijk een copie van het boekje met de daarin de unieke en internationaal vastgestelde regels voor chique en stijl.
Als u het boekje even rond deelt, kunnen we het forum opheffen. Discussie is niet meer nodig (iig mbt schoenen), stijl en chique is kennelijk niet meer relatief of subjectief maar objectief meetbaar.