Auteur Topic: Gaziano & Girling  (213201 keer gelezen)

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Gaziano & Girling
Reactie #270 Gepost op: 23 augustus 2009 - 16:16:25
Model "Kent":

(Afbeelding.)

Staat niet in de catalogus of op de site..

Geen Gaziano & Girling, maar ik verwijs toch even naar de Ugolini-schoenen van Sergio.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #271 Gepost op: 23 augustus 2009 - 16:24:05
Geen Gaziano & Girling, maar ik verwijs toch even naar de Ugolini-schoenen van Sergio.

Tja, vanwege de toecap versiering vind ik deze variant dus weer wel heel mooi!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #272 Gepost op: 23 augustus 2009 - 16:26:14

Klasse!

Dus voor de liefhebbers: G&G (Kent), Corthay (Wilfrid) en Ugolini (iets italiaans).
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

bertorelli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #273 Gepost op: 23 augustus 2009 - 21:32:21
Me too!

Maar waarom post je de foto dan voor de 2e keer?
Ik klik gewoon op 'citaat'.
What a mistake-a to make-a!

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #274 Gepost op: 23 augustus 2009 - 21:55:31
Ik klik gewoon op 'citaat'.

Ja, zo is het.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #275 Gepost op: 09 september 2009 - 19:21:45
Een vraagje aan G&G bezitters [ik weet in ieder geval zeker dat Pax een paar bezit] hoe valt een G&G schoen qua maat? is het merk redelijk "maat-echt"? oftewel kan ik redelijk vertrouwd een paar via het internet bestellen/kopen of zijn er zaken waar ik extra aandacht aan moet besteden? heeft G&G bijv. een smalle leest oid? ik ben toch wel erg gecharmeerd geraakt van onderstaande schoen van G&G.

„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #276 Gepost op: 09 september 2009 - 22:34:22
hoe valt een G&G schoen qua maat?

"foto"

Mijn ervaring is dat deze schoen (TG73 leest) klein is in vergelijking met mijn andere schoenen.

C&J heb ik maat 9, en dan is het comfortabel en zou iets strakker mogen zijn.
Ik heb 1 C&J schoen in maat 8,5 en dat is net iets te strak, zou iets ruimer mogen.
Laats heb ik een Fratelli Rossetti schoen in maat 8,5 gekocht en die zit perfect.

Mijn G&G schoen is maat 9,5.
De schoen is erg slank gesneden.
Na een paar uur dragen begon de schoen toch wel wat te knellen.
De draagtijd heb ik langzaam opgevoerd en nu zit het als gegoten.
Ik vind het een prachtige leest en de schoen is heel geraffineerd.
Mijn beste aankoop sinds jaren (en ik ben benieuwd wat het gaat toppen).
Hoewel ik over de aanschaf van embouts (steeltips) ook erg te spreken ben.

Bestellen via internet, zonder de schoen ooit gepast te hebben is dus een riskante zaak.
Maar jij had toch ook een trip naar Northampton in het vooruitzicht?

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #277 Gepost op: 09 september 2009 - 22:38:06
Wel eens gepast bij Sir Max. Ik heb geen moeilijke voeten, maar kwam er niet in, erg smal.

Roman_Empire

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #278 Gepost op: 09 september 2009 - 23:40:42
Goede G&G deals op eBay atm...

Check: http://shop.ebay.co.uk/grabcheapbargains/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=

Ik ken de verkoper verder niet...
Cash=King

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #279 Gepost op: 10 september 2009 - 08:43:34
Mijn ervaring is dat deze schoen (TG73 leest) klein is in vergelijking met mijn andere schoenen.

C&J heb ik maat 9, en dan is het comfortabel en zou iets strakker mogen zijn.
Ik heb 1 C&J schoen in maat 8,5 en dat is net iets te strak, zou iets ruimer mogen.
Laats heb ik een Fratelli Rossetti schoen in maat 8,5 gekocht en die zit perfect.

Mijn G&G schoen is maat 9,5.
De schoen is erg slank gesneden.
Na een paar uur dragen begon de schoen toch wel wat te knellen.
De draagtijd heb ik langzaam opgevoerd en nu zit het als gegoten.
Ik vind het een prachtige leest en de schoen is heel geraffineerd.
Mijn beste aankoop sinds jaren (en ik ben benieuwd wat het gaat toppen).
Hoewel ik over de aanschaf van embouts (steeltips) ook erg te spreken ben.

Bestellen via internet, zonder de schoen ooit gepast te hebben is dus een riskante zaak.
Maar jij had toch ook een trip naar Northampton in het vooruitzicht?

Bedankt voor de informatie, het geeft veel duidelijkheid aangezien ik geen slanke voeten heb {10 EE of 10,5 E} lijkt me dit geen {goede} optie voor mij.
Ik heb inderdaad voor april 2009 een lang weekend of midweek naar Londen i.c.m. Northampton op de planning staan, maar Parijs {hoe kan het ook anders} heeft de voorkeur van mijn vrouw het wordt dus afwachten.
Volgende week een weekend Champagne {wellicht i.c.m. Parijs} en hier op het forum gelezen dat ik wellicht mijn [schoenmerk]horizon moest verbreden en te ontdekken waar mijn hart ligt, vandaar mijn vraagje over G&G als alternatief voor John Lobb?! en in Parijs eventueel kijken/proeven bij Corthay,Berluti,DmitriBottier,JL :-k
Ik heb er zin an !  :-$
Laatst bewerkt op: 10 september 2009 - 09:34:45 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #280 Gepost op: 10 september 2009 - 10:37:54
Bedankt voor de informatie, het geeft veel duidelijkheid aangezien ik geen slanke voeten heb {10 EE of 10,5 E} lijkt me dit geen {goede} optie voor mij.

G&G verkopen ook schoenen in een bredere versie.
Die noemen ze "F".

Hier een voorbeeld:
http://www.bespoke-england.co.uk/collections/size-10-5/products/hayes-black-calf-f-wide-fit#size-10-5[/color]]http://www.bespoke-england.co.uk/collections/size-10-5/products/hayes-black-calf-f-wide-fit#size-10-5

Met medaillion.
Wat jij niet mooi vindt.
Maar een schoen zonder medaillon is als een bokser zonder tatoeages op zijn armen.. :-^

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #281 Gepost op: 10 september 2009 - 10:44:31
G&G verkopen ook schoenen in een bredere versie.
Die noemen ze "F".

Hier een voorbeeld:
http://www.bespoke-england.co.uk/collections/size-10-5/products/hayes-black-calf-f-wide-fit#size-10-5[/color]]http://www.bespoke-england.co.uk/collections/size-10-5/products/hayes-black-calf-f-wide-fit#size-10-5

Met medaillion.
Wat jij niet mooi vindt.
Maar een schoen zonder medaillon is als een bokser zonder tatoeages op zijn armen.. :-^

Ik heb geen vestand van boksen, maar je hebt gelijk dat mijn voorkeur niet uitgaat naar tatoeages op een schoen[neus] mijn enige schoen met tatoeage is een Berluti Tatoues.  \:D/
en die is prachtig !
Dank voor de verdere G&G informatie.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Re: Gaziano & Girling (Balmoral)
Reactie #282 Gepost op: 25 oktober 2009 - 11:02:05
Mijn 2e paar G&G balmoral boots is een feit. Ik ben gek op die stijl!
Het is een "Canterbury" geworden op de GG06 leest (traditioneel rond), in vintage cedar.

Het was wederom een impuls aankoop. Ik zag 'em staan en ging als een bezetene opzoek naar informatie over de "Canterbury". En toen kwam ik het volgende tegen:

Op Styleforum.net is een forumlid, Michael, die ook eerst een "Wigmore" had gekocht en daarna een "Canterbury". Hij is 'public defender' in LA (lekker weertje voor boots) en into boots. Maar omdat hij ze vooral bij pakken draagt gaat hij voor de donkere kleuren:

Hoewel, als het zonnetje op dit Vintage Rioja schijnt gebeuren er opvallende dingen:

Zijn Canterbury is ook op de TG73 leest (volgens hem: the best there is):

Op deze foto heeft hij een ander paar tussen zijn voeten gezet die hij speciaal heeft laten maken voor de helft aan $$:

Verder zijn er veel fora die aandacht aan Balmoral boots schenken, of zelfs speciale boots laten maken. Zoals ASW (asuitablewardrobe: ASW winter boot) met zijn "Canterbury" op de TG73 leest in Cordovan (januari 2009):

Maar ook de London Lounge had een mooie van Carmina in Cordovan, 2 jaar geleden:

Op zoek naar Balmoral boots kwam ik vooral boots van EG tegen, in alle vormen en maten. Ik krijg de indruk dat zij de baas zijn op de Balmoral markt. Misschien leuk om binnenkort eens wat foto's te plaatsen in het EG topic. Op de EG-site is overigens geen Balmoral boot meer te vinden. Zou het soms niet meer in de mode zijn?

In ieder geval: al deze info, en mijn prettige ervaring met mijn "Wigmore", zorgden voor een snelle aankoop van de "Canterbury":

...and I love it!

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #283 Gepost op: 25 oktober 2009 - 11:42:35
Proficiat met jouw nieuwe aankoop ! Hoewel ik geen echte bootfan ben vind ik deze G&G Canterbury een mooie klassieke boot zowel qua model als qua kleur.
Jouw vorige aankoop is meer mijn "ding" qua spanning in model en kleur, maar je gaat ongetwijfeld ook veel plezier beleven aan deze boots, heel plezier er van !!  =D>
De zwarte versie van jouw "inspirator" vind ik trouwens verreweg de minst mooie.  :-$
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #284 Gepost op: 25 oktober 2009 - 11:55:03
Ik moet zeggen dat ik nooit wat met boots heb gehad, maar als je eenmaal een paar maal boots aan heb gehad dan ga je wel om, Leone. Het geeft een hele solide feel en vooral het feit dat eigenlijk alleen jij weet dat je boots aan hebt is gewoon leuk.