Auteur Topic: Gaziano & Girling  (213189 keer gelezen)

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Gaziano & Girling
Reactie #360 Gepost op: 14 november 2010 - 23:05:28
Inderdaad. Beetje gespamd in elk topic waar het mogelijkerwijs kon, maar het zijn hele mooie boots Pierlala.

Och, niet bewust, maar een mens valt altijd op met zijn beperkingen.

Edit:
van mijn verlanglijstje:
Laatst bewerkt op: 14 november 2010 - 23:30:25 door Pierlala
Het is maar hoe je het bekijkt..

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #361 Gepost op: 15 november 2010 - 01:39:00
Erg mooie boots! Krijg je er veel opmerkingen over als mensen zien dat het boots zijn?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #362 Gepost op: 15 november 2010 - 10:03:01
Dit is wat op mijn verlanglijstje staat: 'Saint James' in 'vintage cherry' (foto ergens van het net geplukt, weet niet meer waar). Ik twijfel nog tussen de square toe (73) en de soft square toe (71). Wellicht wordt het de tweede optie, maar ik wil ze eerst eens aan mijn voeten hebben om te beslissen.

Uploaded with ImageShack.us

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #363 Gepost op: 15 november 2010 - 10:25:34
Erg mooie boots! Krijg je er veel opmerkingen over als mensen zien dat het boots zijn?

Dat valt reuze mee.
Ik ben 1 maal door een "kenner"  hier over aangesproken.
Het valt me wel vaak op dat mensen ze "scannen", even blijven hangen met hun ogen, en weer verder gaan.
Wat ze dan denken is mij een groot raadsel.
Waarschijnlijk kunnen ze er weinig mee, omdat deze boots niet in de laatste reclamefolders staan.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #364 Gepost op: 18 november 2010 - 09:33:16
Eergisteren was ik in Londen, en had ik even de tijd om de showroom van Gaziano & Girling te bezoeken. Nu ja, showroom is een groot woord. De huurprijzen op Savile Row zijn wellicht astronomisch hoog, zodat G&G onderdak heeft gezocht bij een kleermaker in de kelderverdieping van het pand waar Scabal zit. Ik was er driemaal voorbijgelopen aangezien ik het huisnummer va G&G niet kende. Van de kleermaker had ik nog nooit gehoord en, sorry, ik ben inmiddels de naam al vergeten. G&G heeft er een display, een kast met zowat alle schoenmodellen en leesten. Eén van de kleermakers, een vriendelijke oudere man, kon niet op al mijn vragen antwoorden en belde dan maar Tony Gaziano himself op. Sympathieke kerel.

Je hebt er de gelegenheid om een paar schoenen te passen (niet de display-modellen) om je juiste maat te kennen. Mijn normale schoenmaat 8F bleek ook bij G&G 8F te zijn. Waar ik zeker over ben is het Saint James-model op de 'soft square' 71-leest. Alleen over de kleur heb ik nog twijfels. 'Vintage cherry' heeft wel wat, maar ik vraag me af of dat draagbaar is met een klassiek pak voor het werk. G&G heeft wel een pak zeer mooie kleuren...

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #365 Gepost op: 18 november 2010 - 09:52:24
Leuk, Fleming. Geen foto's gemaakt...?

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #366 Gepost op: 18 november 2010 - 10:24:31
Nee Carwo, had geen fototoestel bij me. Het stomme is dat die kleermaker me nog zelf voorstelde om wat foto's te maken van de schoenen die me interesseerden. Heb dan maar m'n BlackBerry bovengehaald, maar de kwaliteit van die foto's is waardeloos.

GSA

• Gast
Reactie #367 Gepost op: 05 januari 2011 - 17:54:11
Citaat
Sneak peek: Deco, from Gaziano & Girling

A little Christmas treat for you here, a sneak peek at the Deco line from Gaziano & Girling that will come out next year. The shots, taken exclusively by Andy for Permanent Style, are of the first finished model, a black whole cut.

Deco is intended to be a hark back to the 1920s in terms of styling, with a longer last culminating in a subtly rounded toe. But more importantly, the waist is finished to a much higher standard than classic G&G shoes, being sewn by hand and cut closer, to create a rounded finish similar to bespoke. Traditionally this finish, with a rounded waist (high but not ridged like the fiddleback) coupled with a slimmer line to the foresole, is called a 'spade' waist as it is supposed to resemble the Ace of Spades.

The waist and foresole are also edged by hand, and there is a long inside stiffener that would usually only be used on bespoke. After the waist, though, the most beautiful part is the pitched heel. This is cut by hand and, like a bespoke shoe, follows the curve of the heel cup. That pitch always looks both more attractive and more natural to me, unlike the straight, square lines of a normal heel. On the bottom the heel is also curved inwards towards the waist, accentuating the shape of the middle of the sole.

Deco shoes will be first seen at Pitti in January and will be available soon after. The price will be around £1000, similar to both Edward Green's Top Drawer and the ready-to-wear Anthony Cleverley shoes. I can't help feeling it's a good sign for the industry if companies are launching such ultra high-end shoes. New, luxury ranges are normally driven by growing demand for the standard product. So these new shoes are nice to see - in both senses.

Bron: http://permanentstyle.blogspot.com/2010/12/sneak-peek-deco-from-gaziano-girling.html

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Reactie #368 Gepost op: 05 januari 2011 - 19:56:09
Interessant en fraai!

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #369 Gepost op: 05 januari 2011 - 20:05:52
Interessant model in eerste aanleg alhoewel het ontwerp wel dicht bij een Corthay heeft gelegen imho. 8-[
Laatst bewerkt op: 05 januari 2011 - 20:08:34 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

TomR

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #370 Gepost op: 05 januari 2011 - 20:20:04
Wow, vette schoen! Moet ik in de gaten gaan houden. Twijfel alleen over whole cut of niet.

Edit: Even wat meer info opgezocht. Helaas een beetje boven mijn budget  :neutral:
- Shoes will only be available made-to-order to begin with
- Retailers will be offered the option to carry stock, so that may change
- The models will be released on the Gaziano & Girling website in the third week of January
- The price is £1250 including VAT
- That includes lasted shoe trees and a handmade shoe box (pictured), reflecting the same treatment as bespoke
Laatst bewerkt op: 05 januari 2011 - 20:23:02 door TomR

Mediaman

• Gast
Reactie #371 Gepost op: 05 januari 2011 - 20:36:50
Interessant model in eerste aanleg alhoewel het ontwerp wel dicht bij een Corthay heeft gelegen imho. 8-[

Heb jij altijd wat te miepen over een schoen, behalve als het JL is?

simon

• Bekijk profiel
Reactie #372 Gepost op: 05 januari 2011 - 21:27:28
geweldige schoen, zodra een bestelling geplaatst kan worden ben ik om, vrees ik. :-({|=

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #373 Gepost op: 05 januari 2011 - 21:47:31
Onmogelijk om te beoordelen vanuit dat perspectief. Ik kan met een groothoek een JL ook op Corthay doen lijken.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #374 Gepost op: 05 januari 2011 - 23:13:06
... alhoewel het ontwerp wel dicht bij een Corthay heeft gelegen imho. 8-[

Dat zie ik niet direct terug!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot