Eergisteren was ik in Londen, en had ik even de tijd om de showroom van Gaziano & Girling te bezoeken. Nu ja, showroom is een groot woord. De huurprijzen op Savile Row zijn wellicht astronomisch hoog, zodat G&G onderdak heeft gezocht bij een kleermaker in de kelderverdieping van het pand waar Scabal zit. Ik was er driemaal voorbijgelopen aangezien ik het huisnummer va G&G niet kende. Van de kleermaker had ik nog nooit gehoord en, sorry, ik ben inmiddels de naam al vergeten. G&G heeft er een display, een kast met zowat alle schoenmodellen en leesten. Eén van de kleermakers, een vriendelijke oudere man, kon niet op al mijn vragen antwoorden en belde dan maar Tony Gaziano himself op. Sympathieke kerel.
Je hebt er de gelegenheid om een paar schoenen te passen (niet de display-modellen) om je juiste maat te kennen. Mijn normale schoenmaat 8F bleek ook bij G&G 8F te zijn. Waar ik zeker over ben is het Saint James-model op de 'soft square' 71-leest. Alleen over de kleur heb ik nog twijfels. 'Vintage cherry' heeft wel wat, maar ik vraag me af of dat draagbaar is met een klassiek pak voor het werk. G&G heeft wel een pak zeer mooie kleuren...