Wat vinden we van die stijkvloeistof met een lekker geurtje die op de markt te vinden is? IEmand mee bekend?
Af en toe hebben ze een partij prettig strijkwater bij –niet lachen– de Wibra. Komt uit Italië, ruikt ook zo en is vanzelfsprekend heul niet duur. Gerust een doosje inslaan als ze het weer hebben.
Zelf gebruik ik ook vaak een mengsel van kraanwater met een flinke scheut rozen- of oranjebloesemwater, te koop bij –niet lachen– de Marokkaanse slager.
Als ik geen zin in de geur van rozen of oranjebloesem heb –zoals 's zomers bijvoorbeeld– dan mik ik wat citroenfrisse Turkse eau de cologne (
limon kolonyasi, sowieso fijn spul voor allerhande doeleinden, ik koop het per liter, bij –niet lachen– de Turkse bakker) door mijn strijkwater.
Gebruik je een strijkijzer met zo'n 'kalkstaafje' dan kun je zelfs je favoriete EDT door het kraanwater gooien voor een lekker luchtje.
(Echter nooit wasverzachter, stijfsel, vlekkenwater, oliën, vetten, zuren, verven en lakken, alcoholische of koolzuurhoudende drank, bijtende of brandbare vloeistoffen danwel pastasaus of kippensoep in het ijzer. Ik zeg het maar even, want sómmige kerels...)
Maar waarschijnlijk zoek je 'kastfris' zoals van de
Chinese laundry man of dat rustieke hotelboerderijtje in Toscane: da's die van de Wibra, ook altijd snel uitverkocht, dus...