Na wat kleine beschadigingen aan mijn overhemden als gevolg van het strijken heb ik gisteren onderstaande 'stoomgenerator' gekocht. Overwegingen waren de vrij grote stoomafgifte, de zool die als het goed is niet aan de stof kan blijven kleven, de mogelijkheid om verticaal te stomen en nog wat andere praktische zaken. Vooral echter de simpele bediening. Ik strijk mijn overhemden niet zelf, en vermoed dat de temperatuur instelling niet altijd goed (te heet) stond. Dit apparaat gaat als je het aanzet automatisch in de 'normaal' stand die zowel vwb de temperatuur als ook de stoomafgifte geschikt is voor de meeste stoffen.
Vanwege het formaat en gewicht van de stoomgenerator heb ik nu ook een nieuwe strijkplank nodig met groot en stevig blad, en inmiddels ontdekt dat ook daar een groot verschil is in prijs en neem ik aan kwaliteit. Mijn strijkplank staat in een aparte ruimte en hoeft dus nooit ingeklapt te worden waarmee gewicht, afmetingen en gemak van in- en uitklappen niet zo relevant zijn. Heeft iemand goede ervaringen met of suggestie's voor een bepaalde plank?