Auteur Topic: Strijkijzer  (178054 keer gelezen)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Strijkijzer
Reactie #210 Gepost op: 03 september 2011 - 18:46:25
Phew, dat zou namelijk ècht ruk zijn. Spray je de shirts in met iets?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #211 Gepost op: 03 september 2011 - 18:52:39
Geen idee. Ik strijk overigens nooit over knopen.

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #212 Gepost op: 03 september 2011 - 18:57:21
Phew, dat zou namelijk ècht ruk zijn. Spray je de shirts in met iets?

Nee niks. Gebruik een lokaal wasmiddel van een bekend merk hier. Ja het is klote ook andere hemden hebben het en zijn echt behoorlijk achteruit gegaan. Maar goed ik heb het geaccepteerd en in NL laat ik wel 5 nieuwe maken.

De nieuwe Canclini hemden heb ik overigens om dezelfde reden thuis gelaten. Nieuwe pak ook. Alles gaat aan gort hier.

Geen idee. Ik strijk overigens nooit over knopen.

Probeer het ook te vermijden maar onbewust raak je ze toch weleens en dan krijg ik dus onderstaande. Met name het sluitknoopje halverwege de mouw.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #213 Gepost op: 03 september 2011 - 19:00:55
Ja, begrijp ik.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #214 Gepost op: 03 september 2011 - 19:39:15
Spoel en centrifugeer je goed bij het wassen? Kan residu van je wasmiddel zijn dat verkleurt.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #215 Gepost op: 03 september 2011 - 19:47:58
Weet niet hoe ik dat zou moeten controleren. Ik centrifugeer de shirts met 1000 toeren. Het is dus overduidelijk als ik over iets hards strijk maar zoals ik aangaf het wit in mijn shirts is helaas niet meer wit. Misschien heeft het met elkaar te maken.

Wat ik kan proberen is minder wasmiddel gebruiken en centrifugeren op 1200 toeren (de max).

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #216 Gepost op: 03 september 2011 - 20:05:31
Sowieso is minder wasmiddel beter, het gaat om de toeren en de temperatuur.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #217 Gepost op: 03 september 2011 - 20:09:41
Op 40 graden was ik de shirts. Ik ga het proberen en laat het weten. Thanks.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #218 Gepost op: 07 januari 2012 - 16:12:40
Een brede(re) strijkplank (oude was 30 cm; deze 38 cm):

Moet 'm nog testen.

http://brabantia.com/nl/producten/online-catalogus/was-behandelen/strijktafels/strijktafel-124-x-38-cm-met-strijkerhouder/

De Siemens werkt bij mij trouwens naar volle tevredenheid.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #219 Gepost op: 08 januari 2012 - 13:10:34
^
Scheelt drie à vier keer verleggen (bij de oude plank kon ik de voorpanden net niet in één keer doen); goede manier om je strijktijd per shirt te verkorten. Aan de foam onder het doek moet ik even wennen.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #220 Gepost op: 08 januari 2012 - 13:47:58
Ik strijk mijn shirts per stuk. Of ik nu drie of vier minuten over een shirt doe, maakt niet zoveel uit, maar het gemak lijkt me ook wel prettig. Wat betreft foam onder de overtrek; ik vind dat juist ideaal. Hoe meer hoe beter zou ik haast zeggen. De voordelen hiervan zijn dat het goed stoom en warmte vasthoudt en je knoopjes er mooi in verdwijnen bij het strijken van de achterzijde van de knopenlijst. Die strijk ik trouwens juist voor dit gemak altijd aan de achterkant. Eén beweging in plaats van tussen je knopen manoeuvreren.
Laatst bewerkt op: 08 januari 2012 - 13:50:14 door Mikey Fuoco

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #221 Gepost op: 08 januari 2012 - 13:59:31
Ah, goed om te horen van de foam. Ik merkte dat de punt van het strijkijzer er een beetje in dook; kwestie van techniek aanpassen waarschijnlijk.
Ik strijk er meestal 6-8 achter elkaar, dus dan is de tijdwinst wel leuk.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #222 Gepost op: 08 januari 2012 - 14:04:28
Daar heb ik geen last van. Probeer het eens; de achterkant van je knopenlijst strijken. ;-)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #223 Gepost op: 08 januari 2012 - 14:10:54
Ik strijk het shirt altijd rond met het boordknoopje dicht: ene voorpand, doorschuiven, rug, doorschuiven, andere voorpand; dat schuift lekker door. Voor de knopen zou ik het shirt dan moeten omdraaien in plaats van verschuiven: kostbare tijd! : ) Tussen de knopen door strijken heb ik nooit als een probleem ervaren, maar ik wil het voor jou natuurlijk wel een keer proberen.

Charlie

• Gast
Reactie #224 Gepost op: 08 januari 2012 - 14:31:23
Verbrand niet, kan het eruit wassen.

Hier een foto van het probleem. Het is niet echt heel erg mijn shirts zijn hier sowieso al verpest door het klimaar en de slechte huishoudproducten. Zoals je ook op de foto ziet is het wit niet meer wit.

Dat probleem heb ik ook wel eens. Onder het strijkijzer zit dan een soort zwarte prut die er eigenlijk niet af gaat. Iemand een idee hoe je dat eraf kunt krijgen? Het lijkt een beetje op gesmolten pek ofzo. Daardoor krijg je van die zwarte puntjes of streepjes o.i.d.