Auteur Topic: Strijkijzer  (178055 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Strijkijzer
Reactie #195 Gepost op: 06 februari 2011 - 19:46:49
Bij mij geen last van, doe hem zo op zijn kont met mijn ogen dicht.  :)

Well done.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #196 Gepost op: 01 maart 2011 - 19:29:04
....
...
..

Ben benieuwd wat de andere bestellers ervan vinden.

Deze post lees ik nu pas.
Vreemd genoeg gemist, want ik was wel benieuwd naar ervaringen van anderen.

Mijn bange vermoeden over het plastic was dus, jammergenoeg, juist.

Ik heb de bout nu 2x gebruikt.
Het is de beste die ik ooit gehad heb.
Maar het viel me de eerste keer toch een beetje tegen.
Vorige zomer had ik in een hotel een soortgelijke bout gebruikt en daarmee hoefde ik mijn shirt slechts te strelen om het mooi strak te krijgen. Met deze Siemens moet ik toch echt strijken. Dat vond ik een beetje jammer, want strelen vind ik lekkerder.
Het is maar hoe je het bekijkt..

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #197 Gepost op: 01 maart 2011 - 20:03:29
Wat voor bout was dat, PL? Lag dat aan het gewicht? Deze is inderdaad aan de lichte kant. Ik ben er wel vrienden mee. Ik kan je trouwens een strijkspriet aanraden, zodat de draad niet in de weg zit tijdens het strijken (mocht je zo'n antenne nog niet hebben).

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #198 Gepost op: 01 maart 2011 - 21:39:41
Wat voor bout was dat, PL? Lag dat aan het gewicht? Deze is inderdaad aan de lichte kant. Ik ben er wel vrienden mee. Ik kan je trouwens een strijkspriet aanraden, zodat de draad niet in de weg zit tijdens het strijken (mocht je zo'n antenne nog niet hebben).

Ik heb destijds niet op merk of type gelet.
De uitbaatster vertelde me wel dat het een heel dure was.
Volgens mij lag het inderdaad wat zwaarder in de hand, maar dat kan niet het enige verschil zijn.

Een ander verschil was dat ik destijds gestreken shirts, die in de koffer wat kreukjes hadden opgelopen, heb bijgewerkt en met mijn nieuwe, zwaar gekreukte shirts direct van de waslijn ging strijken.

Ik hoop mijn techniek nog te verbeteren.
De spriet hou ik in mijn achterhoofd.
Het is maar hoe je het bekijkt..

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #199 Gepost op: 01 maart 2011 - 22:29:55
Ah, dat verschil zou belangrijk kunnen zijn.

Spriet (snoergeleider):

Bijvoorbeeld hier te bestellen:
http://www.strijkijzerstore.nl/accessoire/106499/171138/category-72942-stoomsystemen/philips-gc8520-stoomsysteem.html

Ik heb 'm pas een paar weken, dus laat me nog maar even testen. Hij bevalt goed, maar de zwarte gedeelten zijn van kunststof; aan de bovenkant maakt dat denk ik niet veel uit, maar ik vraag me af of het bevestigingsgedeelte het houdt.

Libertarian

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #200 Gepost op: 18 maart 2011 - 09:27:12
I believe in God, Mozart and Beethoven, and likewise their disciples and apostles - Richard Wagner

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #201 Gepost op: 18 maart 2011 - 09:31:26
Die komt uit dezelfde fabriek.

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #202 Gepost op: 07 april 2011 - 08:48:26

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #203 Gepost op: 03 september 2011 - 17:28:28
Vraagje heren. Mijn strijkijzer hier in het hotel laat zwarte plekjes achter op de stof zodra ik stof strijk met daaronder een knoopje.

Moeilijk uit te leggen, bijvoorbeeld bij de manchetten. Manchetten van de knoopjes zijn los. Als ik dan de achterkant van de mouw en de manchetten strijk met onder de stof direct een knoopje van de manchet dan geeft dit een zwart plekje.

Ik heb de zool bekeken maar kan er niks op vinden. Plekje is er overigens met heet water makkelijk uit te krijgen maar iemand een idee?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #204 Gepost op: 03 september 2011 - 18:15:15
Vraagje heren. Mijn strijkijzer hier in het hotel laat zwarte plekjes achter op de stof zodra ik stof strijk met daaronder een knoopje.

Moeilijk uit te leggen, bijvoorbeeld bij de manchetten. Manchetten van de knoopjes zijn los. Als ik dan de achterkant van de mouw en de manchetten strijk met onder de stof direct een knoopje van de manchet dan geeft dit een zwart plekje.

Ik heb de zool bekeken maar kan er niks op vinden. Plekje is er overigens met heet water makkelijk uit te krijgen maar iemand een idee?

Doet mij kalkafscheiding vermoeden. Zit er een ontkalkingsfunctie op? Anders een keertje spoelen met azijn, op de laagste temperatuur. Daarna wel weer heel goed naspoelen met water.

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #205 Gepost op: 03 september 2011 - 18:23:01
Thanks MF, maar het is een goedkoop hotel apparaat. Heeft geen stoom optie.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #206 Gepost op: 03 september 2011 - 18:24:20
Geen stoom? Dan zou het ook residu kunnen zijn van iets synthetisch, maar dat zou dan weer niet op kunnen lossen in water. :-k

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #207 Gepost op: 03 september 2011 - 18:28:45
Tja het is heel vaag. Lijkt dus dat de zool afgeeft zodra ik over stof ga met daaronder iets hards in dit geval dus een knoopje. Maar de zool ziet er prima uit.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #208 Gepost op: 03 september 2011 - 18:41:11
Zwart... Is het verbrand? Dat kan toch haast niet?

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #209 Gepost op: 03 september 2011 - 18:42:58
Verbrand niet, kan het eruit wassen.

Hier een foto van het probleem. Het is niet echt heel erg mijn shirts zijn hier sowieso al verpest door het klimaar en de slechte huishoudproducten. Zoals je ook op de foto ziet is het wit niet meer wit.

Laatst bewerkt op: 03 september 2011 - 18:52:24 door Pat