Auteur Topic: [Blog] The Sartorialist  (792079 keer gelezen)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Blog] The Sartorialist - Deel II
Reactie #675 Gepost op: 12 januari 2008 - 14:52:08
Citaat van: "Carwo"
Citaat van: "Bogart"

En zoiets als los jasje.

Mooi. Deze stof (visgraat, misschien nog iets donkerder en van niet al te zachte wol) heb ik in m'n hoofd voor een overjas. Daarbij bruine knopen en donkerblauwe voering, althans zo zie ik het nu voor me.

Ja, lijkt me mooie overjas.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #676 Gepost op: 13 januari 2008 - 15:46:50
Hij weer... ;)

"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Michael Corleone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #677 Gepost op: 13 januari 2008 - 17:20:13
Citaat van: "Rogier"
Ik wil een grijs pak laten maken, met zo'n slanke broek en omslag, echt top! :D

Ja, heel erg licht grijs vind ik top.

En zoiets als los jasje.

deze morgen iemand gesproken die zo´n jasje aanhad van Isaia... zag er top uit, met witte broek..

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #678 Gepost op: 13 januari 2008 - 17:33:22
Ja, heel erg licht grijs vind ik top.

En zoiets als los jasje.

Vind het eigenlijk allemaal wat te druk met die verschillende lijnen (jasje, shirt, das) én kleuren (zelfs de kleuren wit van pochet en shirt lijken te 'vloeken').

Zelf hanteer ik de (waarschijnlijk wel wat conservatief-klassieke) eenvoud-regel: pak met 'dessin' dan effen shirt, en meestal v.v.

En persoonlijk doe ik ook al niet aan combinaties met losse jasjes.

Michael Corleone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #679 Gepost op: 13 januari 2008 - 17:45:00
Citaat van: "ruby tuesday"
Ik vind deze ook erg fraai moet ik zeggen:

mooi jasje he? Deze man heeft duidelijk een eigen kleermaker, is géén mtm of confectie, kijk naar die schouders en die revers..

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #680 Gepost op: 13 januari 2008 - 17:49:46
Citaat van: "Michael Corleone"
mooi jasje he? Deze man heeft duidelijk een eigen kleermaker, is géén mtm of confectie, kijk naar die schouders en die revers..
Vind het jasje wat kort, mouwen lijken ongelijk en op mij maakt het een beetje de indruk (ook door de hoge aanzet van de bovenste knoop) of het jasje te klein is.

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #681 Gepost op: 13 januari 2008 - 17:56:10
Citaat van: "paulbrussel"
Vind het jasje wat kort, mouwen lijken ongelijk en op mij maakt het een beetje de indruk (ook door de hoge aanzet van de bovenste knoop) of het jasje te klein is.

Ik denk dat het zo lijkt.. Want deze heer heeft een overhemd en een giletje aan wat kan stroppen.. Het jasje van lengte lijkt mij prima, al is het niet in totaalbeeld te zien omdat de benen niet helemaal te zien zijn.. Ook staat hij scheef..

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #682 Gepost op: 13 januari 2008 - 18:36:09
Citaat

Het jasje lijkt mij ook iets te kort, en het lijkt tevens alsof z'n schouders even breed zijn als zijn taille. (waardoor je gaat denken of de schouders van het jasje misschien te weinig ruimte bieden) Wellicht door de hoek waaronder de foto genomen is.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #683 Gepost op: 13 januari 2008 - 18:52:30
"plaatje"

Ben er niet kapot van. Je suggereert dat het geen MTM of confectie is. Ik maak hieruit op dat je meent dat het bespoke is? (Ik zie ook de imperfectie -oneffenheden?- op de revers als dat is wat je bedoelt).

Daarop voortbordurend vind ik het op z'n minst merkwaardig dat de sluitknoop niet op de natuurlijke taille zit. Ook zie ik rondom de sluitknoop wat 'spanning' in de stof die er volgens mij bij bespoke niet hoeft te zitten.

Ook zie ik een vestje met rits in dezelfde stof (toch?) onder het jasje. Voornoemde doet mij menen dat het hier om aangepaste confectie gaat, maar ik ben natuurlijk ook maar iemand met 'gemiddelde' SF-kennis hoor :lol:

Kan je voor mij nog wat verduidelijken waarom jij denkt dat deze beste heer een eigen kleermaker heeft, signore Corleone? :wink:

*korrel zout*

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #684 Gepost op: 13 januari 2008 - 19:36:48
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Daarop voortbordurend vind ik het op z'n minst merkwaardig dat de sluitknoop niet op de natuurlijke taille zit. Ook zie ik rondom de sluitknoop wat 'spanning' in de stof die er volgens mij bij bespoke niet hoeft te zitten.
Ben het geheel met je eens!

Die 'spanning' zie ik hier anders wel vaker voorbij komen én goedgekeurd worden, terwijl ik zelf daar niet zo voor ben.

@Ruby: toch lijkt het mij kort, maar misschien ook door wat Mikey zegt over de onnatuurlijke plaats van de sluitknoop of misschien de laag zittende broek.
Denk je, Ruby, dat je een portret ten voeten uit moet zien om te kunnen beoordelen of het jasje al dan niet te kort is? [Ik weet 't eigenlijk niet trouwens; zal eens gaan opletten :-)]

Het maakt bij mij zelfs bij nader inzien een bijna 'dwergerige' indruk.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #685 Gepost op: 13 januari 2008 - 21:09:21
Citaat van: "ruby tuesday"
Ik vind deze ook erg fraai moet ik zeggen:

Ik vind het een mooi jasje.
Heeft anders keuze genoeg in zijn eigen winkel. :wink:

www.vandijkmode.nl

Voor mannen vindt u in ons PAKHUYS; Kiton, Caruso, Finamore, Corneliani en de handgemaakte schoenen van Santoni.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #686 Gepost op: 13 januari 2008 - 21:14:35
Waalwijk...pff.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #687 Gepost op: 13 januari 2008 - 21:16:51
Tja,de man schijnt een geweldige zaak met ditto service te hebben.
Ken er nog zo 1 die nota bene nog verder weg ligt :lol:
Echte SF zaak

Aero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #688 Gepost op: 13 januari 2008 - 21:19:02
Finamore hebben ze niet meer :( duurde echt enorm lang om een maatshirt daarvan te krijgen en toen zijn ze ermee gestopt na een tijdje ook, wel jammer aangezien ik vrij blij ben met mijn finamore shirts

Leuke winkel alleen is het af en toe erg druk en hebben ze erg weinig vakkundig personeel bij het Pakhuys. Wel een giga grote winkel met heel veel merken en kleding stijlen. Was volgens mij winkel van het jaar een paar jaartjes terug

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #689 Gepost op: 13 januari 2008 - 21:20:49
2005