Auteur Topic: [Blog] The Sartorialist  (795110 keer gelezen)

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Blog] The Sartorialist
Reactie #1485 Gepost op: 11 maart 2009 - 12:09:51
Dan zou een broek ook goed moeten zitten. Zeker als een fors kledingbudget hebt en de contacten, zoals Daniel.   :twisted:

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #1486 Gepost op: 11 maart 2009 - 13:02:08
Dan zou een broek ook goed moeten zitten. Zeker als een fors kledingbudget hebt en de contacten, zoals Daniel.   :twisted:

Losstaande van het budget en de contacten van D., een newbie kan zien dat de broek tailored is, alleen al aan de lengte van de broek. Of de broek ook goed moet zitten wanneer je loopt? Ja, ik denk van wel.

Maar hoe denk jij over de broek Daedalus?
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1487 Gepost op: 11 maart 2009 - 13:09:07
Ietsje voller gesneden, iets langer en een omslag erbij. Maar dat ben ik. Daniel moet natuurlijk doen wat hij kewl vindt.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1488 Gepost op: 11 maart 2009 - 13:09:57
Hoezo aan de lengte?! Je kan een broek toch gewoon laten inkorten!
This, madame, is Versailles.

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1489 Gepost op: 11 maart 2009 - 13:14:44
Uiteraard Rogier. Maar ik neem aan dat het gros dat zijn pakken bij de WE haalt niet zijn broek laat inkorten, maar een andere maat pakt. Indien een andere maat ECHT niet past wordt er over inkorten gesproken.

Haal dan het feit er nog bij dat maar weinig mensen de broek zo kort als D. hebben. (Als we de SF-gerichte mensen scheiden van de WE-shoppers, zelfs hier op het forum draagt niet iedereen de broek zo kort.) Daarom zeg ik dat je aan de lengte (terwijl die toch echt kort is :P) kunt zien dat dit een tailored exemplaar is.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1490 Gepost op: 11 maart 2009 - 14:01:11
Overigens valt mij op dat de broek pleated is zonder omslag. Gaan de pleats er dan niet sneller uit?

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1491 Gepost op: 11 maart 2009 - 14:05:16
Overigens valt mij op dat de broek pleated is zonder omslag. Gaan de pleats er dan niet sneller uit?

Kijk jij naar een andere foto? Ik kan niet zien of er bandplooi(en) in zitten of niet. Dit lijkt me gewoon een flat front broek, aangezien de broek relatief 'strak' om de bovenbenen zit.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1492 Gepost op: 11 maart 2009 - 14:21:04
Terminologie fout aan mijn kant  :oops:
Ik heb het over de vouw in zijn broek.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1493 Gepost op: 11 maart 2009 - 18:33:20
Prima broek lijkt mij. Als ie een centimeter langer zou zijn, zou ik hem ook niet terugbrengen, maar verder lijkt ie mij perfect. Zie kennelijk iets over het hoofd.
Heb hem zelf volgens mij ook, maar vouwen blijven prima zitten. Zie de relatie met een omslag niet zo. Wat denk ik wel scheelt is dat het een slanke broek is, waardoor er aan de vouw 'getrokken' wordt als je loopt of zit.

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1494 Gepost op: 11 maart 2009 - 18:52:22
Prima broek lijkt mij. Als ie een centimeter langer zou zijn, zou ik hem ook niet terugbrengen, maar verder lijkt ie mij perfect. Zie kennelijk iets over het hoofd.
Heb hem zelf volgens mij ook, maar vouwen blijven prima zitten. Zie de relatie met een omslag niet zo. Wat denk ik wel scheelt is dat het een slanke broek is, waardoor er aan de vouw 'getrokken' wordt als je loopt of zit.

Wellicht is dat het euvel.

Dank!

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1495 Gepost op: 11 maart 2009 - 18:52:36
Het is wellicht een vraag die ik niet had moeten stellen in dit topic maar in een ander topic, maar ik vind zelf dat bij mij de vouwen er snel uit gaan. Wellicht ligt dat aan de stof.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1496 Gepost op: 12 maart 2009 - 19:23:00
Niet te ver naar onder scrollen bij deze foto:

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1497 Gepost op: 12 maart 2009 - 19:26:02
Bedankt voor de waarschuwing, Clay, nu heb ik iets minder pijn aan mijn ogen. ;)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1498 Gepost op: 12 maart 2009 - 19:26:34
Is dat die sympathieke fransoos die al eerder is langsgekomen in een – alleen door mij? – bewonderde outfit?

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1499 Gepost op: 12 maart 2009 - 19:30:22
Is dat die sympathieke fransoos die al eerder is langsgekomen in een – alleen door mij? – bewonderde outfit?

owja....vlinderstrikjes  :P

(vind het geheel er niet uit zien)
Niets zo veranderlijk als de mens