Auteur Topic: [Blog] The Sartorialist  (795107 keer gelezen)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: [Blog] The Sartorialist
Reactie #1455 Gepost op: 09 maart 2009 - 01:38:04
Zonder die bril was de blik half zo goed niet ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
Reactie #1456 Gepost op: 09 maart 2009 - 08:12:47
Er worden (vooral de laatste tijd) steeds vaker oude, eerder geplaatste foto's op het blog gezet. Do not ask me why.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1457 Gepost op: 09 maart 2009 - 10:45:40
Er worden (vooral de laatste tijd) steeds vaker oude, eerder geplaatste foto's op het blog gezet. Do not ask me why.

Ik vermoed omdat hij de laatste tijd (jaar?) steeds minder van dat soort foto's heeft gemaakt. Als je kijkt naar zijn laatste twee Pitti verslagen dan zie je een groot verschil t.o.v. de eerdere verslagen.

Vanità - modern tailors

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1458 Gepost op: 09 maart 2009 - 12:08:39
Ik ben natuurlijk vrij nieuw op dit forum en ik moet zeggen dat de Sartorialist zolang ik kijk naar zijn blog niet echt opleeft naar de naam. Slechts af en toe een goedgeklede heer, voornamelijk zie ik van dat trendy gespuis.

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1459 Gepost op: 09 maart 2009 - 12:18:08
Correct. Maar daarom blijf ik toch elke keer kijken, in de hoop dat er een goedgeklede heer (tussen) staat..

Okay, de dames zijn geen straf om naar te kijken, maar daar staat de naam ook niet voor.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1460 Gepost op: 09 maart 2009 - 12:30:14
Ik ben natuurlijk vrij nieuw op dit forum en ik moet zeggen dat de Sartorialist zolang ik kijk naar zijn blog niet echt opleeft naar de naam. Slechts af en toe een goedgeklede heer, voornamelijk zie ik van dat trendy gespuis.

Vruuger was dat wel anders.

Vanità - modern tailors

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1461 Gepost op: 09 maart 2009 - 12:54:06
Vruuger was dat wel anders.

Voortschrijdend commercieel inzicht. 

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1462 Gepost op: 09 maart 2009 - 12:55:27
SF is natuurlijk ook niet zijn doelgroep maar zijn blog heeft 'm inderdaad bepaald geen windeieren gelegd.

Vanità - modern tailors

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1463 Gepost op: 09 maart 2009 - 14:28:28
Dat zal ook niet. De man is een goed fotograaf en heeft oog voor detail. Dat is hartstikke fijn, maar met een naam als 'sartorialist' zou je toch wat anders verwachten dan kerels met half kaalgeschoren bolletjes en 4 piercings in een soort van lorre jas met kisten er onder.

Sirbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1464 Gepost op: 09 maart 2009 - 14:39:32

over mannetjes gesproken, die blik..

Lijkt wel een strakgetrokken Mari v.d. Ven  :mrgreen:
Het meervoud van lef is leven

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1465 Gepost op: 09 maart 2009 - 21:54:31
Correct. Maar daarom blijf ik toch elke keer kijken, in de hoop dat er een goedgeklede heer (tussen) staat..

Okay, de dames zijn geen straf om naar te kijken, maar daar staat de naam ook niet voor.

Wat mij betreft is het ''sartoriale'' (in elke vorm) karakter van de blog juist een bron van inspiratie.

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1466 Gepost op: 09 maart 2009 - 22:01:34
Wat mij betreft is het ''sartoriale'' (in elke vorm) karakter van de blog juist een bron van inspiratie.

Begrijpelijk Daan, ik had alleen een totaal ander beeld toen ik de site begon te volgen. Dat de foto's met anders dan goedgeklede heren ook een inspiratie kunnen zijn zul je mij niet horen ontkennen. Persoonlijk richt ik mij daar gewoon niet op.

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1467 Gepost op: 10 maart 2009 - 16:11:19
Wellicht is de naam van de blog wat misleidend, maar dit vond ik terug in zijn biography:

Citaat
I started The Sartorialist simply to share photos of people that I saw on the streets of New York that I thought looked great. When I worked in the fashion industry (15 years), I always felt that there was a disconnect between what I was selling in the showroom and what I was seeing real people (really cool people) wearing in real life.

Citaat
My only strategy when I began The Sartorialist was to try and shoot style in a way that I knew most designers hunted for inspiration

Ik denk dat er dus nogal een fors verschil is waar hij naar kijkt en waar wij op hopen.
Hij zegt niet dat hij achter een bepaalde stijl aan vist, maar dat hij foto's maakt van wij hij een leuke/mooie/coole look vindt. Das denk ik wat anders dan wat het gros van de leden alhier interessant vind  :P
Niets zo veranderlijk als de mens

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1468 Gepost op: 10 maart 2009 - 16:29:28
Wellicht is de naam van de blog wat misleidend, maar dit vond ik terug in zijn biography:

Ik denk dat er dus nogal een fors verschil is waar hij naar kijkt en waar wij op hopen.
Hij zegt niet dat hij achter een bepaalde stijl aan vist, maar dat hij foto's maakt van wij hij een leuke/mooie/coole look vindt. Das denk ik wat anders dan wat het gros van de leden alhier interessant vind  :P

Thanks Maboc. Die instelling kan ik dan wel weer waarderen; dat is waarom ik de meeste modeshows ook hekel; TE overdreven looks en outfits, wat je never nooit terug zult vinden in het straatbeeld. Dat hij oog heeft voor alles anders dan 'de heren in SF-stijl', wat nog steeds als bovengemiddeld goedgekleed bestempeld mag worden, zal ik niet ontkennen. Echter vind ik kreten als 'sartoria' wederom te pas en te onpas gebruikt worden. Alle respect voor de heer Schuman en zijn kunsten, maar de naam 'sartorialist' associeer ik toch nog steeds met de huisstijl van bijv. SF, en in niets van dat met Nike's, zichtbare piercings en felgekleurde haren.

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1469 Gepost op: 10 maart 2009 - 16:36:42
Thanks Maboc. Die instelling kan ik dan wel weer waarderen; dat is waarom ik de meeste modeshows ook hekel; TE overdreven looks en outfits, wat je never nooit terug zult vinden in het straatbeeld. Dat hij oog heeft voor alles anders dan 'de heren in SF-stijl', wat nog steeds als bovengemiddeld goedgekleed bestempeld mag worden, zal ik niet ontkennen. Echter vind ik kreten als 'sartoria' wederom te pas en te onpas gebruikt worden. Alle respect voor de heer Schuman en zijn kunsten, maar de naam 'sartorialist' associeer ik toch nog steeds met de huisstijl van bijv. SF, en in niets van dat met Nike's, zichtbare piercings en felgekleurde haren.

Hehe ik snap wel wat je zegt hoor :-) Toch maar even advocaat van de duivel:
Sartoria door "koekul translate" (italiaans naar engels) getrokken. Hiervoor komen de volgende vertalingen:   
1. tailoring
2. dressmaking
3. tailor's
4. dressmaker's

Je zou dus ook kunnen concluderen dat de betekenis die wij geven aan  sartoria etc. wat te nauw is :-)
Niets zo veranderlijk als de mens