Auteur Topic: New York  (150690 keer gelezen)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #195 Gepost op: 15 juni 2010 - 17:10:40
The Standard Hotel is erg hip op het moment Mediaman.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #196 Gepost op: 15 juni 2010 - 19:36:11
Het japanse warenhuis Takashima heeft zijn deuren gesloten.

Jammer! Ik vond Takashimaya wel een leuk 'anders' warenhuis op 5th... lekker rustig.

Welkom terug, Mediaman.

Mediaman

• Gast
New York
Reactie #197 Gepost op: 15 juni 2010 - 21:23:01
Jammer! Ik vond Takashimaya wel een leuk 'anders' warenhuis op 5th... lekker rustig.

Welkom terug, Mediaman.

Dank heren. Good to be back.

Ja, inderdaad, mijn teleurstelling was ook groot.
Laatst bewerkt op: 16 juni 2010 - 01:22:13 door Mediaman

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #198 Gepost op: 16 juni 2010 - 01:56:07
Het japanse warenhuis Takashima heeft zijn deuren gesloten.
Hé: jammer, want ik kwam daar graag, ook om te eten.

Mediaman

• Gast
New York
Reactie #199 Gepost op: 13 september 2010 - 20:58:40
Dat vind ik dan weer grappig; Bookmarc. De net geopende boekenwinkel van Marc Jacobs.

Bron: http://nymag.com/daily/fashion/2010/09/now_that_bookmarc_has_opened_m.html

NY

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #200 Gepost op: 01 november 2010 - 20:45:54
Ben afgelopen zaterdag ( weer ) aangehouden op terugweg van NYC.
Alles open moeten maken e.d.: wij hadden niet veel gekocht. ( heb nog een Apple Macbook Pro in mijn handen gehad, maar gelukkig niet gekocht) Ik heb de douane wel gevraagd hoe men reizigers selecteerd voor een controle: De vluchten uit de USA worden luxe vluchten genoemd: volgens de douane kopen veel reizigers  luxe artikelen, electronica en kleding. Gelet wordt op personen waar men aan kan zien dat men daar "geshopt" heeft. Daarop selecteren zij reizigers die met bepaalde merken lopen m.n. tassen/ koffers en jonge mensen die alleen reizen en veel bagage meenemen ( naast ons kreeg idd een alleen reizende jongen met veel bagage een naheffing én een hoge boete). Gezien de interesse van de gemiddele SF bezoeker leek het mij wel verstandig dit op te merken.

Mediaman

• Gast
New York
Reactie #201 Gepost op: 01 november 2010 - 20:47:29
Met je Rimowa gekleed in een A&F polo ben je dus de Sjaak, gek.  :wink:

NY

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #202 Gepost op: 01 november 2010 - 20:59:22
Gezien de dagelijks extreem lange rij op 5th bij A&F moet je wel heel veel geduld hebben! ( voorafgaande jaren nog nooit gezien)

Mediaman

• Gast
New York
Reactie #203 Gepost op: 01 november 2010 - 21:01:17
Gezien de dagelijks extreem lange rij op 5th bij A&F moet je wel heel veel geduld hebben! ( voorafgaande jaren nog nooit gezien)

Dat kan extreme vormen aannemen en dat doe ik dus echt niet voor een shirtje. Bij de pier zit er nog één, veel rustiger.

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #204 Gepost op: 01 november 2010 - 21:01:27

Kokhals elke keer als ik er langs loop. De walm van die smerige parfum brengt mijn maaginhoud naar boven, net als de zweterig warme luchtstroom die altijd uit de deuren vloeit. De A&F Flagship Store valt als een stinkende, vochtige en verstikkende deken om je heen.

NY

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #205 Gepost op: 01 november 2010 - 21:04:22
Vergeet het lawaai niet!

Mediaman

• Gast
New York
Reactie #206 Gepost op: 01 november 2010 - 21:04:49
Kokhals elke keer als ik er langs loop. De walm van die smerige parfum brengt mijn maaginhoud naar boven, net als de zweterig warme luchtstroom die altijd uit de deuren vloeit. De A&F Flagship Store valt als een stinkende, vochtige en verstikkende deken om je heen.

Je bent vandaag lekker op dreef.  :lol:

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #207 Gepost op: 01 november 2010 - 21:26:06
Ben afgelopen zaterdag ( weer ) aangehouden op terugweg van NYC.
Alles open moeten maken e.d.: wij hadden niet veel gekocht. ( heb nog een Apple Macbook Pro in mijn handen gehad, maar gelukkig niet gekocht) Ik heb de douane wel gevraagd hoe men reizigers selecteerd voor een controle: De vluchten uit de USA worden luxe vluchten genoemd: volgens de douane kopen veel reizigers  luxe artikelen, electronica en kleding. Gelet wordt op personen waar men aan kan zien dat men daar "geshopt" heeft. Daarop selecteren zij reizigers die met bepaalde merken lopen m.n. tassen/ koffers en jonge mensen die alleen reizen en veel bagage meenemen ( naast ons kreeg idd een alleen reizende jongen met veel bagage een naheffing én een hoge boete). Gezien de interesse van de gemiddele SF bezoeker leek het mij wel verstandig dit op te merken.

Volgens mij mag je tot 350 (?) euro kosteloos invoeren..

Kaartjes van kleding afknippen of je nieuwe spul aantrekken, zou dat niet helpen?

En een macbook kun je hier ook kopen, dus hoe willen ze dat controleren?

Anyway, ga zelf misschien in mei naar NYC, ben wel benieuwd..

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #208 Gepost op: 01 november 2010 - 21:29:23
Volgens mij mag je tot 350 (?) euro kosteloos invoeren..

Kaartjes van kleding afknippen of je nieuwe spul aantrekken, zou dat niet helpen?

En een macbook kun je hier ook kopen, dus hoe willen ze dat controleren?

Anyway, ga zelf misschien in mei naar NYC, ben wel benieuwd..

Volgens mij moet je als je aangehouden wordt aantonen dat je het niet in het vakantieland hebt gekocht (omgekeerde bewijslast).

maikel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #209 Gepost op: 01 november 2010 - 21:34:16
Klopt dat heb ik ook altijd begrepen. Je krijgt gewoon een naheffing en boete en die wordt kwijtgescholden als je kunt aantonen dat je het hier gekocht hebt met een Nederlands bonnetje.
Daarom ook altijd goed je bonnetjes bewaren zeker van dure horloges enz. als je veel vliegt.