Auteur Topic: New York  (141580 keer gelezen)

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #120 Gepost op: 12 maart 2009 – 12:33:06
Nu nog een review van alle winkels Barry.  :mrgreen:
cyka blyat

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.417
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #121 Gepost op: 12 maart 2009 – 17:39:05
De flagshipstores spreken voor zich, niet?
Betreffende de warenhuizen en de andere winkels zal ik nog wel wat schrijven. Net als over wat restaurants en uitgaansgelegenheden.

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #122 Gepost op: 12 maart 2009 – 18:32:41
Warenhuizen:
Bloomingdale's - 1000 Third Avenue
En Macy's natuurlijk op 34th Street, 's werelds grootste warenhuis.

Flagshipstores: Apple Store bovenaan 5th Avenue

Dining:
Bistro Bagatelle  409W 13th St.

Nu weet ik niet of deze twee warenhuizen wel in het rijtje thuis horen...

En wat is dat voor Apple Store?

En Bistro's horen toch ook niet in dit rijtje thuis? Alleen Per Se of gelijkwaardig :-).

RdB

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.202
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #123 Gepost op: 12 maart 2009 – 18:36:33
Mr.Barry, werk je of studeer je in NY? Kom je toevallig wel eens op The Netherland club? Mn zus is daar general manager :)

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #124 Gepost op: 12 maart 2009 – 18:55:20
Niet even wezen kijken bij Alan Flusser?
cyka blyat

giuliano

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.375
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #125 Gepost op: 14 maart 2009 – 13:43:39
Gisteravond gegeten bij Buddha Bar (meatpacking district)

Eten was goed (let op: not great - en het prijskaartje is wel stevig)  - maar entourage en publiek zijn fantastisch.
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.417
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #126 Gepost op: 18 maart 2009 – 01:41:47
@Ruuddebruut: Binnenkort hopelijk werkend ้n studerend. Wat voor tent is dat?
@Daedalus: Nee

Overigens is WD-50 ook geweldig. En zonder reservering er kunnen eten, is dat gezien de huidige economische crisis vaker zo bij de betere restaurants in NY?
Veel discotheken zijn in NY wel echt over de top, en als ik dat vind dan is het wel heel erg. Echt te erg netwerken.

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #127 Gepost op: 18 maart 2009 – 01:45:01
Overigens is WD-50 ook geweldig.
Zoals je weet: ้้n van mijn lievelingsrestaurants in NY...

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.417
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #128 Gepost op: 18 maart 2009 – 01:49:54
Zoals je weet: één van mijn lievelingsrestaurants in NY...

En terecht, een belangrijk centrum voor het moleculaire koken in de VS. Waarom heeft dat restaurant nog geen tweede ster?
Overigens vond ik tijdens mijn eerste korte verblijf, dit jaar, daar relatief veel goede restaurants met japanse/aziatische invloeden. Is er nog een tip voor een goed italiaans restaurant, tegen een ster aan zowel qua type voedsel als prijs?

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #129 Gepost op: 18 maart 2009 – 01:56:27
En terecht, een belangrijk centrum voor het moleculaire koken in de VS. Waarom heeft dat restaurant nog geen tweede ster?
Dat heb ik ook niet begrepen...

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #130 Gepost op: 18 maart 2009 – 16:03:32
En terecht, een belangrijk centrum voor het moleculaire koken in de VS. Waarom heeft dat restaurant nog geen tweede ster?
Overigens vond ik tijdens mijn eerste korte verblijf, dit jaar, daar relatief veel goede restaurants met japanse/aziatische invloeden. Is er nog een tip voor een goed italiaans restaurant, tegen een ster aan zowel qua type voedsel als prijs?

Babbo! Heeft ้้n ster. Twee keer gegeten, twee keer heel erg tevreden 8) Wel lastig reserveren, precies een maand van tevoren bellen (en dan zo vroeg mogelijk op de dag) en anders heb je pech. En lees eerst vooral het geweldige "Heat" van Bill Buford, een journalist die een jaar in de keuken van Babbo gewerkt heeft.

Ook erg leuk is "Otto", ook van Mario Batali. Veel beter betaalbaar (maar ook geen ster-niveau), erg fijne pizza's en huisgemaakte gelato. Als laatste zou ik nog Il Buco (Bond Street) aanraden, ook heel goed eten.
The man with style, is the man who can smile

Snob

  • Gebruiker
  • Berichten: 780
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #131 Gepost op: 18 maart 2009 – 22:05:42
Babbo! Heeft ้้n ster. Twee keer gegeten, twee keer heel erg tevreden 8) Wel lastig reserveren, precies een maand van tevoren bellen (en dan zo vroeg mogelijk op de dag) en anders heb je pech. En lees eerst vooral het geweldige "Heat" van Bill Buford, een journalist die een jaar in de keuken van Babbo gewerkt heeft./quote]


Mijn absolute lievelingsrestaurant in NYC - doen !!!
Where has all the glamour gone?

Snob

  • Gebruiker
  • Berichten: 780
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #132 Gepost op: 23 mei 2009 – 00:32:24
Wat was NYC weer leuk.
Mooi weer, weinig toeristen, lekker gegeten, leuke expo's, ogen volop de kost gegeven  :roll:

@ Paul naar La Grenouille weze lunchen, very old and very grand New York Client่le. Gemiddelde leeftijd was 65+ maar wat een poen en klasse zat daar op 60mฒ bij elkaar gepakt. Ladies who lunch van 95 die er nog 60 uitzien, zo strak, pearls dahlin 3 strings of pearls is what my neck bears. Heren die klasse call Madammen delen en per toeval in hetzelfde restaurant lunchen en bij het buitengaan discreet lippen Paul "Dahlin" I'll call you later. Fantastisch. Oh ja het eten was devine !!! De beste kaassouffle gegeten ooit.
Over cinema gesproken het was weer spotten, met Lou Reed samen in de cinema (documentaire film over Valentino The Last Emperor), met Uma Thurman samen in het MOMA, met Tom Hanks samen in de Tom Ford store, met Marc Jacobs strollin' through SOHO, "33 variations" met een schitterende Jane Fonda op de planken. Could be worse, not ?

Oh ja, Uma zag er verschrikkelijk uit, groot, graatmager en zo blank dat haar huid bijna licht gaf. Ugly Duckling, maar fotogeniek zeker  :-k
Jane straalde daartegenover klasse uit, the real thing zelfs over 70 wil ik gerust effe tarzan spelen  :oops:

Mooie La Cenerentola gezien in De Met met een waanzinnig goeie Elina Garanca - she's a star !
Oh ja idd de beste pizza's van de stad ? Otto, yep vandezelfde Mario als bij BABBO.

Wat droegen de Yankees en of wat lag er in de stores ?
Veel leuke Waspy outfitjes, veel shorts, no cargo shorts anymore maar de strakke korte versie.
Loafertjes en car shoes. Vlinderdasjes, lots of them, jong, oud, iedereen draagt ze daar nu.
Petjes en hoedjes allerhande en grote zonnebrillen.
En brogues gedragen zonder kousen op te korte broekjes of de broekjes opgerold.
Musts for shopping: absoluut langsgaan bij J.Crew en Club Monaco. De Obama's doen het ook !

God bless America  :-^


 





Where has all the glamour gone?

Janusz

  • Gebruiker
  • Berichten: 485
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #133 Gepost op: 23 mei 2009 – 03:00:35
Leuk Snob, over 2,5 maand ben ik weer een aantal dagen in New York. Zie er erg naar uit!
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

M.

  • Gebruiker
  • Berichten: 307
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #134 Gepost op: 23 mei 2009 – 08:21:26
En voor de sigaren rokers onder ons, Club Macanudo!

http://www.clubmacanudo.com