2 maanden geleden voor 8 dagen naar NYC geweest. Ik was er voor het eerst. Leuke stad!
Gelogeerd in het Gansevoort Hotel op Park Avenue: ruime, nette kamers en mooie badkamers. Leuke gym en natuurlijk de rooftop swimming pool waar je heerlijke snacks en cocktails kan drinken. Enige nadeel was dat Kim Kardashian de honeymoon suite voor een maand had afgehuurd, waardoor er enorm veel paparazzi voor het hotel was en je iets langer op de lift moest wachten wanneer zij en haar hele entourage (incl bodyguards, film crew, Scott Disick, ...) naar boven moesten.
Enkele leuke
restaurants gedaan ook. Wat ik me ervan kan herinneren:
- NOBU: absolute aanrader en waarschijnlijk bij velen onder jullie welbekend. Redelijk prijzig.
- Smith & Wollensky: steakhouse waar een gezellig sfeertje hangt. Je wordt er nog bediend door 70-jarige mannen in pak en de mensen doen er nog moeite om zich op te kleden wanneer ze gaan uit eten. Het eten zelf is ronduit slecht en veel te duur.
- The Modern: restaurant van MoMA. Lekkere lunch tijdens het bezoek aan het museum. Zicht op de mooie tuin met sculpturen.
- Spice Market in de meatpacking district: heel leuk restaurant, wel een beetje donker. Wel een beetje jammer dat we niet in de zaal zaten maar in een aparte kamer. Ik kijk namelijk graag naar de mensen rondom mij en mijn inziens doet zo'n aparte ruimte een beetje afbreuk aan de sfeer. Heel lekker oosters degustatiemenu gekregen, maar veel te grote porties waardoor we al geen honger meer hadden na de voorgerechten.
- Wallse: Oostenrijks restaurantje waar we op aanraden van een vriend de beste schnitzel ooit hebben gegeten. Wel zeker op tijd zijn, want ze doen hier 2 shifts en hebben het niet zo op laatkomers.
- Serafina op Madison ave.: De lekkerste pizza ooit gegeten. Pizza met heerlijke truffel en een beetje crème fraiche. Wel rekenen op 40 dollar voor een pizza indien ik me niet vergis.
- Ristorante Asellina: het restaurant van hotel Gansevoort. Niet slecht qua eten maar te veel muziek waardoor het bijna onmogelijk was een deftige conversatie aan tafel te hebben. Ontbijt was wel heel aangenaam, want het restaurant heeft een klein terrasje op Park Avenue. Vers fruit met yoghurt, pancakes, eggs. (Breakfast a la carte voor +-45$p.p.)
- Il Corso: gevonden via tripadvisor waar het als een van de betere restaurants werd bestempeld. Volledig terecht. Heel lekkere rundscarpaccio gegeten en een overheerlijke pasta met kreeft. Helemaal niet duur trouwens.
- Haru: lekkere sushi, schappelijk geprijsd. Enorm vers en veel. (Wat zij aanraden als 2-personenmenu krijgen de meesten met 3 nog niet op).
- The Mercer: lekkere mini-loempia's en een heerlijke tartare van tonijn, daar. Gezellig restaurant met een leuke Moncler-winkel in de buurt.
- Volgens mij ben ik nog een 3-tal restaurants vergeten. O.a. een hamburgertent met een groot terras in Soho en een leuk restaurantje om te lunchen met heerlijke bruschetta's in een zijstraatje van Madison Ave, maar jammer genoeg de namen vergeten.
Uitgaansgelegenheden:
Ik had als metgezel mijn sub-21-jarige vriendin mee, dus eigenlijk niet echt uitgegaan. Wat ik erover kan zeggen:
- Lekkere cocktails in de rooftop bar van het Gansevoort Hotel Park Avenue.
- Naar een of ander modellen-feest geweest (ik was er tijdens Fashion Week) in een hotel maar dat was niet veel soeps, zowel qua muziek als volk. (raar volkje die topmodels)
- Een hele leuke jazzbar tegengekomen in een hotel. Ben de naam vergeten maar ik zoek het zometeen wel even op.
Edit: The Carlyle. Heerlijke jazzbar vol met oudere gefortuneerde mannen die dikke sigaren roken geaccompagneerd door mooie schaarsgeklede jonge vrouwen.Winkels:
Ik was nog geen SF-er en veel verder dan een paar winkels waar mijn vriendin spullen wou kopen ben ik niet geraakt. Kleine Hermès winkel op Madison. Prachtige Ralph Lauren winkel op Madison, zowel voor vrouwen als voor heren. De Louboutin shop is een droom voor elke vrouw daar, volgens mijn vriendin althans. Enkele department stores gedaan zoals Bergdorf Goodman, Bloomingdale's (een sokkenparadijs --> 5 euro voor een paar superzachte PRL-sokken

) en Saks Fifth Avenue. Leuke Moncler-winkel in Mercer-street denk ik.
Verder was ik nog onder de indruk van Club Monaco: Zara-achtige winkel met toffe basics van goede kwaliteit.
MuseaEnkel MoMa, Guggenheim en de Metropolitan gedaan. Alledrie niet te missen bij een bezoek aan New York.