Auteur Topic: New York  (150727 keer gelezen)

WhyAlwaysMe

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #240 Gepost op: 26 december 2011 - 16:04:13
2 maanden geleden voor 8 dagen naar NYC geweest. Ik was er voor het eerst. Leuke stad!

Gelogeerd in het Gansevoort Hotel op Park Avenue: ruime, nette kamers en mooie badkamers. Leuke gym en natuurlijk de rooftop swimming pool waar je heerlijke snacks en cocktails kan drinken. Enige nadeel was dat Kim Kardashian de honeymoon suite voor een maand had afgehuurd, waardoor er enorm veel paparazzi voor het hotel was en je iets langer op de lift moest wachten wanneer zij en haar hele entourage (incl bodyguards, film crew, Scott Disick, ...) naar boven moesten.

Enkele leuke restaurants gedaan ook. Wat ik me ervan kan herinneren:

- NOBU: absolute aanrader en waarschijnlijk bij velen onder jullie welbekend. Redelijk prijzig.
- Smith & Wollensky: steakhouse waar een gezellig sfeertje hangt. Je wordt er nog bediend door 70-jarige mannen in pak en de mensen doen er nog moeite om zich op te kleden wanneer ze gaan uit eten. Het eten zelf is ronduit slecht en veel te duur.
- The Modern: restaurant van MoMA. Lekkere lunch tijdens het bezoek aan het museum. Zicht op de mooie tuin met sculpturen.
- Spice Market in de meatpacking district: heel leuk restaurant, wel een beetje donker. Wel een beetje jammer dat we niet in de zaal zaten maar in een aparte kamer. Ik kijk namelijk graag naar de mensen rondom mij en mijn inziens doet zo'n aparte ruimte een beetje afbreuk aan de sfeer. Heel lekker oosters degustatiemenu gekregen, maar veel te grote porties waardoor we al geen honger meer hadden na de voorgerechten.
- Wallse: Oostenrijks restaurantje waar we op aanraden van een vriend de beste schnitzel ooit hebben gegeten. Wel zeker op tijd zijn, want ze doen hier 2 shifts en hebben het niet zo op laatkomers.
- Serafina op Madison ave.: De lekkerste pizza ooit gegeten. Pizza met heerlijke truffel en een beetje crème fraiche. Wel rekenen op 40 dollar voor een pizza indien ik me niet vergis.
- Ristorante Asellina: het restaurant van hotel Gansevoort. Niet slecht qua eten maar te veel muziek waardoor het bijna onmogelijk was een deftige conversatie aan tafel te hebben. Ontbijt was wel heel aangenaam, want het restaurant heeft een klein terrasje op Park Avenue. Vers fruit met yoghurt, pancakes, eggs. (Breakfast a la carte voor +-45$p.p.)
- Il Corso: gevonden via tripadvisor waar het als een van de betere restaurants werd bestempeld. Volledig terecht. Heel lekkere rundscarpaccio gegeten en een overheerlijke pasta met kreeft. Helemaal niet duur trouwens.
- Haru: lekkere sushi, schappelijk geprijsd. Enorm vers en veel. (Wat zij aanraden als 2-personenmenu krijgen de meesten met 3 nog niet op).
- The Mercer: lekkere mini-loempia's en een heerlijke tartare van tonijn, daar. Gezellig restaurant met een leuke Moncler-winkel in de buurt.
- Volgens mij ben ik nog een 3-tal restaurants vergeten. O.a. een hamburgertent met een groot terras in Soho en een leuk restaurantje om te lunchen met heerlijke bruschetta's in een zijstraatje van Madison Ave, maar jammer genoeg de namen vergeten.

Uitgaansgelegenheden:

Ik had als metgezel mijn sub-21-jarige vriendin mee, dus eigenlijk niet echt uitgegaan. Wat ik erover kan zeggen:
- Lekkere cocktails in de rooftop bar van het Gansevoort Hotel Park Avenue.
- Naar een of ander modellen-feest geweest (ik was er tijdens Fashion Week) in een hotel maar dat was niet veel soeps, zowel qua muziek als volk. (raar volkje die topmodels)
- Een hele leuke jazzbar tegengekomen in een hotel. Ben de naam vergeten maar ik zoek het zometeen wel even op. Edit: The Carlyle. Heerlijke jazzbar vol met oudere gefortuneerde mannen die dikke sigaren roken geaccompagneerd door mooie schaarsgeklede jonge vrouwen.

Winkels:

Ik was nog geen SF-er en veel verder dan een paar winkels waar mijn vriendin spullen wou kopen ben ik niet geraakt. Kleine Hermès winkel op Madison. Prachtige Ralph Lauren winkel op Madison, zowel voor vrouwen als voor heren. De Louboutin shop is een droom voor elke vrouw daar, volgens mijn vriendin althans. Enkele department stores gedaan zoals Bergdorf Goodman, Bloomingdale's (een sokkenparadijs --> 5 euro voor een paar superzachte PRL-sokken :P) en Saks Fifth Avenue. Leuke Moncler-winkel in Mercer-street denk ik.
Verder was ik nog onder de indruk van Club Monaco: Zara-achtige winkel met toffe basics van goede kwaliteit.

Musea

Enkel MoMa, Guggenheim en de Metropolitan gedaan. Alledrie niet te missen bij een bezoek aan New York.
Laatst bewerkt op: 26 december 2011 - 16:11:10 door WhyAlwaysMe

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #241 Gepost op: 12 mei 2012 - 15:08:23
Nog een paar adresjes:
- http://www.atriumnyc.com/ 2 vestigingen, met name de vestiging op Manhattan is erg mooi!
- http://www.ona-ssis.com/ Goede basics en goede koffie  8)
- http://www.express.com/home.jsp Goede basics (o.a. polo's)
- http://www.rothmansny.com/

Mijn creditcard is maxed out en de extra tas die ik bij me had zat ook bomvol!
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #242 Gepost op: 12 mei 2012 - 15:13:11
nog wat gescoord qua oud ijzer?
live and let die

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #243 Gepost op: 24 augustus 2015 - 16:34:50
Schop.

Dit weekend in NYC. Iemand recente ervaringen qua shopping en eten?
Ben er overigens alleen, slechts 2 dagen ook maar. Shopping gewoon naar 5th? Of iemand nog een paar adresjes voor casual schoeisel, t-shirts etc? Moet toch eens aan de loafer, puur voor de zomer, casual kleurtje en uitstraling dus.

Hotel staat in Midtown East btw.   

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #244 Gepost op: 24 augustus 2015 - 16:50:43
Schop.

Dit weekend in NYC. Iemand recente ervaringen qua shopping en eten?
Ben er overigens alleen, slechts 2 dagen ook maar. Shopping gewoon naar 5th? Of iemand nog een paar adresjes voor casual schoeisel, t-shirts etc? Moet toch eens aan de loafer, puur voor de zomer, casual kleurtje en uitstraling dus.

Hotel staat in Midtown East btw.   

5th is wel in de buurt voor je. De grote warenhuizen hebben natuurlijk een brede selectie, maar veel van hetzelfde.

Schoenen: zou gaan kijken bij Leffot, the Armoury, of een shell cordo loafer van Brooks (door Alden gemaakt). Of de Alden shop zelf voor de suede versie.

Tshirts en shorts bij JCrew (stanton 9" vind ik zelf fijn, keertje omslaan dan hebben ze een fijne lengte).

In SoHo vind je een hoop winkels voor casual spul (RRL, JCrew, APC, evt Uniqlo), en zou ook wel bij No Man Walks Alone of Carson Street Clothiers gaan kijken (zelf nog niet geweest, maar lijken me wel de moeite).

Laatst bewerkt op: 24 augustus 2015 - 16:53:30 door Clay

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #245 Gepost op: 24 augustus 2015 - 19:29:41
Tnx.

Wel irritant, ik heb een hele tijd mails gekregen van een schoenenmerk die een winkel in NY heeft. Santoni style. Worden gemaakt in Firenze. Kan dus echt niet op de naam komen. Damn, damn.

edit, Scarpe di bianco!
Laatst bewerkt op: 24 augustus 2015 - 20:36:27 door Stromen

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #246 Gepost op: 24 augustus 2015 - 19:44:20
Btw,die loafers zijn me nog niet casual genoeg. Denk eerder aan taupe kleur suede, met witte of cremekleurige zool.

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #247 Gepost op: 24 januari 2016 - 17:18:38
NY over een maand. Eerste keer, dus alle tips zijn welkom. Heb al kaartjes voor basketbal en today show. We zijn er een dikke week. Niet te missen winkels, geheimtips, mooie ervaringen?

NjD72

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #248 Gepost op: 24 januari 2016 - 17:30:55
Nooit geweest maar http://leffot.com lijkt mij wel een bezoek waard.

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #249 Gepost op: 24 januari 2016 - 17:50:48
Paul Stuart, naast Brooks Brothers op Madison avenue.

Klassieke visrestaurant-tip: Oyster Bar in het Grand Central Station (dat op zich al een bezienswaardigheid is).

summit

• Gebruiker
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #250 Gepost op: 24 januari 2016 - 17:52:57
Vrijdag en zaterdag speelt er vanaf ongeveer 1700 een strijkje in de MET, fijne witte wijn en hapjes op het balkon

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #251 Gepost op: 24 januari 2016 - 18:30:19
Armoury, no man walks alone, carson street clothiers. RL winkel in die enorme villa is mooi.

summit

• Gebruiker
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #252 Gepost op: 24 januari 2016 - 18:51:51
Berluti 75 th and Madison, Alden 43 & Madison ave, en naar de moma, het nieuwe Whitney, en pastrami sandwich bij Katz ...

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #253 Gepost op: 24 januari 2016 - 19:36:58
Tnx gents!

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New York
Reactie #254 Gepost op: 24 januari 2016 - 19:49:05
No man slaks alone heeft helaas geen winkel in ny. Heb t ook geprobeerd.  Adres is een kantoor.
Be yourself no matter what they say