Auteur Topic: Nieuwe herenmodezaak in Groningen  (17826 keer gelezen)

rodney

  • Gebruiker
  • Berichten: 98
    • Bekijk profiel
Nieuwe herenmodezaak in Groningen
Gepost op: 13 april 2006 – 15:17:12
Geachte heren,

Ik wil graag naar mijn studie een herenmodezaak beginnen. Ik weet alleen nog niet precies welke merken ik wil gaan voeren. De bedoeling om de winkel te positioneren in het midden-hoog segment. Het moet niet hetzelfde worden als Harvie, maar wel iets soortgelijks. Voor de Casual moet u denken aan Paul en Shark (soort concurrent van Tommy Hilfiger). Voor de confectie/MTM moet u denken aan Corneliani. Ik heb liefste alleenrecht op het merk in Groningen, dus als men nog een paar leuke merken voor mij weet, laat het mij weten.

Met vriendelijke groet,

Rodney
ono innamorato!!!!

C&A

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.851
    • Bekijk profiel
Nieuwe herenmodezaak in Groningen
Reactie #1 Gepost op: 13 april 2006 – 15:22:23
pakken van cantarelli. zag in de oger brochure (waarvan ik overigens onder de indruk was, hulde oger; daarbij stond wat kool mij toestuurde in schril contrast) dat zij dat merk nu ook voeren. heb in een grijs verleden een aantal cantarellis bij montulet gekocht en ben zeer te spreken over de prijs/kwaliteit. en in groningen is bij mijn weten ook caruso nog niet te koop!
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe herenmodezaak in Groningen
Reactie #2 Gepost op: 13 april 2006 – 16:55:06
Eventueel wat engelse merken.. kijk even naar de posts van Gusto.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Nieuwe herenmodezaak in Groningen
Reactie #3 Gepost op: 13 april 2006 – 17:32:31
De indruk die ik krijg is meer van het midden segment dan het hoge segment. Zeker gezien de lokatie (groningen) zou ik niet te hoog gaan zitten, daar is het publiek niet zo naar. Denk dat je beter kunt kiezen voor een aantal merken met een goede prijs/kwaliteit verhouding dan grote/bekende merknamen. De kans dat je clienten bereid zijn te betalen voor de merknaam is minder groot. Kijk of je een goed atelier kunt vinden die voor een schappelijke prijs producten voor je kunnen maken en hang er zelf een naam aan. Dan ben je wat vrijer in je assortiment, heb je min of meer een unieke collectie en kun je veel waar voor het geld bieden.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Nieuwe herenmodezaak in Groningen
Reactie #4 Gepost op: 13 april 2006 – 17:48:06
Ik denk dat je niet zozeer moet gaan zoeken naar merken, maar kijk eens wat bij je past en bij je totale winkelformule. Een aantal merken noemen is vrij makkelijk. Kijk naar het totaalplaatje, en wat daar het best bij past.. Wie zijn je concurrenten, wat verkopen ze, hoe zitten ze qua prijs etc..

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Nieuwe herenmodezaak in Groningen
Reactie #5 Gepost op: 13 april 2006 – 17:54:33
Citaat van: "ruby tuesday"
Ik denk dat je niet zozeer moet gaan zoeken naar merken, maar kijk eens wat bij je past en bij je totale winkelformule. Een aantal merken noemen is vrij makkelijk. Kijk naar het totaalplaatje, en wat daar het best bij past.. Wie zijn je concurrenten, wat verkopen ze, hoe zitten ze qua prijs etc..


Precies! Dus een tip: maak een ondernemersplan ... zet de voor en nadelen op een rijtje

rodney

  • Gebruiker
  • Berichten: 98
    • Bekijk profiel
Nieuwe herenmodezaak in Groningen
Reactie #6 Gepost op: 13 april 2006 – 18:22:02
Citaat van: "Bachelor"
Citaat van: "ruby tuesday"
Ik denk dat je niet zozeer moet gaan zoeken naar merken, maar kijk eens wat bij je past en bij je totale winkelformule. Een aantal merken noemen is vrij makkelijk. Kijk naar het totaalplaatje, en wat daar het best bij past.. Wie zijn je concurrenten, wat verkopen ze, hoe zitten ze qua prijs etc..


Precies! Dus een tip: maak een ondernemersplan ... zet de voor en nadelen op een rijtje


Klopt een ondernemingsplan... Daar ben ik al druk mee bezig, maar ik ga volgende week naar Amsterdam en als jullie mij merknamen geven kan ik daar naar gaan kijken....Je hebt een concept in je hoofd en daar passen ook merken bij. Daarom vraag ik jullie om mij merknamen te geven en te vertellen waarom het een goed merk is.
ono innamorato!!!!

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Nieuwe herenmodezaak in Groningen
Reactie #7 Gepost op: 13 april 2006 – 18:22:17
Zit ik een hoop moeite in een mail te stoppen komt hij met een topic!  :shock: ;)

Nou ja... je hebt m'n mening :)

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Nieuwe herenmodezaak in Groningen
Reactie #8 Gepost op: 13 april 2006 – 18:25:55
Citaat van: "rodney"
Citaat van: "Bachelor"
Citaat van: "ruby tuesday"
Ik denk dat je niet zozeer moet gaan zoeken naar merken, maar kijk eens wat bij je past en bij je totale winkelformule. Een aantal merken noemen is vrij makkelijk. Kijk naar het totaalplaatje, en wat daar het best bij past.. Wie zijn je concurrenten, wat verkopen ze, hoe zitten ze qua prijs etc..


Precies! Dus een tip: maak een ondernemersplan ... zet de voor en nadelen op een rijtje


Klopt een ondernemingsplan... Daar ben ik al druk mee bezig, maar ik ga volgende week naar Amsterdam en als jullie mij merknamen geven kan ik daar naar gaan kijken....Je hebt een concept in je hoofd en daar passen ook merken bij. Daarom vraag ik jullie om mij merknamen te geven en te vertellen waarom het een goed merk is.


Ik snap wat je bedoelt, maar het toch jouw winkel en jouw merken..
wij kunnen je vanalles vertellen..  :lol:
Het gaat er natuurlijk ook om of die merken bij jouw concept passen of niet. En of zij in zee gaan met jou.

rodney

  • Gebruiker
  • Berichten: 98
    • Bekijk profiel
Nieuwe herenmodezaak in Groningen
Reactie #9 Gepost op: 13 april 2006 – 18:26:47
Citaat van: "Fastcruiser"
Zit ik een hoop moeite in een mail te stoppen komt hij met een topic!  :shock: ;)

Nou ja... je hebt m'n mening :)


 :D  Je moet wat hé..... iig bedankt
ono innamorato!!!!

Dhr. Lex P

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.101
    • Bekijk profiel
Nieuwe herenmodezaak in Groningen
Reactie #10 Gepost op: 13 april 2006 – 18:29:32
Maar ik kan begrijpen dat je een orientatie bij de doelgroep (neem aan dat je het daarom hier post) doet.
Persoonlijk vind ik het fijn in een winkel als sowieso casual en dress evenwichtig verdeeld is. En qua merken zou ik inderdaad opteren voor wat origineels in je regio.
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

rodney

  • Gebruiker
  • Berichten: 98
    • Bekijk profiel
Nieuwe herenmodezaak in Groningen
Reactie #11 Gepost op: 13 april 2006 – 18:36:58
Citaat van: "Dhr. Lex P"
Maar ik kan begrijpen dat je een orientatie bij de doelgroep (neem aan dat je het daarom hier post) doet.
Persoonlijk vind ik het fijn in een winkel als sowieso casual en dress evenwichtig verdeeld is. En qua merken zou ik inderdaad opteren voor wat origineels in je regio.


En dat idd moeilijk. Ik ben zelf een Groninger, geboren en getogen. De Groninger wordt steeds modebewuster en daar wil graag op inspelen. Het gaat mij erom dat ik leuke merken in huis krijg die vergelijkbaar zijn met Corneliani, Polo Ralph Lauren etc. Ik wil de klant graag de merkbeleving geven van het merk. De merken kunnen engels zijn of Italiaans.
ono innamorato!!!!

Dhr. Lex P

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.101
    • Bekijk profiel
Nieuwe herenmodezaak in Groningen
Reactie #12 Gepost op: 13 april 2006 – 18:58:58
wat ik zeker ook zou doen is me onderscheiden van andere winkels met klant behandeling. Ik (en ik neem aan meer mensen hier) ga alleen naar winkels waar je kundig en oprecht word behandeld. dus doe zeker iets extra's richting je klanten
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Nieuwe herenmodezaak in Groningen
Reactie #13 Gepost op: 13 april 2006 – 20:55:52
Citaat van: "rodney"
Citaat van: "Bachelor"
Citaat van: "ruby tuesday"
Ik denk dat je niet zozeer moet gaan zoeken naar merken, maar kijk eens wat bij je past en bij je totale winkelformule. Een aantal merken noemen is vrij makkelijk. Kijk naar het totaalplaatje, en wat daar het best bij past.. Wie zijn je concurrenten, wat verkopen ze, hoe zitten ze qua prijs etc..


Precies! Dus een tip: maak een ondernemersplan ... zet de voor en nadelen op een rijtje


Klopt een ondernemingsplan... Daar ben ik al druk mee bezig, maar ik ga volgende week naar Amsterdam en als jullie mij merknamen geven kan ik daar naar gaan kijken....Je hebt een concept in je hoofd en daar passen ook merken bij. Daarom vraag ik jullie om mij merknamen te geven en te vertellen waarom het een goed merk is.


Als je een ondernemingsplan aan het schrijven bent dan heb je toch ook al een idee over je doelgroep, concurrenten, gewenst prijsniveau, hoe komt het dat dan je ons nodig hebt voor je assortiment? Dat ligt aan de basis van je idee dunkt mij zo...
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Daan

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Nieuwe herenmodezaak in Groningen
Reactie #14 Gepost op: 13 april 2006 – 21:06:30
ik denk dat je er goed aan doet om een hele grote spreiding qua prijs (en kwaliteit daaraan vast). Dus vanaf hillfiger tot borrelli zeg maar, voor ieder wat wils.