Auteur Topic: Nieuwe herenmodezaak in Groningen  (18742 keer gelezen)

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Nieuwe herenmodezaak in Groningen
Reactie #15 Gepost op: 13 april 2006 - 21:06:34
Weet je wel zeker dat er behoefte is aan nog een herenmodezaak in Groningen? Ik persoonlijk denk van niet namelijk.
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

rodney

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16 Gepost op: 13 april 2006 - 21:07:36
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "rodney"
Citaat van: "Bachelor"
Citaat van: "ruby tuesday"
Ik denk dat je niet zozeer moet gaan zoeken naar merken, maar kijk eens wat bij je past en bij je totale winkelformule. Een aantal merken noemen is vrij makkelijk. Kijk naar het totaalplaatje, en wat daar het best bij past.. Wie zijn je concurrenten, wat verkopen ze, hoe zitten ze qua prijs etc..

Precies! Dus een tip: maak een ondernemersplan ... zet de voor en nadelen op een rijtje

Klopt een ondernemingsplan... Daar ben ik al druk mee bezig, maar ik ga volgende week naar Amsterdam en als jullie mij merknamen geven kan ik daar naar gaan kijken....Je hebt een concept in je hoofd en daar passen ook merken bij. Daarom vraag ik jullie om mij merknamen te geven en te vertellen waarom het een goed merk is.

Als je een ondernemingsplan aan het schrijven bent dan heb je toch ook al een idee over je doelgroep, concurrenten, gewenst prijsniveau, hoe komt het dat dan je ons nodig hebt voor je assortiment? Dat ligt aan de basis van je idee dunkt mij zo...

Klopt, maar ik ken niet alle merken..... Dit is een soort brainstorm sessie... Welke merken nu aanbod komen ga ik volgende week bekijken in Amsterdam. Het kan geen kwaad om jullie te vragen om een beetje extra hulp. Ik wil gewoon wat merknamen horen en daarna bekijken en daarna evalueren.
ono innamorato!!!!

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #17 Gepost op: 13 april 2006 - 21:07:41
Op basis waarvan denk je eigenlijk dat de grote vooraanstaande merken zich aan je willen verbinden?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

rodney

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #18 Gepost op: 13 april 2006 - 21:09:06
Citaat van: "Merlino"
Weet je wel zeker dat er behoefte is aan nog een herenmodezaak in Groningen? Ik persoonlijk denk van niet namelijk.[/quote

Ik heb een nieuw concept onwikkeld..... Verder vertel ik niks.....
ono innamorato!!!!

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #19 Gepost op: 13 april 2006 - 21:12:01
Hoezo je hebt een nieuw concept ontwikkeld? Je wilt in hetzelfde segment gaan zitten als De Vries & Zonen en Style Rinket. Voor de Groninger telt maar één concept, waar haalt 'ie z'n spul voor de minste pecunia?

DuC

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #20 Gepost op: 13 april 2006 - 21:15:43
Citaat van: "Sergio"

Als je een ondernemingsplan aan het schrijven bent dan heb je toch ook al een idee over je doelgroep, concurrenten, gewenst prijsniveau, hoe komt het dat dan je ons nodig hebt voor je assortiment? Dat ligt aan de basis van je idee dunkt mij zo...

Precies! Als je begint met het vragen naar merken begin je slecht eigenlijk. Je zal eerst een uitgebreid marktonderzoek moeten gaan houden. Ook al woon je al erg lang in Groningen en heb je al aan mensen in je omgeving gevraagd wat zei er van vinden, dit zijn meningen van vrienden/kenissen die je niet serieus kan nemen omdat dat niet je kopers zijn. Dus ga kijken wat de schaarste is in Groningen en wat zei graag als aanwinst in de stad zouden zien.

Als je dat helemaal hebt uitgewerkt wat voor doelgroep je voor ogen hebt dan kunnen wij je vast wel helpen met wat merken.

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #21 Gepost op: 13 april 2006 - 21:18:20
Ik zou het überhaupt niet hier vragen, de meningen zijn hier dermate anders dan de mening van de groningse man dat dat een garantie voor commercieel falen is...

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #22 Gepost op: 13 april 2006 - 21:22:14
Citaat van: "rodney"
Weet je wel zeker dat er behoefte is aan nog een herenmodezaak in Groningen? Ik persoonlijk denk van niet namelijk.[/quote

Ik heb een nieuw concept onwikkeld..... Verder vertel ik niks.....

nieuw concept? lijkt me sterk.. En waarom dan al die vragen hier?

DuC

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #23 Gepost op: 13 april 2006 - 21:35:36
Ook al zou je een nieuw concept hebben. Als men in Groningen geen behoefte heeft aan een herenzaak zal het je flink tegenvallen.

Marktonderzoek is het magische woord :wink:

Weet wel dat de meeste detailhandels (andere zaken trouwens ook) binnen een paar jaar failliet zijn gegaan door slecht onderzoek ervoor.
Komt meestal omdat men zich blind staart op een idee/winkel waar ze zelf graag zouden winkelen.

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #24 Gepost op: 13 april 2006 - 22:23:03
Ik zou eerst eens wat research doen bij het CBS, hier kan je precies vinden wat je nodig hebt.
Kijk ook eens op kvk.nl
Quotidie potest esse ultimo die

Napoleon

• Gast
Reactie #25 Gepost op: 14 april 2006 - 12:38:42
Hoezo je hebt een nieuw concept ontwikkeld? Je wilt in hetzelfde segment gaan zitten als De Vries & Zonen en Style Rinket. Voor de Groninger telt maar één concept, waar haalt 'ie z'n spul voor de minste pecunia?
geldt dat niet overal?

DuC

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #26 Gepost op: 14 april 2006 - 13:26:01
Citaat van: "Napoleon"
geldt dat niet overal?

Hoeft niet, sommige steden gaan weer meer voor service, luxe, laatste trends, enz

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #27 Gepost op: 14 april 2006 - 14:46:54
Citaat van: "DuC"
Citaat van: "Napoleon"
geldt dat niet overal?

Hoeft niet, sommige steden gaan weer meer voor service, luxe, laatste trends, enz

Precies! Er zit toch een groot verschil tussen de randstad en bijv. Groningen. Daar moet je je marktbenadering ook op aanpassen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Reactie #28 Gepost op: 14 april 2006 - 18:34:36
Misschien moet je nog wat meer ervaring opdoen? Je bent nog erg jong toch? Na je studie meteen een herenmodezaak openen is nogal wat; en ik sluit me aan bij wat anderen zegge; je hebt een volledig concept in gedachte en dan ga je kijken of er een mogelijkheid voor is. Ik was ooit op een seminar van de KvK (sowieso geen aanrader  :) ) en tijdens een voorstelrondje vertelde iedereen wat in het kort zijn çoncept was. Er was een man tussen die alles al had geregeld, een winkelpand gehuurd, advertentieruimte ingekocht, etc etc hij moet alleen nog even bedenken wat ie eigenlijk ging verkopen  :shock:
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Jason

• Gast
Reactie #29 Gepost op: 14 april 2006 - 19:47:48
Indeed, een vernieuwend eigen concept heeft misschien in amsterdam kans van slagen, als je de huur kan betalen, maar in het behoudende groningen? de paar mensen die paul&shark en corneliani kopen hebben hun adresjes toch al, en op prijs kun je daarmee niet concurreren, lijkt me.