Beste stijlforumleden,
Na, ongeveer, een jaar gebruik te hebben gemaakt van dit prachtig forum heb ik de knoop doorgehakt en me aangemeld voor dit forum.
Waarom de knoop doorgehakt? Omdat ik ook al lid ben van het pijprokersforum het horlogeforum en thefedoralounge, dit worden er zo langzamer hand wel erg veel en was dus bang dat ik het allemaal niet meer zou kunnen bijhouden.
Nu weet ik dat het laatste forum niet in heel hoog aanzien staat, maar ik kom er met plezier omdat ik zelf hoeden draag en het leuk vind om er inspiratie op te doen.
Wie ben ik? Ik ben een 20 jarige jongeman die stijl erg belangrijk vind.
Ik ben, als bijbaan, pakkenverkoper en dan voor Jan Modaal dus OTR duurste merk wat wij voeren is Corneliani.
Zoals gezegd doe ik dit als bijbaan, want daarnaast studeer ik ook nog geschiedenis.
Sinds dat ik pakken verkoop vind ik stijl steeds belangrijker, mijn stijl grijpt terug naar die van de jaren 30.
Iets wat in Alan Flusser's boek wordt getoond zeg maar.
Verder draag ik altijd een hoed, en rook ik in de privésferen een lekker pijpje.
Ik ben zeer klassiek ingesteld, zo zou ik het leuk vinden om klassieke broeken te dragen (dus high-waist en dan met bandplooi "niet die broeken van de jaren '90 maar die van de jaren '30) helaas kun je die nergens kopen dus ben ik benieuwd waar ik dat bespoke kan laten maken, alvast bedankt!
Sinds dat ik veel stijlboeken heb gelezen (zoals o.a. eerder genoemde Alan Flusser) heb ik ook een dure smaak ontwikkeld.
De pakken die ik zelf verkoop zou ik bijvoorbeeld nooit kopen, ik wil iets speciaals en zou hier het liefst voor sparen om vervolgens een echt bespoke pak te kopen.
Echter weet ik geen goed adres, in Nederland, en ben ik erachter dat je dan dus naar Londen of een andere 'tailorstad' moet trekken.
Tenzij jullie natuurlijk wel weten waar dit in Nederland kan

Je kunt langzamerhand zeggen dat ik een passie heb ontwikkeld voor stijl en de zoektocht (die heel je leven duurt) naar je eigen stijl.
Omdat, als twintigjarige, de omgeving het allemaal maar vreemd vindt, is het leuk om hier gelijkgestemde te ontmoeten die je moed geven en tips en je dus veel hulp/steun kunnen bieden.
Verder hoop ik nog meer te leren, mijn grootste droom is om ooit iets met die passie te gaan doen.
Ik hoop jullie snel te spreken, hier op dit prachtige forum!