Beste leden van het stijlforum.nl,
Graag wilde ik me even voorstellen. Ik ben 26 jaar, 1.96 meter lang en 83 kilo. Werkzaam als software engineer.
Als software engineer loop je zeker niet elke dag in een pak. Sterker nog, sinds dat ik afgestudeerd ben heb ik welgeteld 1 keer een pak aan gehad. Tijdens mijn solicitatie. Zelfs tijdens mijn solicitatie kreeg ik er commentaar op. Als techneut heb je namelijk weinig met andere mensen te maken en vandaar dat je ook gewoon in je casual kleding naar je werk kan. Voor veel van mijn collega's betekent dat een spijkerbroek en een t-shirt.
Ondertussen lees ik hier nu 2 tot 3 weken mee en zijn er verschillende opvattingen over casual.
Ik heb in mijn garderobe 2 pakken. 1 Smoking die ik nog heb van het voortgezet onderwijs en een pak van Mexx uit mijn hoofd van mijn afstuderen. De smoking past allang niet meer en het pak is niet zoals het hoort.
Maar de echte reden waarom ik me hier aangemeld heb, is het feit dat ik 25 september aanstaande ga trouwen met mijn vriendin. Als trouwlocatie hebben we een kasteeltje gehuurd. Nu hoort daar ook een mooi pak bij, want ze zeggen wel eens: "kleren maken de man".
Vorige week ben ik bij de SuitSupply in Rotterdam geweest en heb daar eens wat jasjes aangehad. Mijn oog viel vooral op het model Sienna. Nu zou ik voor zo'n speciale dag niet een RTW pak willen kopen, maar minimaal MTM. Als vervolg heb ik daar een afspraak gemaakt voor komende zaterdag om eens wat opties door te spreken.
Maar om ook wat vergelijksmateriaal te hebben, heb ik contact gezocht met Vanita in Den Haag. Aankomende woensdag ga ik naar Den Haag om daar eens te kijken.
Hopelijk kunnen jullie me helpen om er op mijn bruiloft tiptop uit te zien. Ik heb er wel vertrouwen in!
Groeten!