Auteur Topic: Politici  (11668 keer gelezen)

Jason

  • Gast
Politici
Gepost op: 28 maart 2006 – 23:41:44
In Italië is iemand met bollen vrijwel zeker links
    Door onze correspondent MARC LEIJENDEKKER
    ROME, 9 APRIL. Is een das met kleine stippeltjes links of rechts? Buiten Italië zullen weinig mensen dat als een serieuze vraag beschouwen, maar de meeste Italianen geven meteen het goede antwoord.

    In dit modebewuste land is een kledingcode gegroeid waarmee politici hun aanhang proberen te vergroten en die door veel van hun aanhangers wordt nagevolgd. Veel politieke leiders staan samen met een psycholoog voor de kast om te bekijken welk pak hun boodschap het beste uitdraagt.

    Daarom is de look van links veranderd. Een paar jaar geleden waren tweedjasjes in bruine tinten in de mode. Dat had iets klassiek intellectueels en tegelijkertijd iets ongedwongens. Maar toen de leiders van de Democratische Partij van Links te horen kregen dat ze daarmee nooit op een vergadering van een willekeurig raad van bestuur terecht zouden kunnen, zijn ze nieuwe kleren gaan kopen. Sinds enige tijd trekken ze bijna altijd blauwe en grijze pakken aan, om te onderstrepen dat ze in alle opzichten klaar zijn om te gaan regeren. De enigen die trouw blijven aan de traditie zijn de communisten. De karakteristieke dracht van partijleider Fausto Bertinotti is een tweedjasje met daaronder een vest en een ribbroek.

    De Lega Nord presenteert zich als een anti-systeempartij en laat dat ook in haar kleren zien. Binnen de partij lijkt een verbod te rusten op de lichtblauwe overhemden die bij de linkse en rechtse kopstukken standaard zijn geworden omdat dat zo goed staat op tv. De pakken zijn minder chique dan bij links en rechts, en ook met hun keuze van overhemd en das willen de leiders van de Lega laten zien dat ze anders zijn: veel geel en roze, dassen met uitbundige fantasiedessins. Kampioen in deze categorie is senator Francesco Speroni. Hij durft niet meer met zijn Texaanse touwtjesdas de Senaat in te gaan, maar hangt nog wel graag 'een vis' om zijn nek.

    Gianfranco Fini, leider van de Nationale Alliantie, erfgenaam van de neofascisten, wil laten zien dat hij zowel betrouwbaar als jong en energiek is - Fini is begin veertig. Daarom trekt hij meestal een camelkleurig of grijs jasje van Osvaldo Testa aan en Hermès-dassen met een geometrisch patroon.

    Onbetwiste koploper in het bedachte aankleden is mediamagnaat Silvio Berlusconi. Hij denkt er het meest over na. In 'functie' draagt hij vrijwel uitsluitend donkergrijze pakken met twee rijen knopen, allemaal afkomstig van de Milanese kleermaker Caraceni. 's Winters wordt dat gecomplementeerd met een donkere stippeltjesdas, 's zomers met een iets lichtere. Berlusconi heeft zijn kast vol hangen met vrijwel identieke pakken en dassen en vertoont zich al twee jaar in niets anders. Voor de spontane interviews bij hem thuis, als Berlusconi voor staatszaken even wegloopt uit de huiselijke kring, is er een stapel blauwe pullovers. Een van zijn imago-bouwers heeft de filosofie achter deze monomane manier van kleden uitgelegd: de kleding mag niet te ostentatief elegant zijn maar moet wel klasse hebben, zij moet herkenbaar zijn en bovendien degelijkheid en continuteit uitstralen.

    En de stippeltjes? Voor de opkomst van Berlusconi in de politiek waren die nog zonder ideologie, maar de imago-bewuste mediamagnaat heeft ook hier de toon gezet. Al zeggen Berlusconi en de linkse leider Massimo D'Alema allebei hun dassen te kopen bij de Napolitaanse dassenkoning Marinella, D'Alema zal nooit dezelfde das dragen als zijn rivaal. Berlusconi heeft kleine stippeltjes en daarom is dat de das bij het uniform van rechts geworden. Iemand met bolletjes van meer dan een centimeter doorsnee op zijn buik is vrijwel zeker links.

Alex

  • Gebruiker
  • Berichten: 697
    • Bekijk profiel
Politici
Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2006 – 23:51:54
Leuk verhaal :)

Een politicus die ook er ook altijd goed uitziet is de japanse premier (Junichiro Koizumi)

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Politici
Reactie #2 Gepost op: 29 maart 2006 – 18:44:05
Over een week weer parlement's verkiezingen in Italie geloof ik.
Return to innocence...

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Politici
Reactie #3 Gepost op: 29 maart 2006 – 18:48:29
Citaat van: "TimMureau"
Over een week weer parlement's verkiezingen in Italie geloof ik.


Berlusconi's partij Forza Italia wint toch. Die gast is echt een megalomaan ventje. Ik moet er niks van hebben  :x
This, madame, is Versailles.

Napoleon

  • Gast
Politici
Reactie #4 Gepost op: 29 maart 2006 – 18:49:41
survival of the fittest (of the ritchest;))

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Politici
Reactie #5 Gepost op: 29 maart 2006 – 18:50:06
Citaat van: "Rogier"
Citaat van: "TimMureau"
Over een week weer parlement's verkiezingen in Italie geloof ik.


Berlusconi's partij Forza Italia wint toch. Die gast is echt een megalomaan ventje. Ik moet er niks van hebben  :x
Laatst nog een stukje over hem op TV5 daar zat hij zijn eigen te verdedigen leek wel een scene uit een maffia film.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Politici
Reactie #6 Gepost op: 29 maart 2006 – 18:55:30
Citaat van: "Napoleon"
survival of the fittest (of the ritchest;))


Dat is niet erg democratisch, en een democratische inslag is toch wel handig als je in de politiek zit in een democratie  :D
This, madame, is Versailles.

Napoleon

  • Gast
Politici
Reactie #7 Gepost op: 29 maart 2006 – 18:58:41
in italie werkt het ook net wat anders, het is nog net geen Loekasjenka maar scheelt niet veel

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Politici
Reactie #8 Gepost op: 29 maart 2006 – 19:02:28
Zolang er geen toeristenverbod op Italie komt vind ik het allemaal wel  goed :lol:
Return to innocence...

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Politici
Reactie #9 Gepost op: 29 maart 2006 – 19:19:25
Citaat van: "TimMureau"
Zolang er geen toeristenverbod op Italie komt vind ik het allemaal wel  goed :lol:


Is ook waar. Ik laat me ook niet weerhouden om naar Italië te gaan en vooral, Italiaanse spulletjes kopen  :P
This, madame, is Versailles.

Dhr. Lex P

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.101
    • Bekijk profiel
Politici
Reactie #10 Gepost op: 29 maart 2006 – 19:25:12
Zijn mooiste verkiezingsstunt waren de gratis flesjes parfum van de Forza partij.  8)
En persoonlijk vind ik iemand als Berlusconi bij Italië horen, zonder hem zou de Europese politiek ook veel saaier zijn. En Italië lijdt er ook niet heel erg onder...
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Politici
Reactie #11 Gepost op: 29 maart 2006 – 19:30:32
Citaat van: "Dhr. Lex P"
Zijn mooiste verkiezingsstunt waren de gratis flesjes parfum van de Forza partij.  8)
En persoonlijk vind ik iemand als Berlusconi bij Italië horen, zonder hem zou de Europese politiek ook veel saaier zijn. En Italië lijdt er ook niet heel erg onder...


Vind ik een slecht argument. Onder een dictatuur hoeft een land ook niet te lijden, maar toch wijs ik een dictatuur af.
This, madame, is Versailles.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Politici
Reactie #12 Gepost op: 29 maart 2006 – 19:43:42
Citaat van: "Rogier"
Citaat van: "Dhr. Lex P"
Zijn mooiste verkiezingsstunt waren de gratis flesjes parfum van de Forza partij.  8)
En persoonlijk vind ik iemand als Berlusconi bij Italië horen, zonder hem zou de Europese politiek ook veel saaier zijn. En Italië lijdt er ook niet heel erg onder...


Vind ik een slecht argument. Onder een dictatuur hoeft een land ook niet te lijden, maar toch wijs ik een dictatuur af.


Waarom? Een land kan veel slagvaardiger en vooruitstrevender zijn onder een positive dictatuur dan in het poldermodel dat we hier gebruiken.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Dhr. Lex P

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.101
    • Bekijk profiel
Politici
Reactie #13 Gepost op: 29 maart 2006 – 19:52:32
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Rogier"
Citaat van: "Dhr. Lex P"
Zijn mooiste verkiezingsstunt waren de gratis flesjes parfum van de Forza partij.  8)
En persoonlijk vind ik iemand als Berlusconi bij Italië horen, zonder hem zou de Europese politiek ook veel saaier zijn. En Italië lijdt er ook niet heel erg onder...


Vind ik een slecht argument. Onder een dictatuur hoeft een land ook niet te lijden, maar toch wijs ik een dictatuur af.


Waarom? Een land kan veel slagvaardiger en vooruitstrevender zijn onder een positive dictatuur dan in het poldermodel dat we hier gebruiken.


Haha dat doet mij gelijk hier aan denken
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Politici
Reactie #14 Gepost op: 29 maart 2006 – 19:54:00
haha briljant!
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'