Auteur Topic: Politici  (11671 keer gelezen)

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Politici
Reactie #15 Gepost op: 29 maart 2006 – 19:54:47
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Rogier"
Citaat van: "Dhr. Lex P"
Zijn mooiste verkiezingsstunt waren de gratis flesjes parfum van de Forza partij.  8)
En persoonlijk vind ik iemand als Berlusconi bij Italië horen, zonder hem zou de Europese politiek ook veel saaier zijn. En Italië lijdt er ook niet heel erg onder...


Vind ik een slecht argument. Onder een dictatuur hoeft een land ook niet te lijden, maar toch wijs ik een dictatuur af.


Waarom? Een land kan veel slagvaardiger en vooruitstrevender zijn onder een positive dictatuur dan in het poldermodel dat we hier gebruiken.


Kan zo zijn, maar een positieve dictatuur is misschien wel net zo'n utopie als het communisme voor de communisten. Ik zie meer gevaren in de macht bij een persoon leggen dan voordelen.

Je weet nooit wat die persoon van plan is, en er zijn zat voorbeelden die laten zien dat het niet zo makkelijk is een dictator weer af te zetten. En dan weer een ander er voor in de plaats todat die rare dingen gaat doen, en dan weer afzetten etc. etc.

Ik heb liever een inefficiëntere democratie dan een dictatuur!

edit: geinige foto, typerend inderdaad. Hoewel ik de kleur van de stof van Balkenelendes pak wel mooier vind!
This, madame, is Versailles.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Politici
Reactie #16 Gepost op: 29 maart 2006 – 19:56:05
Mee eens. Dat is ook het probleem. Mensen zijn gewoon niet te vertrouwen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Napoleon

  • Gast
Politici
Reactie #17 Gepost op: 29 maart 2006 – 19:58:14
het hele probleem is dat 99% van Nederland werkelijk NIETS snapt, en als je dictatuur roept meteen denken dat de belastingen omhoog gaan

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Politici
Reactie #18 Gepost op: 29 maart 2006 – 19:58:19
Citaat van: "Sergio"
Mee eens. Dat is ook het probleem. Mensen zijn gewoon niet te vertrouwen.


Mee eens. Kijk maar eens bijvoorbeeld naar al die Afrikaanse leiders die hun landen naar de verdommenis helpen. En dan is er weer een coupe, waarna de nieuwe leider binnen de korste keren net zo corrupt is als z'n voorganger  :cry:
This, madame, is Versailles.

Jason

  • Gast
Politici
Reactie #19 Gepost op: 29 maart 2006 – 20:02:43
Citaat van: "Dhr. Lex P"
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Rogier"
Citaat van: "Dhr. Lex P"
Zijn mooiste verkiezingsstunt waren de gratis flesjes parfum van de Forza partij.  8)
En persoonlijk vind ik iemand als Berlusconi bij Italië horen, zonder hem zou de Europese politiek ook veel saaier zijn. En Italië lijdt er ook niet heel erg onder...


Vind ik een slecht argument. Onder een dictatuur hoeft een land ook niet te lijden, maar toch wijs ik een dictatuur af.


Waarom? Een land kan veel slagvaardiger en vooruitstrevender zijn onder een positive dictatuur dan in het poldermodel dat we hier gebruiken.


Haha dat doet mij gelijk hier aan denken


Berlusconi Hides Balkenende Embarrassment.

As leaders of the European Union met in Greece last week Italian Prime Minister Silvio Berlusconi of Italy, left, saved his Dutch counterpart Jan Peter Balkenende the embarrassment of having his hard-on noticed by adjusting his suit.
"I shook his hand." Berlusconi told Greece's ABC reporter Pavros Stabalos, "and couldn't help noticing a huge lump in his trousers... At first I thought it was a gun, you know "is that a gun in your pocket or are you just pleased to see me? But then I realised that guns aren't allowed inside the conference building... so I discreetly adjusted his suit to hide the problem. It was a friendly gesture."
Jan Peter Balkenende, embarrassed that the moment had been captured on film explained. "It was just the emotion, walking around in a suit, feeling you know, like really important and powerful, and more than anything I was pleased to see Silvio. Anyway, you know what they say. Balkenende by name, Balkenende by nature."

Dhr. Lex P

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.101
    • Bekijk profiel
Politici
Reactie #20 Gepost op: 29 maart 2006 – 20:14:10
Hahaha mooi verhaal... :lol:

Maar ik vind het weldegelijk een goed argument dat Belusconi de wereld politiek kleur geeft. Niet alleen is Italië misschien zelfs beter af met hem als met een linkse regering, Zijn optredens plaatsen het land wel op de kaart en geeft Italië de flair die bij het land hoort.
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

Jason

  • Gast
Politici
Reactie #21 Gepost op: 29 maart 2006 – 20:18:46
Een land krijgt de leiders die het verdient (lees: er bij passen), berlusconi is een goed voorbeeld.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Politici
Reactie #22 Gepost op: 29 maart 2006 – 20:21:22
Citaat van: "Dhr. Lex P"
Hahaha mooi verhaal... :lol:

Maar ik vind het weldegelijk een goed argument dat Belusconi de wereld politiek kleur geeft. Niet alleen is Italië misschien zelfs beter af met hem als met een linkse regering, Zijn optredens plaatsen het land wel op de kaart en geeft Italië de flair die bij het land hoort.


Als je bedoeld dat het misbruiken van de rechterlijke macht, en het misbruiken van staatstelevisie Italië de flair vindt geven dat ze verdient, dan mag je dat vinden  :P

Om nog maar te zwijgen over de grote belangenverstrengeling tussen eerste minister van een land zijn en de baas zijn van een enorm uitgebreid zakenimperium  :P
This, madame, is Versailles.

Dhr. Lex P

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.101
    • Bekijk profiel
Politici
Reactie #23 Gepost op: 29 maart 2006 – 20:23:15
Mafia praktijken inderdaad, maar om nou te zeggen dat het volk gigantisch eronder lijdt. En Mafia is toch een van de Keywords bij Italië
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

Pietro

  • Gebruiker
  • Berichten: 331
    • Bekijk profiel
Politici
Reactie #24 Gepost op: 29 maart 2006 – 20:26:18
Omdat het on-topic is, al is het toch wel stijlloos:

http://www.flurl.com/item/Genaaid_door_Berlusconi_u_107066/

 8)

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Politici
Reactie #25 Gepost op: 29 maart 2006 – 20:28:18
Citaat van: "Pietro"
Omdat het on-topic is, al is het toch wel stijlloos:

http://www.flurl.com/item/Genaaid_door_Berlusconi_u_107066/

 8)


Lekker stijlvolle actie  :P
This, madame, is Versailles.

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Politici
Reactie #26 Gepost op: 29 maart 2006 – 20:47:51
:lol:  Dat is nou nog eens een Italiaans grapje :P
Return to innocence...

Napoleon

  • Gast
Politici
Reactie #27 Gepost op: 29 maart 2006 – 21:01:54
Citaat van: "Pietro"
Omdat het on-topic is, al is het toch wel stijlloos:

http://www.flurl.com/item/Genaaid_door_Berlusconi_u_107066/

 8)
top! :D

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Politici
Reactie #28 Gepost op: 29 maart 2006 – 21:06:57
We hebben ook nog de partij Lega Nord trouwens een soort extremistisch iets geloof ik.
Return to innocence...

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Politici
Reactie #29 Gepost op: 29 maart 2006 – 21:25:22
Citaat van: "Pietro"
Omdat het on-topic is, al is het toch wel stijlloos:

http://www.flurl.com/item/Genaaid_door_Berlusconi_u_107066/

 8)


Is dat werkelijk Berlusconi? Ik twijfel.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors