Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795832 keer gelezen)

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Re: Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #975 Gepost op: 30 maart 2011 - 20:05:00
Bij MTM van Vanità zal de pasvorm altijd beter zijn dan RTW Corneliani, vrijheid in stofkeuze waarbij het bovendien maar de vraag is of Corneliani een betere stof levert, ongeplakt versus geplakt...Come again?

Voor het genoemde bedrag kun je ook bij ojee prima een ongeplakt MTM pak krijgen. Misschien niet van Corneliani, maar wel van hun eigen (DFS) label.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #976 Gepost op: 21 april 2011 - 14:32:35
Ah juist. Gezien jouw expertise op dit gebied zal ik maar aannemen dat dat de oorzaak is van de plooien op het rugpand ;-)

Hoe dan ook levert dit toch wel ruimte op in de breedte? Stel dat men de arm en schouder naar voren beweegt door bijvoorbeeld de armen over elkaar te doen dan zullen deze plooien zich strekken en ervaart men iets meer ruimte, of zie ik dat verkeerd? Ik vergelijk dit even met wat men volgens mij het 'leefplooitje' noemt, een plooi op de rug, dichtbij het armsgat. Volgens mij is ook deze aanwezig als ik op het zijaanzicht kijk?

Maargoed, het verhaal wordt nu wel heel technisch, ik ben het met je eens dat het voor chief handig kan zijn om even een second-opinion aan te gaan met een andere verkoper, in het echt ziet het er allemaal weer anders uit dan vanaf een vlakke foto.

Zo lekker late reactie ;-)

Je conclusie is niet juist. Een deel van de plooien wordt veroorzaakt doordat de oksel in het armsgat drukt, deze zit door de lage schouders immers lager dan de schouderlijn en armsgatdiepte van het jasje. Het levert effectief minder bewegingsruimte op dan wanneer de schouderstand passend was geweest.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #977 Gepost op: 22 april 2011 - 23:49:31
Zo lekker late reactie ;-)

Je conclusie is niet juist. Een deel van de plooien wordt veroorzaakt doordat de oksel in het armsgat drukt, deze zit door de lage schouders immers lager dan de schouderlijn en armsgatdiepte van het jasje. Het levert effectief minder bewegingsruimte op dan wanneer de schouderstand passend was geweest.

Geen probleem Sergio, ik waardeer het er zeker niet minder om   ;)

Ik begrijp wat je bedoelt. Doordat de schouders lager zijn dan die van het jasje, hangt de oksel in feite een beetje in het armsgat. Dit veroorzaakt daardoor plooien op het rugpand. Ik kan mij ook goed voorstellen dat sommige mensen dit als oncomfortabel ervaren, daar je het armsgat voelt bij beweging.

Toch vraag ik mij nog wel af hoe het komt dat het minder bewegingsvrijheid oplevert. Zo heb ik bijvoorbeeld altijd begrepen dat veel bespokekleermakers de armsgaten klein en hoog snijden. Dit zou zijn opdat men dan niet het 'hele jasje' mee beweegt als men de arm heft, als gevolg van het spannen van de stof onder de arm. Hoe zit het dan daarmee? Of is dit slechts geldig indien er meer marge over de schouderbladen wordt genomen?

Bedankt voor jouw verhelderende woorden, ik vind dit soort technische zaken over kleding altijd zeer interessant.
 :-)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #978 Gepost op: 27 april 2011 - 13:32:33
Haha, het gaat een beetje te ver om dat helemaal toe te lichten, je hebt aantal punten met elkaar gecombineerd. Ik leg het je hier in de winkel wel eens uit als je dat graag wil.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #979 Gepost op: 27 april 2011 - 18:36:27
Leg toch maar even uit Sergio, dan leren wij ook nog eens wat.

Mr Choosy

• Bekijk profiel
Reactie #980 Gepost op: 06 mei 2011 - 10:25:11
Ik ben op zoek naar de winkels in de Randstad waar ze Isaia pakken verkopen.
Wie o wie kan me daarbij helpen aub. Oger ken ik al.

Alvast bedankt voor jullie tips.

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #981 Gepost op: 06 mei 2011 - 10:42:19
Ik ben op zoek naar de winkels in de Randstad waar ze Isaia pakken verkopen.
Wie o wie kan me daarbij helpen aub. Oger ken ik al.

Alvast bedankt voor jullie tips.

Er is, volgens mij, geen andere winkel die naast Oger (Rotterdam, Den Haag en Amsterdam) in de Randstad Isaia verkoopt. Alleen Frans Boone verkoopt in Nederland het merk naast bovengenoemde winkel, maar ik dacht gehoord te hebben dat het merk langzaam uit het assortiment van de winkel in Sluis kruipt.

Setherial

• Bekijk profiel
Reactie #982 Gepost op: 06 mei 2011 - 17:16:51
Ik ben zelf in het bezit van een Pashion krijtpak, in de toekomst komt er wellicht nog een bij.

Mr Choosy

• Bekijk profiel
Reactie #983 Gepost op: 11 mei 2011 - 10:34:54
Ik wil as zaterdag een nieuw pak kopen voor deze zomer. De kleur lichtgrijs of een beetje lichtbruin.
Ik ben zelf helemaal gek op de pakken van Isaia maar zit nu te denken aan iets anders als Canali, Corneliani, Vanita of misschien iets anders.
Wat zouden jullie doen ? Het pak moet wel strak staan geen wijde pantalon ofzo

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #984 Gepost op: 11 mei 2011 - 10:36:10
Voor MTM sowieso Vanita.
De rest neem ik aan wilde je RTW kopen?

Als dat zo is zou ik voor Vanita kiezen.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mr Choosy

• Bekijk profiel
Reactie #985 Gepost op: 11 mei 2011 - 10:55:28
Nou ik was laatst bij Oger geweest in A`dam maar vond de zomer collectie een beetje tegenvallen.
Veel blauw en andere donkere kleuren. Zegna vond ik ook niet zo. Misschien moet ik toch maar een keer MTM proberen ?
Misschien moet ik maar eens ergens anders kijken buiten A`dam maar ik wil niet ver gaan. Den Haag of R`dam is ok.

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #986 Gepost op: 11 mei 2011 - 10:57:05
Ik wil as zaterdag een nieuw pak kopen voor deze zomer. De kleur lichtgrijs of een beetje lichtbruin.
Ik ben zelf helemaal gek op de pakken van Isaia maar zit nu te denken aan iets anders als Canali, Corneliani, Vanita of misschien iets anders.
Wat zouden jullie doen ? Het pak moet wel strak staan geen wijde pantalon ofzo

Waarom van Isaia een fikse stap terugzetten? Ik kan en wil in ieder geval niet meer terug nu ik Isaia draag.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #987 Gepost op: 11 mei 2011 - 10:58:59
Je hebt ervaring hebt met o.a. Isaia, maar zoekt iets voor de zomer met een niet te wijde pantalon...

Mr Choosy

• Bekijk profiel
Reactie #988 Gepost op: 11 mei 2011 - 11:02:39
Heb een heel mooi pak gezien van Isaia bij Oger.
Lichtgrijs echt helamaal perfect maar maat 52 was al eerder verkocht :-(

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #989 Gepost op: 11 mei 2011 - 11:20:40
Je hebt ervaring hebt met o.a. Isaia, maar zoekt iets voor de zomer met een niet te wijde pantalon...

Misschien heeft Isaia ook kostuums (met gilet)...  :mrgreen:
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)