Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795829 keer gelezen)

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #915 Gepost op: 17 maart 2011 - 18:43:41
Troll...

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #916 Gepost op: 17 maart 2011 - 19:19:36
Hallo!
ik moet voor school onderzoek doen naar een mannenbandplooi broek en daar de geschiedenis van! nu kan ik daar niet zo veel informatie over vinden op internet en heb geen tijd om in boeken te gaan kijken.. de onderzoeks vraag waar ik vooral antwoord op zoek is wanneer zijn vrouwen de bandplooiboek gaan dragen? alle informatie is welkom! groeten

Dag. De mare gaat dat deze preppy Japanner de bandplooi heeft uitgevonden. Deze foto is van voor de oorlog, genomen in fascistisch Italië. Tijdens een evenement dat Pitti Uomo heette.
Laatst bewerkt op: 17 maart 2011 - 19:31:54 door Daedalus

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #917 Gepost op: 17 maart 2011 - 19:42:32
Wat een geweldige foto! Als je had gezegd dat hij vorig jaar was geschoten en bewust in deze kleursetting is gezet, had ik het ook geloofd :-)
You can buy clothes, but you can't buy style

Gardash

• Bekijk profiel
"Mijn tweede (echte) pak"
Reactie #918 Gepost op: 18 maart 2011 - 02:09:45
Vanwege een zeer irritante beperking kan ik geen aparte (vraag-)topic openen als nieuw en stijlloos lid. En doordat ik weiger om 25 'random' berichten te spammen, kaap ik dit topic maar even half.

Naast mijn Altinyildiz pak, zoek een extraatje voor een aan m'n studie gerelateerde drie-daagse conferentie, met dresscode. Om drie dagen lang achterelkaar hetzelfde pak te dragen lijkt me niks. Kortom: deze student heeft een tweede pak nodig. Als een sporadische pakkendragende student hoeft het dus geen top notch pak te zijn. Dat gezegd hebbende, een C&A plak-pak lijkt me, of nee - IS niks.

Jullie zien het vast al aankomen: het wordt dus een kwestie prijs/kwaliteit. Mijn budget is zeer beperkt, 200-300 max. Los van schoenen, das, shirt etc.

Het meest voor de hand liggend is Suit Supply, of The Red van Oger. Tenzij iemand hier nog suggesties heeft?

PS: m'n Altinyildiz pak is een Navy, en dit moet een (licht) antraciet worden.

Mediaman

• Gast
Reactie #919 Gepost op: 18 maart 2011 - 07:57:50
SuSu is de beste keuze in deze, hier uitgebreid besproken en beargumenteerd.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #920 Gepost op: 18 maart 2011 - 08:08:59
De vraag stellen is 'm beantwoorden. ;-)

Gardash

• Bekijk profiel
Reactie #921 Gepost op: 18 maart 2011 - 11:20:40
Suit Supply is de beste keuze in deze, hier uitgebreid besproken en beargumenteerd.

En The Red van Oger niet?

Suit Supply leek me inderdaad het meest voor de hand liggend - maar ik hoor steeds vaker dat het in feite plakpakken zijn?

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #922 Gepost op: 18 maart 2011 - 11:34:43
Voor jouw budget ga je geen ongeplakte pakken vinden.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mediaman

• Gast
Reactie #923 Gepost op: 18 maart 2011 - 11:36:01

Suit Supply leek me inderdaad het meest voor de hand liggend - maar ik hoor steeds vaker dat het in feite plakpakken zijn?

Lees dit topic een keer door op je gemak, beantwoord al je vragen.

Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Reactie #924 Gepost op: 18 maart 2011 - 11:38:21

Als je geen plak wilt, zal je dieper in de buidel moeten tasten. Ook bij SuSu, Oger, ...

Dorian Gray

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #925 Gepost op: 18 maart 2011 - 11:38:47
Er is volgens mij geen heel groot kwaliteitsverschil tussen de red-suit en de pakken van suit-supply. Hoewel ik de pasvorm van de red-suit wat beter vind. Is iets meer getailleerd, maar dat is meer een persoonlijke voorkeur. Net als ik de deskundigheid en service bij Oger beter vindt.

Echter bij Oger zijn de 2 klassieke pakken, antraciet en donkerblauw 298 euro.  Daarna gaat de prijs vrij rap omhoog.

Gardash

• Bekijk profiel
Reactie #926 Gepost op: 18 maart 2011 - 12:12:55
Lees dit topic een keer door op je gemak, beantwoord al je vragen.

Vlug doorgekeken mijn beste, maar nergens zag ik een The Red (Oger) v. Suit Supply <300. Als dit al wel eerder is besproken en ik heb het over 't hoofd gezien, dan zou ik een verwijzing fijn vinden.

Gardash

• Bekijk profiel
Reactie #927 Gepost op: 18 maart 2011 - 12:17:54
Er is volgens mij geen heel groot kwaliteitsverschil tussen de red-suit en de pakken van suit-supply. Hoewel ik de pasvorm van de red-suit wat beter vind. Is iets meer getailleerd, maar dat is meer een persoonlijke voorkeur. Net als ik de deskundigheid en service bij Oger beter vindt.

Echter bij Oger zijn de 2 klassieke pakken, antraciet en donkerblauw 298 euro.  Daarna gaat de prijs vrij rap omhoog.

Komt goed uit - want ik zoek juist een antraciet. Ik denk dat ik het desbetreffende pak in de lente-collectie van Oger vond? Zag er goed vlot uit. Een soort gelijkend pak heb ik gevonden op de website van Suit Supply voor 259.

Het is maar de vraag in hoeverre die 39 euro een verschil maakt. Ik ben geneigd naar de Oger doordat het pak er lichter uit ziet. Kwestie van beide uitproberen en een economische keuze maken dus? Of toch maar de Oger>Suit Supply regel aanhouden?

Trouwens, passen ze bij beide winkels de lengte van de pantalon aan? Of ben ik nou te gewend geraakt aan buitenlandse gastvrijheid?

HenkieVV

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #928 Gepost op: 18 maart 2011 - 13:03:12
Trouwens, passen ze bij beide winkels de lengte van de pantalon aan? Of ben ik nou te gewend geraakt aan buitenlandse gastvrijheid?

Dat soort aanpassingen zijn altijd wel mogelijk, maar ik geloof dat ze er iig bij SuSu een paar euro voor vragen.

Dorian Gray

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #929 Gepost op: 18 maart 2011 - 13:19:16
je kan idd de broeklengte aanpassen, kost iig bij Suit-supply geld. Bij Oger alleen in de uitverkoop, althans dat was voorheen zo.