Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795830 keer gelezen)

chief

• Bekijk profiel
Re: Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #930 Gepost op: 20 maart 2011 - 16:19:46
Ik had laatst besloten om een nieuw pak te kopen bij Oger. De verkoper liet me enkele modellen zien en ik koos een mooi pak uit van Corneliani (1200 euro). Hij liet me verschillende maten passen en zei dat maat 46 mij het best paste, ik vertelde hem dat ik altijd 48 draag maar hij vond 46 het best.

Vervolgens liet ik het maar aan hem over omdat hij de zogenaamde ''expert'' was. Ik heb een week later mijn pak opgehaald met de benodigde aanpassingen van de ''personal advisor''

De broek zat te strak en ik heb het moeten uitrekken tot het maximum ( van 3 cm wijder naar 5cm wijder, groter kon niet meer), het jasje zit volgens de advisor goed maar ik vind hem veels te strak. Tot slot als ik het jasje aanheb is er een kleine bobbel te zien onder de kraag.

De advisor zegt dat het jasje mij goed zit, en dat ik het uit moet trekken als ik ga zitten, van plan ben iets te gaan tillen, of als ik me VETERS GA STRIKKEN!! Hij zegt dat het jasje dan kan scheuren, maar dit is volgens hem normaal.

Verder als ik ga zitten voel ik het jasje strak samenspannen om me rug, en ben dan ook bang dat het ieder moment kan scheuren.

Ik voel me ontzettend opgelicht door de verkoper.

Heeft iemand eerder zulke ervaringen gehad met oger en is het mogelijk om je geld terug te krijgen of desnoods een ander pak? Ik vind het erg zonde om mijn geld zo weg te gooien voor een pak dat ik nog niet eens heb kunnen dragen.

Laatst bewerkt op: 20 maart 2011 - 16:23:02 door chief

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #931 Gepost op: 20 maart 2011 - 16:39:35
Beste chief,

Het is natuurlijk altijd enorm vervelend als een (verbouwd) pak niet aan je wensen voldoet.
Ikzelf heb geen ervaring met oger, maar mijn eerste reactie is: foto?

Of mag dat ook niet volgens de verkoper met je jasje aan?

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #932 Gepost op: 20 maart 2011 - 16:43:28
Chief,

Als een pak je echt niet goed zit moet je er gewoon mee terug gaan. Al helemaal als men pretendeerd het pak aan te hebben gepast naar (let op) jouw (!) wensen.

Succes !
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #933 Gepost op: 20 maart 2011 - 16:46:32
Niks aan de hand hoor; als ik iets uit de binnenzak van mijn jasje wil pakken trek ik het ook altijd eerst uit, anders scheurt de mouw er af. Is hartstikke normaal.

Mediaman

• Gast
Reactie #934 Gepost op: 20 maart 2011 - 16:51:53
Als het allemaal zo extreem is, ben je er zelf ook nog steeds bij als je akkoord gaat en betaald.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #935 Gepost op: 20 maart 2011 - 16:53:50
Absoluut Media maar, het komt vaak genoeg voor dat je ergens voor afrekent en dan thuis er achter komt dat het toch net niet is wat je wilt. Een goede pakkenboer zal dat echt wel begrijpen en de gewenste aanpassingen uitvoeren.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #936 Gepost op: 20 maart 2011 - 16:53:57
Teruggaan en de situatie uitleggen, weet zeker dat Oger met een passende oplossing komt.

Ps. ik ben ook benieuwd naar een foto
Quotidie potest esse ultimo die

Mediaman

• Gast
Reactie #937 Gepost op: 20 maart 2011 - 17:00:42
Ps. ik ben ook benieuwd naar een foto

Idd, pics or it didn't happen.

Absoluut Media maar, het komt vaak genoeg voor dat je ergens voor afrekent en dan thuis er achter komt dat het toch net niet is wat je wilt. Een goede pakkenboer zal dat echt wel begrijpen en de gewenste aanpassingen uitvoeren.

Eens, maar zo komt het niet naar voren uit bovenstaand verhaal. Het lijkt besproken met de verkoper.
Laatst bewerkt op: 20 maart 2011 - 17:15:52 door Mediaman

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #938 Gepost op: 20 maart 2011 - 17:09:37
Niks aan de hand hoor; als ik iets uit de binnenzak van mijn jasje wil pakken trek ik het ook altijd eerst uit, anders scheurt de mouw er af. Is hartstikke normaal.

En voordat je gaat proosten even uit dat ding. Kleine moeite.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #939 Gepost op: 20 maart 2011 - 17:33:07
Ik doe m'n jasje trouwens sowieso nooit aan. Laat hem lekker in de kast hangen, dan blijft hij lang mooi ;-)

chief

• Bekijk profiel
Reactie #940 Gepost op: 20 maart 2011 - 17:37:59
Hierbij de fotos. Sorry voor de kwaliteit, me kamer is nogal onderbelicht en fotos van jezelf maken is niet altijd even gemakkelijk.

Ik weet niet of het op de fotos goed te zien is maar als ik het jasje aanheb voelt het echt alsof ik eruit ga scheuren als ik ga zitten, of mijn armen kruis. Terwijl dit bij mijn andere pakken niet is.

chief

• Bekijk profiel
Reactie #941 Gepost op: 20 maart 2011 - 17:40:26
Als het allemaal zo extreem is, ben je er zelf ook nog steeds bij als je akkoord gaat en betaald.

Klopt, maar ik had mijn pak dus laten afspelden door de meneer in kwestie, had netjes betaald, en haalde mijn pak een week later op.

Toen ik het thuis paste voelde ik dat het niet goed zat..

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #942 Gepost op: 20 maart 2011 - 17:42:54
Pasvorm ziet er goed uit maar lijkt inderdaad wel alsof het allemaal net iets te straks zit.

Je eigen gevoel zegt genoeg chief, je moet je er wel prettig in voelen. Dus heb je twijfels ga terug en probeer een gezamelijke oplossing te vinden.

Mediaman

• Gast
Reactie #943 Gepost op: 20 maart 2011 - 17:53:24
Het is wat Pat zegt, het lijkt net iets te strak.

Ik zou even een rustig zakelijk belletje plegen met de bedrijfsleider vh filliaal en het bespreken.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #944 Gepost op: 20 maart 2011 - 18:48:48
En anders even de naam van die PA hier noemen mocht het allemaal niet goed aflopen.
Weet de volgende klant iig. welke PA ie niet moet 'pakken'.( leuke woordspeling)

edit

Oh ja, volgende keer wel even pak, jasje of broek even passen.
Scheelt je weer een ritje en kun je jouw gewenste veranderingen zelf even aangeven.
Laatst bewerkt op: 20 maart 2011 - 18:50:44 door Bogart