Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795818 keer gelezen)

Corrado

• Bekijk profiel
Re: Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #795 Gepost op: 15 oktober 2010 - 11:44:46
Zo... Vrij actief forum.
Bedankt voor de reacties!

Nou zat ik te denken, ik ben binnenkort ook weer in Italia...

De pakken van Boggi zijn ook nog goed betaalbaar, voor mijn budget. En volgens mij is het goede kwaliteit, en mooi getailleerd.

Wat zeggen de experts hier? :D

SuitSupply of Boggi ?

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #796 Gepost op: 15 oktober 2010 - 13:23:37
Ik heb een pak van Boggi en van Suit Supply. De RTW fit van een Boggi is met mijn postuur beter als die van Suit Supply. De kwaliteit is van Boggi is echter slechter. Van mijn Boggi pak heb ik nu alleen nog het jasje, de broek was ik na 7 maanden al doorgesleten met niet veel dragen.

Eén van mijn Suit Supply pakken heb ik nu al ruim 2 jaar en ziet er nog goed uit.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #797 Gepost op: 15 oktober 2010 - 13:25:51
Zijn de stoffen vergelijkbaar?

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #798 Gepost op: 15 oktober 2010 - 13:28:28
Op het eerste gezicht dacht ik van wel en zo voelde het ook aan. Maar goed later bleek dus van niet.

Kan wellicht met een ander model weer heel anders zijn. Ik had toevallig in Koeweit een nieuw pak nodig en liep daar de Boggi winkel binnen. Verder heb ik er weinig ervaring mee.

edit: typo
Laatst bewerkt op: 15 oktober 2010 - 15:23:30 door Pat

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #799 Gepost op: 15 oktober 2010 - 15:20:25
Ik bedoelde dat het lastig is om de kwaliteit van twee pakken te vergelijken, als de stof en het gebruik niet hetzelfde zijn. Een gladde worsted met een hoog supernummer zal eerder de geest geven dan een ruige tweed (om maar eens twee uitersten te noemen). Maar ik begrijp dat de stoffen vergelijkbaar zijn.

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #800 Gepost op: 15 oktober 2010 - 15:24:01
Ik bedoelde dat het lastig is om de kwaliteit van twee pakken te vergelijken, als de stof en het gebruik niet hetzelfde zijn. Een gladde worsted met een hoog supernummer zal eerder de geest geven dan een ruige tweed (om maar eens twee uitersten te noemen).

Eens!

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #801 Gepost op: 15 oktober 2010 - 20:18:37
Een vraagje, wilde geen nieuw topic openen voor ik zeker weet of er reeds een topic bestaat. Is er al een topic over de eerste paar pakken die je in de kast zou hebben moeten hangen? Kan me herinneren dat GQ (UK) een jaar of wat geleden een suit-issue had met daarin een lijstje van de eerste pakken die men in de kast zou hebben moeten hangen zodat er een goede basis ontstaat. Hebben we zoiets hier ook al?

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #802 Gepost op: 15 oktober 2010 - 20:29:48
//

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #803 Gepost op: 15 oktober 2010 - 20:30:55

Bjorn

• Bekijk profiel
Reactie #804 Gepost op: 30 oktober 2010 - 19:47:59
Hallo,

Als door een wonder ben ik erin geslaagd een propedeuse te halen. In één jaar zelfs. Nu hoort daarbij uiteraard een propedeuseuitreiking; en ik wil daar graag in pak verschijnen. Dat is de directe aanleiding dat ik me hier geregistreerd heb. Daarnaast heb ik wel een gezonde interesse in kleding, maar ik durf mezelf geen sartorialist te noemen. Ik geloof ook niet dat ik het ooit zal worden.

Anyway, ik zoek dus een pak. Ik weet dat ik qua maat op ongeveer 94 zit, jasjes kunnen nog net 90 zijn. Ik woon in Delft, misschien dat dat kan helpen. Mijn budget is ongeveer 400 euro (exl overhemd, dasje en schoenen), dus ik moet sowieso voor confectie gaan. Ik heb niet zo´n groot eisenprogramma, maar ik zou graag niet er uit zien als een CDA-klerk. Het mag wel wat vlot zijn. Tegen de tijd dat ik belangrijke sollicitaties heb koop ik wel een zakenpak. Verder heeft drie-delig een hele grote voorkeur. Heeft iemand een tip waar ik wellicht zou kunnen gaa zoeken? Ik kijk wel ééns wat rond op internet, maar het lijkt alsof alleen suit supply z'n prijzen durft te vermelden.

Alvast reuze bedankt voor het meedenken!

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #805 Gepost op: 30 oktober 2010 - 20:12:34
Hallo,

Als door een wonder ben ik erin geslaagd een propedeuse te halen. In één jaar zelfs. Nu hoort daarbij uiteraard een propedeuseuitreiking; en ik wil daar graag in pak verschijnen. Dat is de directe aanleiding dat ik me hier geregistreerd heb. Daarnaast heb ik wel een gezonde interesse in kleding, maar ik durf mezelf geen sartorialist te noemen. Ik geloof ook niet dat ik het ooit zal worden.

Anyway, ik zoek dus een pak. Ik weet dat ik qua maat op ongeveer 94 zit, jasjes kunnen nog net 90 zijn. Ik woon in Delft, misschien dat dat kan helpen. Mijn budget is ongeveer 400 euro (exl overhemd, dasje en schoenen), dus ik moet sowieso voor confectie gaan. Ik heb niet zo´n groot eisenprogramma, maar ik zou graag niet er uit zien als een CDA-klerk. Het mag wel wat vlot zijn. Tegen de tijd dat ik belangrijke sollicitaties heb koop ik wel een zakenpak. Verder heeft drie-delig een hele grote voorkeur. Heeft iemand een tip waar ik wellicht zou kunnen gaa zoeken? Ik kijk wel ééns wat rond op internet, maar het lijkt alsof alleen suit supply z'n prijzen durft te vermelden.

Gefeliciteerd met het behalen van je propedeuse. Ik denk overigens dat alleen Suit Supply in aanmerking zou komen voor  het budget wat jij beschikbaar hebt. Goede verhouding tussen prijs en kwaliteit en geschikt voor het beoogde doel. Aangezien het eisenprogramma ook nog niet al te hoog ligt, zou ik niet voor een duurder merk gaan, aangezien dat (nog) onnodig is.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #806 Gepost op: 30 oktober 2010 - 20:15:57
(...) Het mag wel wat vlot zijn. (...) Verder heeft drie-delig een hele grote voorkeur. (...)

Misschien ligt het aan mij, maar ik denk niet dat een driedelig pak en 'vlot' erg goed bij elkaar passen.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #807 Gepost op: 30 oktober 2010 - 20:23:47
Daar zat ik ook al aan te denken. Draag zelf de laatste tijd met enige regelmaat driedelig maar dan moet het echt goed passen en alles moet kloppen, anders loop je al snel voor lul en zie je er uit als een overrijpe boekhouder.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #808 Gepost op: 30 oktober 2010 - 20:55:28
Hallo,

Met een budget van € 400,- kan je zelfs aan Suitsupply MtM denken, kan je praktisch alles zelf bepalen.

Grooveman1

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #809 Gepost op: 31 oktober 2010 - 11:28:10
Ik zou een pak kopen bij Suit Supply. En gewoon simpel navy. Niet beginnen aan een krijtstreep. En onder een simpel werkpak zou ik ook geen blauw suède schoenen dragen.

Wel cognac suede onder een donkerblauw pak met krijt?