Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795820 keer gelezen)

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #780 Gepost op: 20 september 2010 - 20:20:06
past je vast prima ](*,)
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #781 Gepost op: 20 september 2010 - 20:44:56
je bent lekker aan het dubbelposten olivier. Gewoon even gaan passen en vooral: je laten adviseren door de verkopers. Volgens mij kunnen zij je voldoende informeren. Meer dan wij. Lengte is namelijk niet het enige criterium. 't Gaat ook om verhoudingen van lichaamsdelen. Gewoon even langs bij die pakkentoko dus.
You can buy clothes, but you can't buy style

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #782 Gepost op: 20 september 2010 - 20:47:24
Dubbele post verwijderd, dit is je antwoord:

je bent lekker aan het dubbelposten olivier. Gewoon even gaan passen en vooral: je laten adviseren door de verkopers. Volgens mij kunnen zij je voldoende informeren. Meer dan wij. Lengte is namelijk niet het enige criterium. 't Gaat ook om verhoudingen van lichaamsdelen. Gewoon even langs bij die pakkentoko dus.

olivierstijl

• Bekijk profiel
Reactie #783 Gepost op: 20 september 2010 - 21:40:30
sorry, ben hier net nieuw!!

Corrado

• Bekijk profiel
Reactie #784 Gepost op: 13 oktober 2010 - 22:56:47
Beste allemaal,

Ook ik wil mijn eerste pak gaan aanschaffen binnenkort, ik heb alleen een vrij beperkt budget.

Nu kwam ik de 'Pak Mee' actie van Piet Zoomers tegen. Voor 395,- (Dat is zo'n beetje ook mijn totale budget) heb je dan 2 kostuums, 2 shirts, 2 dassen en 2 paar sokken. Normaal kost dat 775 daar.

Nadeel; het is niet handgemaakt, maar dat kun je voor die prijs ook niet echt verwachten...

Zou dit een goede aankoop zijn of niet?

Ik zat dan te denken aan een pak van Venetia Sartoria, ik kan alleen weinig informatie vinden over dit merk op het net... Weet iemand of dit wel echt Italiaans is, of dat dit verzonnen is omdat het beter klinkt dan Pietje Pieters' Pakken? ;)

Alvast bedankt...

Ciao!

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #785 Gepost op: 13 oktober 2010 - 23:14:18
Beste allemaal,

Ook ik wil mijn eerste pak gaan aanschaffen binnenkort, ik heb alleen een vrij beperkt budget.

Nu kwam ik de 'Pak Mee' actie van Piet Zoomers tegen. Voor 395,- (Dat is zo'n beetje ook mijn totale budget) heb je dan 2 kostuums, 2 shirts, 2 dassen en 2 paar sokken. Normaal kost dat 775 daar.

Nadeel; het is niet handgemaakt, maar dat kun je voor die prijs ook niet echt verwachten...

Zou dit een goede aankoop zijn of niet?

Ik zat dan te denken aan een pak van Venetia Sartoria, ik kan alleen weinig informatie vinden over dit merk op het net... Weet iemand of dit wel echt Italiaans is, of dat dit verzonnen is omdat het beter klinkt dan Pietje Pieters' Pakken? ;)

Alvast bedankt...

Ciao!

Corrado, ik denk niet dat je hier veel bijval zult vinden voor de Piet Zoomers actie. Men zal hier niet per se een handgemaakt pak willen voorstellen als eerste pak, maar als je het topic een beetje doorleest zal je zien dat er wel veel andere zaken worden aangeraden. Als ik jou was zou ik eerst een blik op SuitSupply werpen. Wellicht zit SuitSupply RTW je als gegoten, dan zou je met je budget uit kunnen komen - voor het pak althans.

Het beste is denk ik om nog door te sparen tot je een SuitSupply pak kan aanschaffen, samen met een tweetal shirts aldaar, een tweetal dassen en een goed paar schoenen. Onderschat het belang van dat laatste niet: een ongelooflijk goed pak kan zo worden verpest door een slecht paar schoenen.

Venetia Sartoria ken ik niet, maar ik denk dat er weinig heren hier het met me oneens zullen zijn wanneer ik zeg dat SuitSupply het juiste startpunt is.

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #786 Gepost op: 13 oktober 2010 - 23:19:15
SuSu is een goed startpunt inderdaad. RTW pak heb je al tussen de 200 / 300. Shirts zijn rond de 60.

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #787 Gepost op: 13 oktober 2010 - 23:23:52
(...) ik denk dat er weinig heren hier het met me oneens zullen zijn wanneer ik zeg dat SuitSupply het juiste startpunt is.
Suit Supply is een goed startpunt inderdaad. RTW pak heb je al tussen de 200 / 300. Shirts zijn rond de 60.

Moet eerlijkheidshalve wel vermelden dat ik geen ervaring heb met SuitSupply pakken. Heb wel wat shirts, broeken en jasjes en moet zeggen dat ik altijd bijzonder keurig ben geholpen (m.n. in Haarlem). Voor een pakkenstarter is het geen intimiderende omgeving!

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #788 Gepost op: 13 oktober 2010 - 23:29:04
Moet eerlijkheidshalve wel vermelden dat ik geen ervaring heb met SuitSupply pakken. Heb wel wat shirts, broeken en jasjes en moet zeggen dat ik altijd bijzonder keurig ben geholpen (m.n. in Haarlem). Voor een pakkenstarter is het geen intimiderende omgeving!

Haarlem zit er nog niet zolang, ben er nog niet geweest. Ga altijd naar Amsterdam. RTW zit mij met maatje 46/48 al best goed maar opteer MTM.

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #789 Gepost op: 14 oktober 2010 - 12:10:10
Ik begrijp uit je schrijven dat je zo'n €400,- budget hebt. Zou dan inderdaad bij Suitsupply eens rondkijken, voor dat geld moet het lukken een pak en een shirt te krijgen.
Mocht je een erg moeilijke maat hebben, dan is er zelfs maatwerk mogelijk voor dit geld.
Jammer dat er eigenlijk niet meer alternatieven zijn te vinden hier op het forum, maar de positieve ervaringen met Suitsupply zijn er ook niet voor niets.
You can buy clothes, but you can't buy style

darkotik

• Bekijk profiel
Reactie #790 Gepost op: 14 oktober 2010 - 19:57:53
Wat adviseren jullie bij de aankoop van je 1e pak die je nog niet echt vaak aan hebt. Gelijk flink spenderen voor maatwerk en handgemaakt of eerst rustig beginnen met een suitsupplypak of hugo boss ofzo?

Alle tips zijn welkom

Hmmm... Hoe post ik een nieuwe thread? :) Ik zit nu al een hele tijd te zoeken...

Ik heb een vraag kent iemand Egdar N? http://www.edgar-n.nl/nl/over-edgar-n-classic/

Ik kan vandaag nog een soort voucher twv EUR399 kopen voor EUR99.

Interessant, als zij ook kwaliteit leveren.

dennisbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #791 Gepost op: 14 oktober 2010 - 20:10:41

Hmmm... Hoe post ik een nieuwe thread? :) Ik zit nu al een hele tijd te zoeken...

Ik heb een vraag kent iemand Egdar N? http://www.edgar-n.nl/nl/over-edgar-n-classic/

Ik kan vandaag nog een soort voucher twv EUR399 kopen voor EUR99.

Interessant, als zij ook kwaliteit leveren.

Ze verkopen leuke merken daar..
"I'm A man of simple tastes, only the best will do"

darkotik

• Bekijk profiel
Reactie #792 Gepost op: 14 oktober 2010 - 20:14:03
Ze verkopen leuke merken daar..

Ik heb nooit eerder van ze gehoord en ik kan geen berichten, reviews over hen vinden.. Die voucher van 399 is voor een maatpak van tenminste 599. Dus je moet minimaal EUR 300 betalen voor een MTM pak. Op zich ook geen slechte actie, maar ja, wie kent hun werk? De actie voor de voucher loopt nog zo'n 3 uur.

LJW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • LJW Architectuur
Reactie #793 Gepost op: 15 oktober 2010 - 07:38:14
Ik ben er in het verleden wel een aantal keer geweest. Erg goed geholpen. Tegenwoordig hebben ze hele mooie merken waaronder: Incotex, Santoni en Scabal...

Als je in de buurt bent, gewoon even langst gaan!
Architectuur is de materialisatie van hogere idealen...
http://www.beerari.tumblr.com/

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #794 Gepost op: 15 oktober 2010 - 08:20:30
Ben er ook weleens geweest omdat ze dealer zijn van spullen van the royal treatment. Idd merken die LJW noemt.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton