hey iedereen...
Na mij voorgestelt te hebben(zie voorsteltopic) heb ik eens besloten om naar de suitsupply te gaan om gewoon eens te gaan zien. Spijtig genoeg liep dat af op een sisser, er was er maar 1 iemand in de winkel, duidelijk een nieuweling of jobstudent want zowat alles wat ze deed ging compleet tegen alles wat ik gelezen heb in.
Ze wist niet wat ready-to-wear was, ze wist niet wat navy-blue was, alles dat ik aandeed was "mooi"(terwijl het model compleet op niks trok), komt ze dan ook nog met iets met verticale strepen af, een no-no als je al rond de 2 meter bent.
Op zich is dat nog niet zo belangrijk, al had ik gehoopt op vakkundige medewerking, ik ging enkel om te zien of het mogelijk voor mij was om een rtw pak te vinden. Nu was enkel het eerste pak dat ik geprobeerd heb zeer netjes, alleen te nauw bij de schouders. De rest van de grotere maten waren geen pakken maar zakken. Veel te lang, aan de buikstreek kan er nog iemand bij en het zit gewoon niet goed.
Nu is mijn vraag, ook al heb ik gelezen dat je eerst moet kijken naar de schouderomvang, is het niet beter om dat eerste pak te laten verbreden aan de schouders en de rest te houden?