Auteur Topic: Heupflesjes  (14922 keer gelezen)

Tofuburger

  • Gebruiker
  • Berichten: 90
    • Bekijk profiel
Heupflesjes
Gepost op: 22 december 2005 – 03:04:37
(dit onderwerp vond ik nog niet)

Nu op de NS-stations alleen nog maar Bavaria te koop is, neem ik als ik met de trein reis maar een met Cognac/Armagnac of Malt Whiskey gevulde flacon mee. Het probleem is dat het een beetje een campingding is. Roestvrijstaal en een beetje plomp van vormgeving, zoiets:


 Dus leuk wanneer je door Schotland gaat lopen, maar ik zoek iets wat er een beetje leuker uitziet en liefst ook met bekerdop. Heeft iemand tips?
een vlees, geen vis

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Heupflesjes
Reactie #1 Gepost op: 22 december 2005 – 09:12:44
Bij countryshop De Jager
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Re: Heupflesjes
Reactie #2 Gepost op: 22 december 2005 – 10:23:35
Citaat van: "Tofuburger
Roestvrijstaal en een beetje plomp van vormgeving. Dus leuk wanneer je door Schotland gaat lopen, maar ik zoek iets wat er een beetje leuker uitziet en liefst ook met bekerdop. Heeft iemand tips?

Bekerdop en dat wat eleganter? Gaat dat samen?

Je kan kijken bij Potten & Pannen in Utrecht. Had vroeger iig zeer ruime (en fraaie) keuze heupflacons, alleen weet ik niet of ze ook bekerdoppen hebben...

http://www.pannen.nl/nl/index.html (ja ze waren er vroeg bij met de URL). Sowieso een erg leuke zaak! Helaas wel iets buiten het centrum maar met de auto goed bereikbaar.

Hein

  • Gebruiker
  • Berichten: 882
    • Bekijk profiel
    • http://www.dezinvanluxe.nl
Re: Heupflesjes
Reactie #3 Gepost op: 22 december 2005 – 10:25:02
Citaat van: "Tofuburger"
(dit onderwerp vond ik nog niet)

Nu op de NS-stations alleen nog maar Bavaria te koop is, neem ik als ik met de trein reis maar een met Cognac/Armagnac of Malt Whiskey gevulde flacon mee. Het probleem is dat het een beetje een campingding is. Roestvrijstaal en een beetje plomp van vormgeving. Dus leuk wanneer je door Schotland gaat lopen, maar ik zoek iets wat er een beetje leuker uitziet en liefst ook met bekerdop. Heeft iemand tips?


Iedere stad heeft volgens mij wel een fatsoenlijke country-achtige winkel, daar hebben ze meestal enorm veel keus. In den Bosch heb je bijv. het Brabant Jachthuis, staan aardig wat mooie dingen.
ww.dezinvanluxe.nl

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Heupflesjes
Reactie #4 Gepost op: 22 december 2005 – 10:27:31
Citaat van: "Hein"
Citaat van: "Tofuburger"
(dit onderwerp vond ik nog niet)

Nu op de NS-stations alleen nog maar Bavaria te koop is, neem ik als ik met de trein reis maar een met Cognac/Armagnac of Malt Whiskey gevulde flacon mee. Het probleem is dat het een beetje een campingding is. Roestvrijstaal en een beetje plomp van vormgeving. Dus leuk wanneer je door Schotland gaat lopen, maar ik zoek iets wat er een beetje leuker uitziet en liefst ook met bekerdop. Heeft iemand tips?


Iedere stad heeft volgens mij wel een fatsoenlijke country-achtige winkel, daar hebben ze meestal enorm veel keus. In den Bosch heb je bijv. het Brabant Jachthuis, staan aardig wat mooie dingen.
Dat is een goede winkel Hein kom er wel eens.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Heupflesjes
Reactie #5 Gepost op: 22 december 2005 – 12:05:22
Ik heb zo'n plat glimmend alcoholistending, geen beker of wat dan ook.

Nam ik altijd mee als ik in de winter naar de kroeg ging fietsen met uiteraard de bekende vulling ;)
Sailing, an expensive way to travel for free"

Jason

  • Gast
Heupflesjes
Reactie #6 Gepost op: 22 december 2005 – 12:17:00
Waar woon je?

Mocht het in rotterdam zijn, dan zou ik even bij Fitzroy gaan kijken. Pm James Bond even hiervoor.

Daan

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Heupflesjes
Reactie #7 Gepost op: 22 december 2005 – 18:35:49
onmisbaar voor menig alcoholist

Elmer

  • Gebruiker
  • Berichten: 373
    • Bekijk profiel
Heupflesjes
Reactie #8 Gepost op: 22 december 2005 – 21:46:19
Heb er nu een paar gehad:) Paar kwijt geraakt met het vissen en een paar met het uitgaan...

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Heupflesjes
Reactie #9 Gepost op: 22 december 2005 – 23:13:47
Je kan ook uit de fles drinken  :P , en dan eventueel zo'n papierenzak er omheen.  :lol:

Countryshop De Jager is idd een goed adres.

Bond, James Bond

  • Gebruiker
  • Berichten: 189
    • Bekijk profiel
    • http://www.fitzroy-everest.nl
drankflacon
Reactie #10 Gepost op: 22 december 2005 – 23:32:04
Ik voer het merk Daines  & Hathaway,  Hebben enkele mooie met leer omklede flacons in het assortiment.  Ook in het assortiment zijn de drankflacons met klein bekertje.

Daines & Hathaway is sowieso een fraai merk, zij maken ook produkten voor Mulberry en voor Swaine Adeney.  Ook heel aardig is de "traveltray"
een handig opvouwbaar lederen bakje voor sleutels, manchetknopen
en horloge.  Als je de hoeken losmaakt kan hij gewoon plat meegenomen worden.  Buiten dit fraais hebben ze ook mooie horloge opbergdozen en manchetknopendozen schrijfmappen etc.
Wellicht kan ik een keer wat speciale aanbiedingen maken voor SF'ers.
Is daar interesse voor ?

DuC

  • Gebruiker
  • Berichten: 308
    • Bekijk profiel
Heupflesjes
Reactie #11 Gepost op: 22 december 2005 – 23:38:27
Ik heb wel interesse in een mooie horlogebox voor meerdere horloges, voor een stuk of 4-8 ofzo.  Ken je de opbergdozen van Scatola Del Tempo? Ik zoek die voor een mooie prijs (normale prijs vind ik te prijzig), of iets wat daar op lijkt. Of natuurlijk iets anders moois :D

Bond, James Bond

  • Gebruiker
  • Berichten: 189
    • Bekijk profiel
    • http://www.fitzroy-everest.nl
horlogebox
Reactie #12 Gepost op: 23 december 2005 – 00:16:23
Scatolo,  vaak is Italiaans wat gelikter,  Het Engelse werk is wat traditioneler.  Daines and Hathaway heeft wel wat in de collectie.
Kijk eens op www.dainesandhathaway.com. ook in verschillende leersoorten.  Ook hier is het niet echt goedkoop, weet echter niet wat Scatolo vraagt voor zo'n doos. Weet jij dat?  Ik lever ook wel eens mooie gepatineerde antieke koffertjes waar
dan zelf vakjes in gemaakt worden.  Is ook een aardig alternatief of
een mooie antieke mahoniehouten kist, daar is vaak ook wel wat van te maken.

Tofuburger

  • Gebruiker
  • Berichten: 90
    • Bekijk profiel
Re: drankflacon
Reactie #13 Gepost op: 23 december 2005 – 00:18:58
Citaat van: "Bond, James Bond"
Ik voer het merk Daines  & Hathaway,  Hebben enkele mooie met leer omklede flacons in het assortiment.  Ook in het assortiment zijn de drankflacons met klein bekertje.
...

Ik vind deze gegooglede hunter flask van Daines  & Hathaway zo op het eerste gezicht wel heel mooi idd:

met 28 cl (10 Oz) inhoud wel een flinke maat.


4 bekertjes vind ik wel wat overdreven. Zo'n sociaal leven heb ik niet.
een vlees, geen vis

Bond, James Bond

  • Gebruiker
  • Berichten: 189
    • Bekijk profiel
    • http://www.fitzroy-everest.nl
4 bekertjes
Reactie #14 Gepost op: 23 december 2005 – 00:28:15
zijn ook niet voor de anderen...  je schenkt er vier in en dan slam je ze allevier achterover.  Het leer zal na gebruik steeds mooier worden!
Waarschijnlijk is het ook mooi te patineren, ik begrijp dat sommige SF'ers daar ware meesters in zijn geworden.