Auteur Topic: Heupflesjes  (14926 keer gelezen)

DuC

  • Gebruiker
  • Berichten: 308
    • Bekijk profiel
Re: horlogebox
Reactie #15 Gepost op: 23 december 2005 – 00:34:53
Citaat van: "Bond, James Bond"
Scatolo,  vaak is Italiaans wat gelikter,  Het Engelse werk is wat traditioneler.  Daines and Hathaway heeft wel wat in de collectie.
Kijk eens op www.dainesandhathaway.com. ook in verschillende leersoorten.  Ook hier is het niet echt goedkoop, weet echter niet wat Scatolo vraagt voor zo'n doos. Weet jij dat?  Ik lever ook wel eens mooie gepatineerde antieke koffertjes waar
dan zelf vakjes in gemaakt worden.  Is ook een aardig alternatief of
een mooie antieke mahoniehouten kist, daar is vaak ook wel wat van te maken.


Dacht dat een Scatalo al snel zo'n 800 euro kost, vind ik toch wat te veel.

Zoek eigenlijk niet een kistje om thuis neer te zetten, heb daar al een horlogewinder voor. Maar meer een goede reis-etui/box, om ze makkelijk en veilig mee te nemen.

Bond, James Bond

  • Gebruiker
  • Berichten: 189
    • Bekijk profiel
    • http://www.fitzroy-everest.nl
horloge box
Reactie #16 Gepost op: 23 december 2005 – 00:40:31
Vergeleken met Scatola zal Daines een koopje zijn !  heb je de maat
bekeken van de box voor 10 horloges, zou hij passen in je bagage?
of de iets kleinere voor 5 of voor twee.
Of anders is wellicht de juwelroll te gebruiken.

Dolf de Waal

  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
Heupflesjes
Reactie #17 Gepost op: 24 december 2005 – 17:54:22
Heren,

Ik vraag mij af of het waarlijk bezwaarlijk is een campingmodel te gebruiken. E.e.a. is immers geplaatst op de heup (evt. binnenzak) of in een van de zakken van de Barbour, of gewoon in de krantenzak van de overjas. Indien de nood te hoog wordt, neme men een verlossende slok en het campingding verdwijnt daarna weer in de zak. Geen haan die er driemaal naar kraait.

Me dunkt dat de fraaie lederen versies (al dan niet met 4 drinkbekers) het beter doen in de 1e-klasse compartimenten van de lijn Berlijn-Bagdad of de Orientexpress. Hoewel deze uiteraard wel weer beschikken over een acceptabel restauratierijtuig met dito wijn- en spijskaart.

DdW
di profanum vulgus @ arceo

FFW

  • Gast
Heupflesjes
Reactie #18 Gepost op: 24 december 2005 – 18:57:20
ik zoek ook nog een horlogebox en zo'n flacon is ook leuk

Bond, James Bond

  • Gebruiker
  • Berichten: 189
    • Bekijk profiel
    • http://www.fitzroy-everest.nl
Flacon en horloge doos
Reactie #19 Gepost op: 24 december 2005 – 21:01:55
PM me voor prijzen !

Tofuburger

  • Gebruiker
  • Berichten: 90
    • Bekijk profiel
Heupflesjes
Reactie #20 Gepost op: 26 december 2005 – 00:39:59
Citaat van: "Dolf de Waal"

...Me dunkt dat de fraaie lederen versies (al dan niet met 4 drinkbekers) het beter doen in de 1e-klasse compartimenten van de lijn Berlijn-Bagdad of de Orientexpress. Hoewel deze uiteraard wel weer beschikken over een acceptabel restauratierijtuig met dito wijn- en spijskaart....

DdW


De internationale treinen zijn m.i. niet wat ze geweest zijn. Hetzelfde geldt overigens voor de Oriënt zelf. De whiskeys en cognacs geven meestal slechts de keuze uit hetzelfde 'internationale' repertoire dat vliegmaatschappijen er op na plegen te houden. De Hennesy's en Martell's, Remy Martin VSOP, Red en Black Label, Glennfiddich en een heel enkele keer een verdwaalde Dalwhinnie. Ook qua champagnes kiezen ze voor de bekende merken.

Ondanks alles blijf ik wel liefhebber van treinreizen, ook voor zakelijk verkeer. Om nippend aan een Ardbeg het landschap in je op te nemen of boek of  avondkrant te lezen gaat voor mij ver boven in de file staan in welke fraaie auto dan ook.
een vlees, geen vis

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Heupflesjes
Reactie #21 Gepost op: 26 december 2005 – 00:56:02
Met een chauffeur kun je ook achterin Ardbeg (Uigeadail!) drinken.
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Tofuburger

  • Gebruiker
  • Berichten: 90
    • Bekijk profiel
Heupflesjes
Reactie #22 Gepost op: 26 december 2005 – 01:59:38
Wanneer ik mij een chauffeur kan veroorloven, zal ik mijn huishouden zo organiseren dat ik thuis kan blijven.
een vlees, geen vis

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Heupflesjes
Reactie #23 Gepost op: 26 december 2005 – 02:02:23
En niets van de wereld zien? Dodelijk saai!
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Dolf de Waal

  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
Reizen per openbaar vervoer
Reactie #24 Gepost op: 27 december 2005 – 02:00:31
Ach heren,

Natuurlijk begrijpen wij het gevoel van de Tofuburger. Niets gaat boven een correcte treintrip, het was en is de enige manier voor een Gentleman om te reizen in enig comfort. Waarom hoor ik U vragen? De trein was er voor de vliegmachine, en deze was onveilig en werd slechts gebruikt door allerlei mannetjes die, naast hun masculiniteit, slechts wilden bewijzen dat ze een betere huwelijkskandidaat waren dan de next man.

Oftewel, naast een chauffeur driven car, die door de Tofuburger wordt 'gedisst' (hoe spel je dit eigenlijk?) blijft mijn voorkeur uitgaan naar de betere treinreis. Helaas moet je daarvoor wel moeite doen (LOL).

DdW

[Edit] Mijn verontschuldigingen. De afkeur die de Tofuburger meent tentoon te moeten spreiden ten aanzien van de Poepel werp ik verre van mij. In de 1E klasse van de betere luchtvaartmaatschapij is heel behoorlijke Champy te drinken. VCP is mijn topper.
di profanum vulgus @ arceo

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.314
    • Bekijk profiel
Heupflesjes
Reactie #25 Gepost op: 27 december 2005 – 02:28:51
waarom moet je drinken in de trein/vliegtuig?
live and let die

Tofuburger

  • Gebruiker
  • Berichten: 90
    • Bekijk profiel
Heupflesjes
Reactie #26 Gepost op: 27 december 2005 – 06:13:58
Citaat van: "wolf"
waarom moet je drinken in de trein/vliegtuig?


Niets moet. Maar soms is het borreltijd op het moment dat dat je je in een treincoupé of vliegtuigcabine bevindt. En dan is het voor de borrelliefhebber handig om een flacon bij zich te hebben.

Borrel + ontspannen de dag voorbij laten gaan is voor mij een betere besteding dan een Sudoku of –in het geval van een vliegtuig– Mister Bean.
een vlees, geen vis

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Heupflesjes
Reactie #27 Gepost op: 27 december 2005 – 08:56:48
Niet om het een of ander hoor, maar als sex liefhebber ga ik toch ook niet op de bank van de coupé liggen vozen op het moment dat ik daar toevallig even zin in heb. Omdat het daar toevallig tijd voor is?

Maar alle gekheid op een stokje, ik kan me voorstellen dat je behoefte hebt aan een manier om je favo drank met je mee te kunnen nemen. Voor mij zou het niets zijn, het gaat mij toch ook om de ambiance. Iets waar ik in de trein nou niet erg over te spreken ben.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Jason

  • Gast
Heupflesjes
Reactie #28 Gepost op: 27 december 2005 – 14:35:23
Die heupflesjes zijn oorspronkelijk bedoeld om warm the blijven op winterse excercities. Jagen of rijden dus, op een paard of in een oude auto.

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Heupflesjes
Reactie #29 Gepost op: 27 december 2005 – 16:45:19
In de auto lijkt me niet handig met het bob gebeuren en controle daarop, trein kom ik niet. En in het vliegtuig wordt er nog steeds gewoon een borrel geserveerd.
Wat moet je met zo'n ding. Als je gaat jagen oid kan ik me er nog iets bij voorstellen.
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"