Auteur Topic: [Amsterdam] Sir Max  (285235 keer gelezen)

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Amsterdam] Sir Max
Reactie #450 Gepost op: 21 augustus 2010 - 11:29:37
Iets daartussenin. Wat ik altijd draag, zeg maar.

Aha. Ik heb trouwens een leuke anekdote. In mijn studententijd ging ik eens kleding kopen in een chique zaak, en toen verontschuldigde ik me voor mijn morsige voorkomen bij de verkoopster. Zij antwoordde heel ad-rem: 'mannen die op zaterdag in een net pak lopen, werken meestal gewoon in een kledingzaak.' Een waarheid als een koe.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #451 Gepost op: 21 augustus 2010 - 11:33:39
Aha. Ik heb trouwens een leuke anekdote. In mijn studententijd ging ik eens kleding kopen in een chique zaak, en toen verontschuldigde ik me voor mijn morsige voorkomen bij de verkoopster. Zij antwoordde heel ad-rem: 'mannen die op zaterdag in een net pak lopen, werken meestal gewoon in een kledingzaak.' Een waarheid als een koe.

Hehe. Als ik een pak draag, is dat vaak buiten kantooruren (wat zijn dat eigenlijk?), maar ik werk niet in een kledingzaak.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #452 Gepost op: 21 augustus 2010 - 11:35:27
Hehe. Als ik een pak draag, is dat vaak buiten kantooruren (wat zijn dat eigenlijk?), maar ik werk niet in een kledingzaak.

Toch niet op zaterdag, C., tijdens het winkelen?

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Re: Te koop Sutor Mantellassi B346 (maat 44)
Reactie #453 Gepost op: 21 augustus 2010 - 11:44:47
Ik ben ook niet helemaal te spreken over het advies dat ik kreeg bij Sir max, al moet ik daarbij zeggen dat de schoenen niet een hele maat te groot zijn en dat de leest anders (lees smaller is) dan mijn vorige twee paar Sutor's die ik beide in maat 43 had (naast nog een paar loafers/Car shoe achtige in maat 42). Bijkomend feit was dat ik de bewuste zaterdag van aanschaf van de schoenen ietwat gehaast te werk ben gegaan wegens het feit dat bij mijn vorige paar de vrijdag ervoor een scheurtje in het leer was ontstaan.
Schoenen passen ben je zelf bij natuurlijk. Bij twijfel koop ik gewoon niet. Ik hecht zelf wel waarde aan het advies van Sir Max, maar uiteindelijk heb je als klant ook zelf een verantwoordelijkheid. Ik heb drie paar schoenen gekocht van drie verschillende merken (Saint Crispin's, Edward Green en Crockett & Jones). Alle drie de paren passen me zeer goed en behoren tot de top 5 in mijn collectie.

Citaat
Wel heb ik het gevoel dat Sir Max wat te weinig luistert naar de klant, ze gaan volgens mij erg af op eigen "kennis en kunde" waarvan ze tevens nogal overtuigd zijn. Al heb ik het idee dat ze dat ook wel hebben, prachtig hoe een schoen gemaakt is en wat voor typen leesten er zijn, ze missen alleen een cruciaal stuk informatie; namelijk hoe de klant de schoen ervaart. Ik heb tijdens het passen van drie modellen (en twee merken) toch duidelijk aangegeven dat ik normaal maat 43 heb, ook de opmerking die ik maakte over een licht slippende rechtervoet (is een halve maat kleiner dan links) werd afgedaan met de opmerking dat ik de veters dan wat strakker aan moet trekken. Volgens mij is het geen skischoen (waar ik trouwens ook veel ervaring mee heb).
Dat kan, ik moet zeggen dat mijn ervaringen anders zijn. Maar veel 'vakidioten' hebben een (te) uitgesproken mening. In mijn eigen branche zie ik dat vaak genoeg, als de klant er niet tevreden mee is moet je toch echt op zoek naar een alternatief.

Citaat
Al met al weet ik zeker dat ik normaal gesproken er nog een nachtje over had geslapen en ze dan uiteindelijk niet gekocht had. Normaal gesproken ga ik niet of nauwelijks af op de praat van verkopers en kijk ik zelf wel of iets helemaal goed zit en of de schoen danwel het kledingstuk me 100% bevalt.

Waarom heb je dat in dit geval niet gedaan dan? Was je overdonderd of heb je jezelf er teveel in laten lullen? Mijn ervaring is namelijk dat Sir Max niet agressief verkoopt.
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #454 Gepost op: 21 augustus 2010 - 12:06:34
Toch niet op zaterdag, C., tijdens het winkelen?

Nee, dat niet.

Daze

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #455 Gepost op: 21 augustus 2010 - 12:27:13
Gents,

Zelf heb ik 3 paar schoenen van Sir Max in de kast staan (2x Santoni, 1x Bestetti). Bij het eerste paar (Santoni) dat ik kocht hebben we heel lang getwijfeld of een 6 of 6,5 de juiste maat zou zijn. Zowel Marcel als Eduard hebben meerdere keren beide maten bekeken en uiteindelijk vonden zij beide acceptabel. Het laatste oordeel was dan ook aan mezelf en ik heb gekozen voor de 6 aangezien ik vond dat ik (zij het heel minimaal, maar juist door te vergelijken kwamen we eruit) een beetje ging schuiven in de 6,5. Het tweede paar werd overigens een 6,5 (weer Santoni) aangezien de George leest iets aangepast was en de 6 inderdaad te krap werd. Beide paren draag ik met veel plezier en ik moet zeggen dat de 6,5 het best voelt aan de voet. Ben je al terug naar Sir Max geweest Mannetje? Ik ben wel benieuwd om te horen wat de heren er van vinden.

Mannetje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Te koop Sutor Mantellassi B346 (maat 44)
Reactie #456 Gepost op: 21 augustus 2010 - 13:43:14
Schoenen passen ben je zelf bij natuurlijk. Bij twijfel koop ik gewoon niet. Ik hecht zelf wel waarde aan het advies van Sir Max, maar uiteindelijk heb je als klant ook zelf een verantwoordelijkheid. Ik heb drie paar schoenen gekocht van drie verschillende merken (Saint Crispin's, Edward Green en Crockett & Jones). Alle drie de paren passen me zeer goed en behoren tot de top 5 in mijn collectie.
Dat kan, ik moet zeggen dat mijn ervaringen anders zijn. Maar veel 'vakidioten' hebben een (te) uitgesproken mening. In mijn eigen branche zie ik dat vaak genoeg, als de klant er niet tevreden mee is moet je toch echt op zoek naar een alternatief.

Waarom heb je dat in dit geval niet gedaan dan? Was je overdonderd of heb je jezelf er teveel in laten lullen? Mijn ervaring is namelijk dat Sir Max niet agressief verkoopt.

Eens, als klant ben je er zelf ook bij. Ik zou het ook zeker niet als agressieve verkoop willen betitelen.
Het was zaterdagmiddag, ik had snel een nieuw paar schoenen nodig en had de indruk dat de verkoper er wel verstand van had, hierbij mijn eigen signalen teveel negerend. Zoiets zal het geweest zijn, volgende keer beter.

Ik ben overigens niet terug geweest, ik zag vorige vorige week wel op de bon dat ruilen binnen acht dagen mogelijk is voor een tegoedbon.     

Harm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
Reactie #457 Gepost op: 21 augustus 2010 - 18:49:38
Heb er zelf 1 paar Santoni's gekocht. Goed geholpen niks aan de hand. Was nog toen de winkel klein was. Later spanners wezen halen. Mijn vriendin was erbij en vroeg toen over schoensmeer voor haar laarzen. Ze kreeg toen een blikje van C&J gratis mee. Uiteindelijk kwam ik thuis erachter dat de spanners gewoon 10,- duurder waren dan normaal.

Ik ga niet lopen klagen om 10,- Maar zeg dan niet dat het gratis is en achteraf gewoon in rekening brengen. Ben niet terug geweest. Vind het de moeite niet. Ik ga er gewoon nooit meer iets kopen.

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #458 Gepost op: 21 augustus 2010 - 19:36:14
Wat me opvalt is dat bij gerespecteerde winkels en merken de negatieve verhalen altijd verborgen blijven, tot het moment dat één iemand begint te roepen. Hoe komt dat toch? :-k
You can buy clothes, but you can't buy style

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #459 Gepost op: 21 augustus 2010 - 20:15:18
Als er één schaap.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #460 Gepost op: 21 augustus 2010 - 22:28:18
Heb er zelf 1 paar Santoni's gekocht. Goed geholpen niks aan de hand. Was nog toen de winkel klein was. Later spanners wezen halen. Mijn vriendin was erbij en vroeg toen over schoensmeer voor haar laarzen. Ze kreeg toen een blikje van C&J gratis mee. Uiteindelijk kwam ik thuis erachter dat de spanners gewoon 10,- duurder waren dan normaal.

Ik ga niet lopen klagen om 10,- Maar zeg dan niet dat het gratis is en achteraf gewoon in rekening brengen. Ben niet terug geweest. Vind het de moeite niet. Ik ga er gewoon nooit meer iets kopen.

Duur blikje geweest voor Sir Max... Ook oer stom natuurlijk...
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #461 Gepost op: 21 augustus 2010 - 22:38:24
Altijd prima geholpen. Ben er een week geleden nog geweest om voor mezelf te bepalen wat de volgende aankoop zal worden. Prima geholpen, geen druk, prima advies.

En elk paar schoenen welke ik bij Sir Max gekocht heb zitten geweldig.

Een tip voor elke aankoop die je doet (los van Sir Max): je bent er zelf bij. Bij twijfel: niet doen.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #462 Gepost op: 22 augustus 2010 - 00:40:20
Duur blikje geweest voor Sir Max... Ook oer stom natuurlijk...
'Duurder dan normaal' is natuurlijk ook wel weer een aanname. Wellicht zijn de spanners wel 10E duurder geworden. I'm just sayin'...
This, madame, is Versailles.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #463 Gepost op: 22 augustus 2010 - 00:44:05
Dat gezegd hebbende, ik  ben altijd zeer correct behandeld, maar ik kan me wel voorstellen dat Eduard iemand is die een inschatting van een klant maakt en daar naar handelt. En die inschatting kan altijd fout zijn.
This, madame, is Versailles.

Biturbo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #464 Gepost op: 22 augustus 2010 - 10:59:05
Citaat
Wel heb ik het gevoel dat Sir Max wat te weinig luistert naar de klant, ze gaan volgens mij erg af op eigen "kennis en kunde" waarvan ze tevens nogal overtuigd zijn. Al heb ik het idee dat ze dat ook wel hebben, prachtig hoe een schoen gemaakt is en wat voor typen leesten er zijn, ze missen alleen een cruciaal stuk informatie; namelijk hoe de klant de schoen ervaart. Ik heb tijdens het passen van drie modellen (en twee merken) toch duidelijk aangegeven dat ik normaal maat 43 heb, ook de opmerking die ik maakte over een licht slippende rechtervoet (is een halve maat kleiner dan links) werd afgedaan met de opmerking dat ik de veters dan wat strakker aan moet trekken. Volgens mij is het geen skischoen (waar ik trouwens ook veel ervaring mee heb).

Ik ben zelf verschillende keren langs geweest, heb aardig wat schoenen gepast en ben eigenlijk altijd netjes geholpen zonder ooit wat gekocht te hebben. Mocht gewoon met de schoen aan de voet door de winkel lopen.   Kreeg niet het idee dat men niet naar de klant luistert, maar dat kan per individueel geval anders zijn.