Auteur Topic: [Amsterdam] Sir Max  (285223 keer gelezen)

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Amsterdam] Sir Max
Reactie #435 Gepost op: 31 maart 2010 - 19:48:31
Iemand nog recentelijk geweest in deze zaak? Ik ben er lang niet meer geweest. Ze hebben nu ook tassen en koffertjes volgens de site (van A-merken). Hoe groot is het assortiment hierin?

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #436 Gepost op: 31 maart 2010 - 19:55:42
Ik heb hier recent nog een paar Santoni Goodyears aangeschaft. Ze zijn een stuk uitgebreid en zitten nu als het ware ook op, en om, de hoek. Boven wordt ook bespoke door Eduard aangeboden. Enkele attachés meen ik gezien te hebben, maar ik heb er niet echt aandacht aan besteed.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #437 Gepost op: 31 maart 2010 - 20:09:31
Fiets er elke dag langs en ze hebben wel wat in de etalage staan verder eigenlijk ook niet echt opgelet.

Offtopic: Er staan wel wat paarse beauties van schoenen in de etalage!
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #438 Gepost op: 31 maart 2010 - 20:23:51
Leuke Bestetti's nu ook, fiets er ook elke dag langs. De Mantelassi's in de etalage zijn ook niet mis.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #439 Gepost op: 12 mei 2010 - 06:54:59
http://www.sirmax.nl/documents/dear_sir_mei_2010.pdf

Mooie sneakers van Saint Crispin's trouwens (eindelijk sneakers zonder plakzool). Toch maar eens kijken binnenkort.

Mannetje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Te koop Sutor Mantellassi B346 (maat 44)
Reactie #440 Gepost op: 20 augustus 2010 - 23:07:56
valt me tegen van Sir Max dat ze je de schoenen toch hebben verkocht - de heren worden nogal geroemd om hun advies, maar iemand met een maat te groot schoenen van eur. 600 verkopen   [-X

Ik ben ook niet helemaal te spreken over het advies dat ik kreeg bij Sir max, al moet ik daarbij zeggen dat de schoenen niet een hele maat te groot zijn en dat de leest anders (lees smaller is) dan mijn vorige twee paar Sutor's die ik beide in maat 43 had (naast nog een paar loafers/Car shoe achtige in maat 42). Bijkomend feit was dat ik de bewuste zaterdag van aanschaf van de schoenen ietwat gehaast te werk ben gegaan wegens het feit dat bij mijn vorige paar de vrijdag ervoor een scheurtje in het leer was ontstaan.

Wel heb ik het gevoel dat Sir Max wat te weinig luistert naar de klant, ze gaan volgens mij erg af op eigen "kennis en kunde" waarvan ze tevens nogal overtuigd zijn. Al heb ik het idee dat ze dat ook wel hebben, prachtig hoe een schoen gemaakt is en wat voor typen leesten er zijn, ze missen alleen een cruciaal stuk informatie; namelijk hoe de klant de schoen ervaart. Ik heb tijdens het passen van drie modellen (en twee merken) toch duidelijk aangegeven dat ik normaal maat 43 heb, ook de opmerking die ik maakte over een licht slippende rechtervoet (is een halve maat kleiner dan links) werd afgedaan met de opmerking dat ik de veters dan wat strakker aan moet trekken. Volgens mij is het geen skischoen (waar ik trouwens ook veel ervaring mee heb).

Al met al weet ik zeker dat ik normaal gesproken er nog een nachtje over had geslapen en ze dan uiteindelijk niet gekocht had. Normaal gesproken ga ik niet of nauwelijks af op de praat van verkopers en kijk ik zelf wel of iets helemaal goed zit en of de schoen danwel het kledingstuk me 100% bevalt.
Laatst bewerkt op: 20 augustus 2010 - 23:11:50 door Mannetje

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #441 Gepost op: 20 augustus 2010 - 23:35:13
Verkwikkend om ook eens wat kritiek over ze te lezen. Heb nooit de moeite willen nemen er iets over te willen schrijven, omdat ik dacht dat het aan mij zou liggen.

Vooropgesteld, ik heb er nog nooit een paar schoenen gekocht, maar ik heb daar wel verschillende keren verschillende schoenen gepast, met de daadwerkelijke intentie een paar te kopen. De keren dat ik binnen ben geweest hebben ze mij ook niet weten te overtuigen, kan niet goed duiden waarom, maar dat ze vooral adviseren naar wat ze zélf goed bij je voeten vinden passen klinkt me niet vreemd. Of ik kwam voor iets specifieks en dan hadden ze dat niet en kwamen ze niet met gelijksoortige alternatieven maar stuurden ze een beetje op een totaal andere schoen aan. Wat me daar ook is opgevallen, ook bij andere klanten in de winkel, is dat ze imo 'extreem voorzichtig' zijn met je te laten lopen met een paar schoenen aan, omdat ze absoluut niet willen dat er een plooi in de nieuwe schoenen komt. Ergens begrijpelijk, maar toch. :-k Ook heb ik de keren dat ik wegging zonder koop een beetje het gevoel gehad dat ze het toch wel zonde van hun tijd hebben gevonden om een klant te helpen die uiteindelijk niets koopt.

Bij zaken van vergelijkbaar aanbod en een vergelijkbaar kennisniveau moet ik zeggen dat ik bij S&S in Maastricht een (veel) beter gevoel heb.

Mannetje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #442 Gepost op: 20 augustus 2010 - 23:58:16
Verkwikkend om ook eens wat kritiek over ze te lezen. Heb nooit de moeite willen nemen er iets over te willen schrijven, omdat ik dacht dat het aan mij zou liggen.

Vooropgesteld, ik heb er nog nooit een paar schoenen gekocht, maar ik heb daar wel verschillende keren verschillende schoenen gepast, met de daadwerkelijke intentie een paar te kopen. De keren dat ik binnen ben geweest hebben ze mij ook niet weten te overtuigen, kan niet goed duiden waarom, maar dat ze vooral adviseren naar wat ze zélf goed bij je voeten vinden passen klinkt me niet vreemd. Of ik kwam voor iets specifieks en dan hadden ze dat niet en kwamen ze niet met gelijksoortige alternatieven maar stuurden ze een beetje op een totaal andere schoen aan. Wat me daar ook is opgevallen, ook bij andere klanten in de winkel, is dat ze imo 'extreem voorzichtig' zijn met je te laten lopen met een paar schoenen aan, omdat ze absoluut niet willen dat er een plooi in de nieuwe schoenen komt. Ergens begrijpelijk, maar toch. :-k Ook heb ik de keren dat ik wegging zonder koop een beetje het gevoel gehad dat ze het toch wel zonde van hun tijd hebben gevonden om een klant te helpen die uiteindelijk niets koopt.

Bij zaken van vergelijkbaar aanbod en een vergelijkbaar kennisniveau moet ik zeggen dat ik bij S&S in Maastricht een (veel) beter gevoel heb.

Ik mocht inderdaad ook pas op de schoenen lopen nadat ik besloten had ze te kopen. Ook om dezelfde reden, omdat er anders plooien in de schoen kwamen. En inderdaad, ergens begrijpelijk anderzijds mis je wel iets.

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #443 Gepost op: 21 augustus 2010 - 05:44:13
Same here mocht er niet op lopen toen ik er vorige week was. Uiteindelijk met lege handen naar huis, ik kreeg onder geen voorwaarde een te grote maat mee.
Laatst bewerkt op: 21 augustus 2010 - 05:51:53 door Pat

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #444 Gepost op: 21 augustus 2010 - 09:38:58
Is dat nieuw beleid? Ik heb gewoon gelopen op de schoenen die ik heb gepast en gekocht.

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #445 Gepost op: 21 augustus 2010 - 10:02:30
Is dat nieuw beleid? Ik heb gewoon gelopen op de schoenen die ik heb gepast en gekocht.

Suède?
Respect the beard

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #446 Gepost op: 21 augustus 2010 - 10:08:19
Eén keer glad, één keer suède.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #447 Gepost op: 21 augustus 2010 - 10:22:28
En had je toen mooie kleertjes aan of was je in je studentenkloffie?

(No offence, Mike.)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #448 Gepost op: 21 augustus 2010 - 10:24:52
Iets daartussenin. Wat ik altijd draag, zeg maar.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #449 Gepost op: 21 augustus 2010 - 10:27:32
Same here mocht er niet op lopen toen ik er vorige week was. Uiteindelijk met lege handen naar huis, ik kreeg onder geen voorwaarde een te grote maat mee.

Toen ik mijn C&J Dalton kocht, mocht ik niet ook nog eens de C&J Weymouth aanpassen. Ik moest daarvoor maar een andere keer terugkomen (het was niet druk in de zaak).

Sir Max heeft mij de C&J Dalton verkocht in maat UK 8.5. Bij S&S waren ze van mening dat ik een UK 8 zou moeten kiezen. Uiteindelijk bleek dat UK 8 de juiste maat voor mij was...
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html