Auteur Topic: [Amsterdam] Sir Max  (285234 keer gelezen)

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Amsterdam] Sir Max
Reactie #465 Gepost op: 22 augustus 2010 - 12:26:25
Ook ik ben altijd correct geholpen met kundige adviezen. Ik weet wel dat Eduard een paar jaar geleden de "Stijlforum wijsneusjes " een beetje zat was. Alleen maar kijken passen en alles willen weten zonder ooit iets aan te schaffen dat kostte hem veel tijd en energie. Wellicht heeft hij op basis daarvan bij bepaalde mensen inderdaad een inschattingsfout gemaakt.
Ik ken eigenlijk maar 2 zaken in NL van dergelijke service, kennis en collectie Sir Max en Shoes and Shirts.
Be yourself no matter what they say

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Reactie #466 Gepost op: 22 augustus 2010 - 13:43:35
Ook ik ben altijd correct geholpen met kundige adviezen. Ik weet wel dat Eduard een paar jaar geleden de "Stijlforum wijsneusjes " een beetje zat was. Alleen maar kijken passen en alles willen weten zonder ooit iets aan te schaffen dat kostte hem veel tijd en energie. Wellicht heeft hij op basis daarvan bij bepaalde mensen inderdaad een inschattingsfout gemaakt.
Ik ken eigenlijk maar 2 zaken in NL van dergelijke service, kennis en collectie Sir Max en Shoes and Shirts.

Iets dat ik me overigens zéér goed voor kan stellen.
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

Harm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
Reactie #467 Gepost op: 22 augustus 2010 - 21:43:36
Niks mis met de service van Eduard. Heeft mijn schoenen nog een keer kosteloos een onderhoud gegeven omdat de patina wat k*t was geworden. Netjes gebeld dat alles klaar was enz. Top gewoon.

Maar sinds die schoenspanners 'affaire' kom ik er niet meer. Misschien dat het nog veranderd want ze hebben mooie spullen eenmaal.

En de prijs van de spanners was gewoon bekend. Ik zag achteraf pas dat ik meer had betaald. Tuurlijk ook mijn eigen schuld want had het in de winkel al kunnen zien. Maar het principe vind ik alleen beetje.....
Laatst bewerkt op: 22 augustus 2010 - 21:49:28 door Harm

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #468 Gepost op: 22 augustus 2010 - 21:45:47
Fair enough.
This, madame, is Versailles.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #469 Gepost op: 22 augustus 2010 - 23:40:00
Iets dat ik me overigens zéér goed voor kan stellen.

Alsof iedereen van hier daar binnenkomt van 'hallo ik ben van SF, ik wil alles zien en passen maar niets kopen'. Beetje aparte stellingname Huey. Het draadje laat een duidelijk beeld zien van zij die iets gekocht hebben, die hebben niets anders dan lof, maar zij die niets kochten hebben zo hun twijfels. Is ook wel een en ander uit op te maken.

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Reactie #470 Gepost op: 23 augustus 2010 - 09:27:19
Alsof iedereen van hier daar binnenkomt van 'hallo ik ben van SF, ik wil alles zien en passen maar niets kopen'. Beetje aparte stellingname Huey. Het draadje laat een duidelijk beeld zien van zij die iets gekocht hebben, die hebben niets anders dan lof, maar zij die niets kochten hebben zo hun twijfels. Is ook wel een en ander uit op te maken.

Ik heb het van meerdere winkeliers gehoord. De trend is niet zozeer dat mensen zeggen 'Hoi ik ben van SF'. Maar waar veel winkeliers (en dat is echt niet alleen bij Sir Max) moeite mee hebben is dat er een groepje SFers is die inderdaad alles past en nooit iets koopt. Wel alles willen weten en verkopers bezig houden terwijl er nooit iets uit komt. Dat is behoorlijk frustrerend, zeker als je in dezelfde tijd ook andere klanten had kunnen helpen waar je misschien wél iets aan had kunnen verkopen.

Er is natuurlijk geen verkoper of winkel die 100% scoort, maar als mensen bij mij in de winkel uren rond blijven hangen terwijl ze allang besloten hebben niets te kopen ben ik ze ook liever kwijt dan rijk.
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #471 Gepost op: 23 augustus 2010 - 10:24:27
Dat risico 'comes with the job', dat is vervelend maar laat wat mij betreft onverlet dat ze altijd gewoon goeie service dienen te verlenen.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #472 Gepost op: 23 augustus 2010 - 10:57:23
Dat risico 'comes with the job', dat is vervelend maar laat wat mij betreft onverlet dat ze altijd gewoon goeie service dienen te verlenen.
Altijd goeie service verlenen ...helemaal mee eens. Maar ik denk dat je als winkelier ook mag verwachten dat je klanten zich gedragen als klanten, en niet als museumgasten.

Daarnaast....serieuze service betekent ook dat personeel niet continue tussen klanten "switched". Als er een museumgast-klant door een medewerker een uur wordt geholpen kan een wellicht kopende klant in dat uur niet geholpen worden. Da's ook weer geen service.

Kortom....ik denk dat de klant zich ook wel als klant moet opstellen. Je hoeft heus niet iedere keer dat je binnenloopt met een doos schoenen onder de arm weer naar buiten te lopen, maar de intentie moet toch zijn dat je uiteindelijk iets wilt kopen.

Of je geeft meteen bij de verkoper aan dat je alleen wilt kijken. Maar dan moet je ook niet piepen als een verkoper zich richt op klanten die wellicht wel wat willen kopen.
Niets zo veranderlijk als de mens

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #473 Gepost op: 23 augustus 2010 - 11:04:31
Altijd prima geholpen bij SM!!!   Overigens slechts één paar MTO Greens gekocht!! (ik kom gewoon te weinig in A'dam)
Daarvoor altijd al zeer kundig en vriendelijk door Eduard geholpen bij S&S!

dus....  dat wilde ik maar even kwijt!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #474 Gepost op: 23 augustus 2010 - 12:34:03
Heb er een paar schoenen gekocht. En toen een jaar later nog een keer geweest om even iets te vragen over mijn Santoni's. (Niet daar gekocht, wel meegenomen voor de vraag) Nog steeds erg vriendelijk geholpen en goed van dienst geweest. Nu was ik even met hem in gesprek geraakt en zei uit mijzelf dat ik mij altijd bezwaard voelde om binnen te komen en te passen en dan niets te kopen. Omdat er toch zoveel moeite wordt ingestoken. En hij zei mij dat ik mij daar helemaal niet druk om moest maken en gewoon lekker moest komen doen.  :mrgreen:
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #475 Gepost op: 23 augustus 2010 - 21:56:22
Ik kom er met enige regelmaat maar vind het niet altijd makkelijk om er te slagen. Veel uitgesproken (puntige) modellen en volgens mij veel enkele stuks doordat ze niet uitverkopen. Niettemin veruit het mooiste en uitgebreidste aanbod in Amsterdam en omstreken en wat mij betreft prima service.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #476 Gepost op: 24 augustus 2010 - 09:10:29
Niettemin veruit het mooiste en uitgebreidste aanbod in Amsterdam en omstreken en wat mij betreft prima service.

+1
The man with style, is the man who can smile

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #477 Gepost op: 24 augustus 2010 - 10:06:35
Weet er eigenlijk iemand of S&S mede-eigenaar is van Sirmax vermits hun vorige verkoper er de zaak doet. Of beter gezegd wie is de eigenaar, ik heb hier al eens gelezen dat Zwartjes ook in de zaak zit?
Ik wil er ook wel eens gaan kijken uit interesse want ze hebben wel mooie merken vind ik. Kunnen de vaste Sirmax klanten me zeggen hoeveel personeel er werkt en wie er naast Eduard erg goed is.

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #478 Gepost op: 24 augustus 2010 - 10:31:43
die Eduard en Marcel schijnen het nogal goed te doen :-)
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #479 Gepost op: 24 augustus 2010 - 12:23:08
Weet er eigenlijk iemand of S&S mede-eigenaar is van Sirmax vermits hun vorige verkoper er de zaak doet. Of beter gezegd wie is de eigenaar, ik heb hier al eens gelezen dat Zwartjes ook in de zaak zit?
Ik wil er ook wel eens gaan kijken uit interesse want ze hebben wel mooie merken vind ik. Kunnen de vaste Sirmax klanten me zeggen hoeveel personeel er werkt en wie er naast Eduard erg goed is.

Sir Max en Zwartjes hebben aantal jaar geleden eens samengewerkt, tegenwoordig niet meer.
Werkt drie man, waarvan Eduard en Marcel zich idd met schoenen bezighouden; beiden zijn naar mijn mening goede adviseurs, hoewel ik voornamelijk ervaring heb met Eduard.