Auteur Topic: [Amsterdam] Goede winkels  (22704 keer gelezen)

Daan

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Goede winkels
Gepost op: 03 oktober 2004 – 20:07:17
heren,

ik wil medio volgende week voor de eerste keer eens gaan kijken voor een goed pak voor aankomende solicitaties en een stage periode van 6 maanden.

gezien ik in de buurt van amsterdam woon wil ik daar graag gaan kijken, maar wat zijn nu de 'hotspots' ?

uiteraard hebben we oger, maar op de een of andere manier ben ik daar niet zo happig op (nog nooit binnen geweest overigens) ik denk dat als ik daar als 20 jarige binnenstap ik scheef aangekeken wordt met een blik van 'wat doe je hier'. Nu ben ik assertief genoeg om gewoon binnen te stappen, maar ik wil wel graag een winkel waar mensen mij echt willen helpen aan een goed pak en daar ook de tijd voor willen nemen.

dus; welke winkels raden jullie mij aan en vooral, naar welke merken moet ik eens gaan kijken ? ik wil een beetje sportief italiaans pak, wat wel op de werkvloer gedragen kan worden uiteraard. ik wil ong. 1000 euro uitgeven aan pak, das en een hemd. schoeisel ga ik apart nog voor kijken.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: winkels in amsterdam
Reactie #1 Gepost op: 03 oktober 2004 – 20:14:21
Citaat van: "postman"
heren,

ik wil medio volgende week voor de eerste keer eens gaan kijken voor een goed pak voor aankomende solicitaties en een stage periode van 6 maanden.

gezien ik in de buurt van amsterdam woon wil ik daar graag gaan kijken, maar wat zijn nu de 'hotspots' ?

uiteraard hebben we oger, maar op de een of andere manier ben ik daar niet zo happig op (nog nooit binnen geweest overigens) ik denk dat als ik daar als 20 jarige binnenstap ik scheef aangekeken wordt met een blik van 'wat doe je hier'. Nu ben ik assertief genoeg om gewoon binnen te stappen, maar ik wil wel graag een winkel waar mensen mij echt willen helpen aan een goed pak en daar ook de tijd voor willen nemen.

dus; welke winkels raden jullie mij aan en vooral, naar welke merken moet ik eens gaan kijken ? ik wil een beetje sportief italiaans pak, wat wel op de werkvloer gedragen kan worden uiteraard. ik wil ong. 1000 euro uitgeven aan pak, das en een hemd. schoeisel ga ik apart nog voor kijken.
Wat Oger betrefd kan je daar gewoon binnen lopen verkopers zijn attent en bereidwillig genoeg om je op weg te helpen met een pak voor een rdelijke prijs (dress for succes colectie).Uiteraard is de p.c.hoofdstraat het meest geschikt als je het over amsterdam heb.Keuze genoeg ook wat je budget betreft.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

zampa di gallina

  • Gebruiker
  • Berichten: 498
    • Bekijk profiel
Pak kopen
Reactie #2 Gepost op: 03 oktober 2004 – 20:44:45
Ik kan je ook Kool Pakken te Rotterdam aanraden. Zag daar vorige week een 'handgemaakt' pak voor ongeveer 550 euro. Weet niet in hoeverre het pak met de hand gemaakt is, weet wel wat dat het in ieder geval geen "plakpak' is.
Minus een retourtje A'dam/Rotterdam heb je dan genoeg geld voor schoenen
en een shirt.
Toen ik mijn pak in de 'Dressed for Succes' lijn kocht werd mij verteld dat het een 'plakpak' is, Dressed for Succes begint bij 498 euro.
Verder wil ik je aanraden om bij welke winkel dan ook gewoon vroeg te gaan. Om 10.00 uur in de ochtend zal men meer aandacht  voor je hebben dan om 15.00 uur op zaterdag.
Bij Oger lopen inderdaad een hoop pedant zijnde mannetjes rond, maar ze zijn wel deskundig.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Goede winkels
Reactie #3 Gepost op: 03 oktober 2004 – 22:48:32
Check m'n site ff op de goede merken of gewoon de hele lijst... zit misschien wel wat tussen.

Daan

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Goede winkels
Reactie #4 Gepost op: 04 oktober 2004 – 21:05:34
ik wil iig geen plakpak, maar dat kan ik natuurlijk gewoon vertellen bij de desbetreffende winkels.

ik ga in de loop van volgende week even uitgebreid shopping in a'dam en ga uiteraard het resultaat hier neerzetten :)

maar iemand die nog aanraders heeft qua shops en merken voor mijn budget ?

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Goede winkels
Reactie #5 Gepost op: 04 oktober 2004 – 22:14:36
Citaat van: "postman"
ik ga in de loop van volgende week even uitgebreid shopping in a'dam en ga uiteraard het resultaat hier neerzetten :)

Mocht je nog onvermelde goede zaken tegenkomen dan hoor ik het graag :)

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Amsterdam] Goede winkels
Reactie #6 Gepost op: 05 oktober 2004 – 11:32:39
In A'dam hebben we natuurlijk nog Nero (Heiligersweg?) Hebben oa Borrelli, Mantellassi, Corneliani...)
Kun je gelijk ff bij The English Hatter langs, zit er tegenover....
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Sprezzatura

  • Gebruiker
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Goede winkels
Reactie #7 Gepost op: 05 oktober 2004 – 22:34:30
Citaat van: "Solitarias"
In A'dam hebben we natuurlijk nog Nero (Heiligersweg?) Hebben oa Borrelli, Mantellassi, Corneliani...)
Kun je gelijk ff bij The English Hatter langs, zit er tegenover....


bij Nero hanteren ze het "net niet" beleid, borelli hebben ze de in meest borring kleuren, mantelassi de afgrijselijkste modellen en Corneliani koop je in ieder dorp tegenwoordig... sorry, maar ik mag ze geloof ik niet zo.

De boys bij Oger zijn zeer kundig, alleen betaal je daar meer voor minder, helemaal als je geen plakpak wilt. Dan wordt het lastig, want je wil 1000 e uitgeven? Voor een goede das, wat ik persoonlijk bij een sollicitatie zéér belangrijk vind ben je ongeveer 100 kwijt. Een goed shirt minimaal 150, houd je dus ca. 7,5 over voor een goed pak. Ik zou een standaard marineblauw Corneliani kopen, die kost bij Oger zo'n 680? Kun je hem voor het overige geld nog wat opleuken, een beetje extra tailleren en de voetwijdte aanpassen natuurlijk.

Daan

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Goede winkels
Reactie #8 Gepost op: 05 oktober 2004 – 23:13:56
kijk daar heb ik wat aan. en heeft Corneliani een beetje leuk sportief assortiment ? ow en is het een goed idee om shirt en pak bij dezelfde shop te kopen mbt. maten ?

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Amsterdam] Goede winkels
Reactie #9 Gepost op: 05 oktober 2004 – 23:38:59
Citaat van: "postman"
ow en is het een goed idee om shirt en pak bij dezelfde shop te kopen mbt. maten ?


Je kunt dan iig wel een package deal maken: 10% korting of zo.....
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Sprezzatura

  • Gebruiker
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Goede winkels
Reactie #10 Gepost op: 06 oktober 2004 – 14:21:42
Corneliani heeft ook een sportievere lijn, genaamd Trend. Maar deze geldt niet echt als stijlvol. Beetje doorgeslagen gimmicks als 5 knoopsgaatjes op de mouw.

Bij Oger verkopen ze gewoon de Corneliani lijn, en dan uitsluitend in de klassiekere "Life" pasvorm. Deze kenmerkt zich in een vierkantere schouder, de "Grant" pasvorm heeft een soft shoulder en is wat langer gesneden. Maar deze verkopen ze niet uit het vak.

De enige manier om een sportief corneliani pak te kopen is dus te letten op de verschillende dessins, maar de kracht van Corneliani schuilt juist in de standaard pakken, de zgn never out of stock collectie.

Deze pakken zijn van 120's merinowol kwaliteit, in een bijzonder mooie kleur blauw (en saai grijs) en een gunstige prijs. Ik zou dan ook het sportievere aspect van je voorkomen zoeken in een das/shirt combinatie, ipv in het pak.  

Het grootste voordeel van het kopen van een complete set is dat je er een leuke ochtend van kan maken, je kan zo in alle rust wat moois uit (laten) zoeken, en het gelijk bekijken in de spiegel. Ieder zichzelf respecterend winkelbedrijf heeft kundig personeel in dienst die gelijk de juiste maten inschatten, maak je daar maar geen zorgen om.

Divo

  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Goede winkels
Reactie #11 Gepost op: 20 oktober 2004 – 19:24:31
In plaats van de veelal handgemaakte en zeer prijzige pakken (de Corneliani basics daargelaten), zou je ook kunnen kiezen voor een zwart, zeer getailleerd singlebreasted pak van Givenchy dat vanaf de huidige collectie als basisstuk binnen het assortiment van Didato gevoerd zal gaan worden. Voor de prijs van 590 euro heb je een schitterend, strakgesneden, jong en modern pak dat vergelijkbaar is met de slim-fit pakken van Dior Homme..........het blijft allemaal echter wel (semi-) confectie natuurlijk....

Adres: Didato, P.C. Hooftstraat 94b
tel: 020-6719283
l draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Amsterdam] Goede winkels
Reactie #12 Gepost op: 20 oktober 2004 – 19:43:52
Citaat van: "Divo"
In plaats van de veelal handgemaakte en zeer prijzige pakken (de Corneliani basics daargelaten), zou je ook kunnen kiezen voor een zwart, zeer getailleerd singlebreasted pak van Givenchy dat vanaf de huidige collectie als basisstuk binnen het assortiment van Didato


Heb je hier plaatjes van? Ik houd wel van strak en getailleerd!
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Goede winkels
Reactie #13 Gepost op: 20 oktober 2004 – 19:50:30
Hand gemaakte pakken en confectie pakken zijn twee verschillende werelden.Het is maar net waar je je prioriteit ligt wat pakken betreft en wat je er voor over heb.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Goede winkels
Reactie #14 Gepost op: 20 oktober 2004 – 19:53:12
Citaat van: "Solitarias"
Citaat van: "Divo"
In plaats van de veelal handgemaakte en zeer prijzige pakken (de Corneliani basics daargelaten), zou je ook kunnen kiezen voor een zwart, zeer getailleerd singlebreasted pak van Givenchy dat vanaf de huidige collectie als basisstuk binnen het assortiment van Didato


Heb je hier plaatjes van? Ik houd wel van strak en getailleerd!
Zou je eens een pak van Dege & Skinner moeten proberen heb ik vanmiddag in Londen eens uitgeprobeerd.Over Cut to the Bone gesproken Hmmmm \:D/
Support your local Mikey Fuoco chapter.