Auteur Topic: [Amsterdam] Goede winkels  (23536 keer gelezen)

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Amsterdam] Goede winkels
Reactie #15 Gepost op: 20 oktober 2004 - 21:18:23
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Solitarias"
Citaat van: "Divo"
In plaats van de veelal handgemaakte en zeer prijzige pakken (de Corneliani basics daargelaten), zou je ook kunnen kiezen voor een zwart, zeer getailleerd singlebreasted pak van Givenchy dat vanaf de huidige collectie als basisstuk binnen het assortiment van Didato

Heb je hier plaatjes van? Ik houd wel van strak en getailleerd!
Zou je eens een pak van Dege & Skinner moeten proberen heb ik vanmiddag in Londen eens uitgeprobeerd.Over Cut to the Bone gesproken Hmmmm \:D/

Ja, Dege heeft een traditie in "equestrain/military dress" , dus dat zal aardig cuttothebone zijn idd

J. Dege is een fusie van ene stuk of 10 kleinere ateliers.  Zitten ze nog in 16 Clifford Street?

Dit alles komt uit mijn boek over Savile Row.....
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16 Gepost op: 21 oktober 2004 - 17:47:27
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Divo"
In plaats van de veelal handgemaakte en zeer prijzige pakken (de Corneliani basics daargelaten), zou je ook kunnen kiezen voor een zwart, zeer getailleerd singlebreasted pak van Givenchy dat vanaf de huidige collectie als basisstuk binnen het assortiment van Didato

Heb je hier plaatjes van? Ik houd wel van strak en getailleerd!
Zou je eens een pak van Dege & Skinner moeten proberen heb ik vanmiddag in Londen eens uitgeprobeerd.Over Cut to the Bone gesproken Hmmmm \:D/

Ja, Dege heeft een traditie in "equestrain/military dress" , dus dat zal aardig cuttothebone zijn idd

J. Dege is een fusie van ene stuk of 10 kleinere ateliers.  Zitten ze nog in 16 Clifford Street?

Dit alles komt uit mijn boek over Savile Row.....
Zie nieuw topic engels maatwerk en winkels.

Daan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17 Gepost op: 22 oktober 2004 - 19:18:59
om even door te gaan op het orginele topic,

ik denk dat ik m'n eerste pak maar bij suitsupply laat maken. nu ze niet meer alles bij elkaar lijmen is het wel een aantrekkelijk maatwerk label geworden dacht ik zo.
uiteraard wel een fijn hemd van borrelli of iets dergelijks eronder en een goede das.

maakt het geheel wat financieel aantrekkelijker, zeker als je je garderobe goed wilt beginnen.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #18 Gepost op: 22 oktober 2004 - 19:23:09
Als jij er een goed gevoel erbij heb dan moet je het zeker doen zoals je al zei je moet ergens beginnen.Een mooi hemd zal het zeker goed afmaken :wink:

Daan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #19 Gepost op: 22 oktober 2004 - 19:45:04
tussen de regels door lees ik een naar ondertoontje gusto  :wink:

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #20 Gepost op: 22 oktober 2004 - 20:21:11
Citaat van: "postman"
tussen de regels door lees ik een naar ondertoontje gusto  :wink:

Wel nee jo ik bedoel er niets mee je zegt zelf het geen ik nu gezien heb is wat mij betreft een goede prijs kwaliteit verhouding.En dat is wat je altijd in ogenschouw moet nemen of dit nu maatwerk is of confectie.En een pak van suit supply kan met een Borrelli danwel een ander merk ook mooi eruit zien.Men wil nu eenmaal een x bedrag uitgeven en er het beste eruit halen dat is toch goed.Dat ik nu eenmaal veel maatwerk bezit wil niet zeggen dat ik al het andere niks vind zo ben ik nu ook weer niet kan ik je wel zeggen.Koop ook veel bij Herzog en dat is alleen confectie daar zou je ook eens moeten gaan kijken is geen dure zaak en mooie kleding in hun collectie.

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #21 Gepost op: 22 oktober 2004 - 20:46:54
Precies!
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #22 Gepost op: 06 december 2004 - 23:53:01
Ben vanaf Woensdag een paar dagen in Amsterdam (en misschien ook Den Haag/Leiden/Rotterdam) dus alle overige tips zijn ook welkom :)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #23 Gepost op: 07 december 2004 - 01:02:59
Citaat van: "Nexus"
Ben vanaf Woensdag een paar dagen in Amsterdam (en misschien ook Den Haag/Leiden/Rotterdam) dus alle overige tips zijn ook welkom :)

Loop dan ook even bij Skin Cosmetics binnen www.skins.nl voor al het mooie reukspul
Sailing, an expensive way to travel for free"

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #24 Gepost op: 07 december 2004 - 01:18:21
Thanks!

Nog ergens GF Trumper te verkrijgen in A'dam?
Fashion can be bought. Style one must possess.

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #25 Gepost op: 07 december 2004 - 10:09:02
Thanks!

Oger heeft het, weet alleen niet of het uitgebreid assortiment is.
Sailing, an expensive way to travel for free"

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #26 Gepost op: 07 december 2004 - 14:17:05
Citaat van: "postman"
om even door te gaan op het orginele topic,

ik denk dat ik m'n eerste pak maar bij suitsupply laat maken. nu ze niet meer alles bij elkaar lijmen is het wel een aantrekkelijk maatwerk label geworden dacht ik zo.
uiteraard wel een fijn hemd van borrelli of iets dergelijks eronder en een goede das.

maakt het geheel wat financieel aantrekkelijker, zeker als je je garderobe goed wilt beginnen.

Daar ben ik het nou helemaal mee eens. Om te beginnen is het een redelijk goed pak lijkt me en met een mooi hemd maakt het het wel een mooi geheel. Een goed begin dus om dan later, als de financiele middelen er ook wat meer zijn op te werken naar betere pakken.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #27 Gepost op: 07 december 2004 - 18:40:45
Thanks!

Gewoon bij S&S kopen als je er die slanke Santoni`s gaat halen :wink:

Huey

• Gast
Reactie #28 Gepost op: 07 december 2004 - 18:43:14
Citaat van: "Hilco"
Daar ben ik het nou helemaal mee eens. Om te beginnen is het een redelijk goed pak lijkt me en met een mooi hemd maakt het het wel een mooi geheel. Een goed begin dus om dan later, als de financiele middelen er ook wat meer zijn op te werken naar betere pakken.

Ik kwam al snel uit op een kleine 900 euro voor een maatpak van die Italiaanse lijn... Vind het niet echt mooi. Dan zou ik eerder gaan voor een huismerk pak van Sartoria (vanaf 750 euro) of een Scabal mtm bij Chasens voor 850 euro (in geselecteerde stoffen).

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #29 Gepost op: 07 december 2004 - 18:52:54
Huismerk Sartori goede kwaliteit voor het geen je er voor betaald.Huismerk ziet er trouwens wel goed uit.