Auteur Topic: Florence  (111455 keer gelezen)

Topdude

  • Gebruiker
  • Berichten: 450
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #45 Gepost op: 31 maart 2008 – 19:41:05
euh, tja, ik wist wel dat er een addertje onder het gras zou zitten:

juli en augustus.

 :cry:

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #46 Gepost op: 31 maart 2008 – 20:17:57
Juli en augustus? Nou, veel plezier met alle Amerikanen en Japanners dan maar  :lol:

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #47 Gepost op: 31 maart 2008 – 22:05:33
Citaat van: "Topdude"
Heel vervelend, maar het bedrijf van mijn vriendin gaat haar waarschijnlijk 2 maanden naar Florence sturen om een of ander boekingstool te implementeren. :(
Nu heb ik van de zomer 7 weken vrij en tja, dan offer ik me maar op om mee te gaan. Heel erg rot. Nu moet zij werken en kan ik een beetje de stad in. Echt verdomd jammer. :( :(

Dat gaat me klauwen met geld kosten. :( :( :(


Erg veel plezier aldaar TD.
Ik kan me je opofferingsgezindheid wel voorstellen.

maarruh... hoe kom je aan 7 weken vrij? Dan ga ik dat baantje ook eens uitproberen :-)
Niets zo veranderlijk als de mens

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #48 Gepost op: 31 maart 2008 – 22:20:58
Zeven weken Florence is wel érg lang. Als gezegd: in én juli én augustus is het er verschrikkelijk warm, het is een érg klein stadje, je hebt het allemaal gauw gezien (maar om de tijd te doden kun je natuurlijk kaartjes voor de grote musea nu eens níet per internet bestellen maar lekker uren in de rij gaan staan achter de al genoemde Amerikanen en Japanners voor een ticket), en er zitten zo goed als geen top-restaurants :-).

Nee, hoor: geniet ervan! Zorg voor een leuk zomerverblijfje in Fiesole! En neem de tijd om een zomercursus Italiaans te volgen?

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Florence
Reactie #49 Gepost op: 31 maart 2008 – 22:59:12
Augustus is inderdaad jammer, dan is vrijwel alles pot-dicht.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Michael Corleone

  • Gebruiker
  • Berichten: 611
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #50 Gepost op: 01 april 2008 – 08:15:25
maar wel heerlijk weer en zodra je wat kennisen krijgt daar nemen ze je wel mee naar het lago trassimeno en duizend andere meren, en je weet dan ook gelijk hoe lekker een verse vissalade proeft met een glaasje witte wijn onder een parasolletje op een klein italiaans binnenpleintje bij 35 graden...(casttallo di lago) heerlijk, ik wou dat ik het ook weer eens kon (15 jaar geleden deed ik dat ieder jaar in die tijd) geniet er maar van :wink:

Topdude

  • Gebruiker
  • Berichten: 450
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #51 Gepost op: 01 april 2008 – 15:31:39
Citaat van: "paulbrussel"
Zeven weken Florence is wel érg lang. Als gezegd: in én juli én augustus is het er verschrikkelijk warm, het is een érg klein stadje, je hebt het allemaal gauw gezien (maar om de tijd te doden kun je natuurlijk kaartjes voor de grote musea nu eens níet per internet bestellen maar lekker uren in de rij gaan staan achter de al genoemde Amerikanen en Japanners voor een ticket), en er zitten zo goed als geen top-restaurants :-).


:roll:
 :cry:  :cry:  :cry:

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #52 Gepost op: 01 april 2008 – 15:34:35
Citaat van: "Topdude"
:cry:  :cry:  :cry:
Het is gelukkig gedeelde smart! :-)

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.422
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #53 Gepost op: 01 april 2008 – 15:44:36
Die breaks in Italie toch altijd. Kan me nog goed herinneren toen we meubels van daar besteld hadden de enorme levertijd omdat de productie gedurende de warme maanden zowat op 0 ging.

Je kan natuurlijk ook altijd andere dorpjes bezoeken, tijd zat.
Gewoon de auto instappen en op zoek gaan naar de authentieke dorpjes die de Japanners nog niet gevonden hebben.

Fay

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.137
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #54 Gepost op: 01 april 2008 – 15:58:01
Lago Trasimeno is erg prettig vertoeven. Ben daar als kind erg vaak op vakantie geweest in Castiglione del Lago. Goed te doen vanaf Firenze. Mijn ouders bezitten een huis in Marina di Pietrasanta aan de kust in Toscane dus ik ken Toscane redelijk goed. Ik zou gewoon lekker alles gaan bekijken. Firenze heb je in een paar dagen wel gezien.

Ga zeker een drankje doen bij Gilli, de oudste bar van Firenze.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #55 Gepost op: 01 april 2008 – 16:08:13
In een paar dagen al gezien? Dat ligt helemaal aan je insteek. Als je ee beetje cultureel bent ingesteld loop je zo een halve dag in een museum rond :lol:
This, madame, is Versailles.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.368
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #56 Gepost op: 01 april 2008 – 16:34:48
Citaat van: "Fay"
Lago Trasimeno is erg prettig vertoeven. Ben daar als kind erg vaak op vakantie geweest in Castiglione del Lago. Goed te doen vanaf Firenze. Mijn ouders bezitten een huis in Marina di Pietrasanta aan de kust in Toscane dus ik ken Toscane redelijk goed. Ik zou gewoon lekker alles gaan bekijken. Firenze heb je in een paar dagen wel gezien.

Ga zeker een drankje doen bij Gilli, de oudste bar van Firenze.


Rode wijn van Trasimeno is vrij aardig.

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #57 Gepost op: 01 april 2008 – 16:46:54
Ik zou alleen niet gaan zwemmen in het meer....

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #58 Gepost op: 01 april 2008 – 16:56:30
Citaat van: "Fay"
Ga zeker een drankje doen bij Gilli, de oudste bar van Firenze.
Of bij de wijnbar, annex eenvoudige eetgelegenheid, van de Markiezen Antinori, de Cantinetta Antinori: is érg aardig.

Om te eten is aardig: Il Latini, maar wees er zéér op tijd bij (half uur voor openingstijd).

Voor eet- en drankgelegenheden zou ik in dat geval sowieso de gids Gambero Rosso kopen die als dé referentie van Italië geldt op die gebieden.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.368
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #59 Gepost op: 01 april 2008 – 17:12:05
Tignanello van  Antinori,Super Tuscan. :-({|=