Auteur Topic: Florence  (111478 keer gelezen)

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Florence
Gepost op: 25 november 2005 – 08:31:39
Zojuist drie dagen Florence geboekt van 11 t/ 13 januari (mijn verjaardig :-({|= ). Dan is de Pitti Uomo weer en daar zijn we dit keer voor uitgenodigd!
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Steef

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.599
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #1 Gepost op: 25 november 2005 – 10:48:52
Doe ook de Panerai boutiek aan  :lol:

C&A

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.851
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #2 Gepost op: 25 november 2005 – 11:12:03
tie your tie per l'uomo is een heel mooi winkeltje en volgens mij een winkel die happy jack of zoiets heet. maar je zult natuurlijk al genoeg moois zien op de pitti uomo. gaan jullie allen kijken of hebben jullie een stand?
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #3 Gepost op: 25 november 2005 – 11:31:40
Citaat van: "Steef"
Doe ook de Panerai boutiek aan  :lol:
Steef toch :D  wel een mooie winkel daar bij de Domo.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #4 Gepost op: 26 november 2005 – 09:17:24
Citaat van: "C&A"
tie your tie per l'uomo is een heel mooi winkeltje en volgens mij een winkel die happy jack of zoiets heet. maar je zult natuurlijk al genoeg moois zien op de pitti uomo. gaan jullie allen kijken of hebben jullie een stand?

Tie your Tie is inderdaad een prachtwinkel maar hij is weg! Hij zat altijd op de Via della Spada maar daar kon ik hem laatst (maandje geleden) niet meer vinden. Hopelijk is die niet gesloten, het was een schitterend winkeltje. Happy Jack op de Via della Vigna Nuova is wat minder, ze hebben daar in ieder geval Burberry :roll: en Barba-shirts. Geloof ik. Op dezelfde straat (en de Via Tornabuoni) zitten alle grote modemerken, ook een mooie Loro Piana winkel.

Prima adres is Michele Negri (http://www.michelenegri.com) op de Via Roma, ze hebben Kiton en Isaïa (ook maatwerk natuurlijk), Incotex en een heel goed eigen label met in Napels vervaardigde shirts en broeken (heb ik er 1 van gekocht, modelletje vergelijkbaar met Incotex). Erg leuk om te zien: Man & Pak en Reizen zonder trekhaak lagen pontificaal naast de kassa. YvRA is hier volgens mij kind aan huis. Ze hebben ook een grotere winkel op de Via Porta Rossa.

Op de Via del Parione vind je de schitterende schoenen van Bonora, verder is Florence sowieso de stad om mooie lederwaren te scoren. Voor het mooiste leer (maar niet altijd het meest verfijnde design) ga je naar de Scuola del Cuoio achter de S. Croce (http://www.leatherschool.com). Vooral hun tassen en koffertjes zijn een aanrader, en voor die kwaliteit spotgoedkoop.

Vergeet verder niet zo nu en dan een ijsje bij Perchè No en een cappuccio bij Caffé Gilli te scoren. :wink:

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #5 Gepost op: 24 juli 2006 – 17:17:01
Wanneer is de Pitti Uomo weer?
En hoe kan ik daar kaarten voor krijgen?
Return to innocence...

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #6 Gepost op: 24 juli 2006 – 21:01:15
Citaat van: "TimMureau"
Wanneer is de Pitti Uomo weer?
En hoe kan ik daar kaarten voor krijgen?


Was toch al geweest? misschien rond de zelfde data als dit jaar

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #7 Gepost op: 28 juli 2006 – 11:33:00
Ik heb de site van de Pitti gevonden. Ik ga eens even uitzoeken hoe ik kaarten kan kopen en dan zit er volgend jaar wel een bezoekje pitti in denk ik zo :P
Return to innocence...

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #8 Gepost op: 28 juli 2006 – 23:16:31
Citaat van: "Velponi"
Citaat van: "C&A"
tie your tie per l'uomo is een heel mooi winkeltje en volgens mij een winkel die happy jack of zoiets heet. maar je zult natuurlijk al genoeg moois zien op de pitti uomo. gaan jullie allen kijken of hebben jullie een stand?

Tie your Tie is inderdaad een prachtwinkel maar hij is weg! Hij zat altijd op de Via della Spada maar daar kon ik hem laatst (maandje geleden) niet meer vinden. Hopelijk is die niet gesloten, het was een schitterend winkeltje. Happy Jack op de Via della Vigna Nuova is wat minder, ze hebben daar in ieder geval Burberry :roll: en Barba-shirts. Geloof ik. Op dezelfde straat (en de Via Tornabuoni) zitten alle grote modemerken, ook een mooie Loro Piana winkel.

Prima adres is Michele Negri (http://www.michelenegri.com) op de Via Roma, ze hebben Kiton en Isaïa (ook maatwerk natuurlijk), Incotex en een heel goed eigen label met in Napels vervaardigde shirts en broeken (heb ik er 1 van gekocht, modelletje vergelijkbaar met Incotex). Erg leuk om te zien: Man & Pak en Reizen zonder trekhaak lagen pontificaal naast de kassa. YvRA is hier volgens mij kind aan huis. Ze hebben ook een grotere winkel op de Via Porta Rossa.

Op de Via del Parione vind je de schitterende schoenen van Bonora, verder is Florence sowieso de stad om mooie lederwaren te scoren. Voor het mooiste leer (maar niet altijd het meest verfijnde design) ga je naar de Scuola del Cuoio achter de S. Croce (http://www.leatherschool.com). Vooral hun tassen en koffertjes zijn een aanrader, en voor die kwaliteit spotgoedkoop.

Vergeet verder niet zo nu en dan een ijsje bij Perchè No en een cappuccio bij Caffé Gilli te scoren. :wink:


Ik heb de site van happy jack even opgezocht.

http://www.happyjack.it/

Best een leuke winkel met mooie merken. Barba, Borrelli, Brioni, INcotex etc.
Return to innocence...

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Florence
Reactie #9 Gepost op: 21 augustus 2006 – 20:19:15
Citaat van: "Velponi"
Citaat van: "C&A"
tie your tie per l'uomo is een heel mooi winkeltje en volgens mij een winkel die happy jack of zoiets heet. maar je zult natuurlijk al genoeg moois zien op de pitti uomo. gaan jullie allen kijken of hebben jullie een stand?

Tie your Tie is inderdaad een prachtwinkel maar hij is weg! Hij zat altijd op de Via della Spada maar daar kon ik hem laatst (maandje geleden) niet meer vinden. Hopelijk is die niet gesloten, het was een schitterend winkeltje. Happy Jack op de Via della Vigna Nuova is wat minder, ze hebben daar in ieder geval Burberry :roll: en Barba-shirts. Geloof ik. Op dezelfde straat (en de Via Tornabuoni) zitten alle grote modemerken, ook een mooie Loro Piana winkel.


Tie your Tie zit er nog wel hoor, redelijk op de hoek. Prima te vinden.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #10 Gepost op: 22 augustus 2006 – 09:34:13
Citaat van: "Sergio"
Tie your Tie zit er nog wel hoor, redelijk op de hoek. Prima te vinden.

?? Dan heb ik echt niet goed gekeken. Gelukkig krijg ik in oktober een herkansing, want dan gaan we weer richting Firenze! \:D/

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #11 Gepost op: 26 augustus 2006 – 09:21:54
Citaat van: "Velponi"
Citaat van: "Sergio"
Tie your Tie zit er nog wel hoor, redelijk op de hoek. Prima te vinden.

?? Dan heb ik echt niet goed gekeken. Gelukkig krijg ik in oktober een herkansing, want dan gaan we weer richting Firenze! \:D/


Wat moet ik mezelf bij Toe your Tie voorstellen als winkel... Veel Italiaanse merken die hier in NL niet te krijgen zijn of een eigen merk... IN het boek style and the man van Alan FLusser staat dat ze het beste uit eigen land verkopen seven-fold dassen, handgemaakte shirts, pakken en schoenen... Maar welke merken zijn dit, zijn die ook in NL te krijgen? Of is het het huismerk van Tie your Tie?
Return to innocence...

Bart

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.016
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #12 Gepost op: 16 september 2006 – 22:50:50
Wij zijn net terug uit deze prachtige stad. Florence is dé stad om lederwaren aan te schaffen. Prachtig italiaans leder voor een zeer respectabele prijs. En als horlogeliefhebber kom je dan uiteraard maar op één adres uit nummer 16R op de Piazza S. Giovanni. Ik heb daar ruim 2 uur doorgebracht en onder het genot van een (paar) kopjes espresso op de hoogte gebracht van de laatste nieuwe modellen.  8)
Stemt rechts en haalt links in

H_D

  • Gebruiker
  • Berichten: 644
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #13 Gepost op: 18 september 2006 – 09:31:50
yep dat leer is echt mooi. Ik heb daar voor m'n vriendin een mooie reistas gekocht. De hele terugweg naar NL rook het heerlijk naar leer in de auto ;)
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Carel

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.064
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #14 Gepost op: 18 september 2006 – 11:46:58
Citaat van: "H_D"
yep dat leer is echt mooi. Ik heb daar voor m'n vriendin een mooie reistas gekocht. De hele terugweg naar NL rook het heerlijk naar leer in de auto ;)


ik ruik dat altijd  :lol:
Tribula