Auteur Topic: Florence  (111458 keer gelezen)

Cesare

  • Gebruiker
  • Berichten: 955
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #225 Gepost op: 15 mei 2017 – 15:18:22
ik denk dat moet overwegen je naam te veranderen in 'Le Velpi'
Winnaar van de kekkeschoentjes -> zie archief

Pan Am

  • Gebruiker
  • Berichten: 515
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #226 Gepost op: 11 augustus 2017 – 00:19:59
Wat een heerlijke stad is het toch! Vandaag bij toeval in 'Sagliano Concetti Sartoriali' terecht gekomen, een minuscuul en heerlijk rommelig zaakje waar Rosario Sagliano aan het werk was. We liepen er haast ongemerkt langs tot mijn vrouw zei; 'is dit niet een winkel voor jou?'. Het werd uit de etalage al duidelijk dat dit geen confectiezaak was, maar desondanks toch even naar binnen gegaan. Direct hartelijk welkom geheten door Rosario die in redelijk Engels vol passie over zijn werk begon te vertellen, ook al had ik duidelijk gemaakt niet op zoek te zijn naar iets nieuws. Toen Rosario mijn bovengemiddelde interesse in kleding en stoffen in de gaten kreeg kwamen de ordners met ontzettend mooie pakstoffen van Caccioppoli en mooie shirtstofjes van Albini voorbij, met uitgebreide uitleg over de herkomst, maakwijze etc.

Long story short, uiteindelijk toch weer een hemd laten aanmeten van een mooie stof van Albini..ben helemaal vergeten wat er allemaal aan handwerk e.d. gedaan wordt, maar het pashemd zag er al goed uit. Had nog de keuze uit een aantal boorden, knopen etc., en mijn keuze om geen initialen in het hemd te verwerken werd met uitbundige goedkeuring begroet door Rosario. Het shirt zou ergens eind September bezorgd moeten worden, kosten EUR150..ben benieuwd en zal tzt wel wat pics posten. Een pak inc. stof van Holland & Sherry, Caccioppoli of Loro Piana was ca. EUR1500.






Wat projecten waar hij nu mee bezig was die in de zaak hingen;









Hij had het erover dat hij met twee partners samenwerkt in Napels (kon het verhaal niet helemaal volgen, half in het Italiaans half in het Engels). Website - waar nu niets op staat - www.saglianoconcettisartoriale.com.

“If we worked on the assumption that what is accepted as true really is true, then there would be little hope for advance”

BucharestBlues

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.593
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #227 Gepost op: 11 augustus 2017 – 11:00:10
Goed verhaal. Mooie manier.

Pan Am

  • Gebruiker
  • Berichten: 515
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #228 Gepost op: 11 augustus 2017 – 13:42:13
Trouwens, leuk winkeltje dat Tie your Tie, maar bij 300 euro voor een das pas ik toch..


“If we worked on the assumption that what is accepted as true really is true, then there would be little hope for advance”

Pan Am

  • Gebruiker
  • Berichten: 515
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #229 Gepost op: 13 december 2017 – 13:20:58
Iemand hier die een woordje Italiaans spreekt? Shirt is 7 december eindelijk op de post gegaan, maar inmiddels retour gekomen in Florence. Geen idee waarom, adres klopt en er is hier altijd iemand aanwezig (receptie). Kwam een end met Google Translate tot dusver maar nu toch wel wat hulp nodig denk ik.

Alvast dank!
“If we worked on the assumption that what is accepted as true really is true, then there would be little hope for advance”

DrTweed

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.442
  • “I am not young enough to know everything.”
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #230 Gepost op: 15 juli 2018 – 22:01:37


Vanaf S. Miniato. Bedankt voor de tips!

Oris

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.188
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #231 Gepost op: 29 juli 2018 – 10:46:58
Over een week naar Florence. Is echt alles gesloten in augustus?

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.310
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #232 Gepost op: 29 juli 2018 – 11:03:50
Ja alles
live and let die

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.310
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #233 Gepost op: 29 juli 2018 – 11:04:08
En vol chinezen en 40 graden
live and let die

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #234 Gepost op: 29 juli 2018 – 11:52:48
En vol chinezen en 40 graden

Genieten hoor. Lekker de hitte ontvluchten met veel te duur ijs bij Caffè Paszkowski... onder de vernevelaar...
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Borioli

  • Gebruiker
  • Berichten: 161
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #235 Gepost op: 29 juli 2018 – 12:25:32
Over een week naar Florence. Is echt alles gesloten in augustus?

Abbarchi ook dicht va zaterdag. Hoop vrijdag nog even langs te gaan voor een paar hemden.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #236 Gepost op: 29 juli 2018 – 12:55:20
En vol chinezen en 40 graden

Maar geen bierfietsen. Dus toch een beetje vakantie.

oever

  • Gebruiker
  • Berichten: 100
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #237 Gepost op: 29 juli 2018 – 17:35:15
Over een week naar Florence. Is echt alles gesloten in augustus?

Was er deze week. Klopt van de chinezen. Waren daarnaast alle winkels aan het dichttimmeren, snapte er niks van. Tot ik vroeg waarom. “quasi agosto, ragazzo”

Gnis

  • Gebruiker
  • Berichten: 179
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #238 Gepost op: 31 juli 2018 – 23:02:46
Vol met Chinezen...so what?
Do it
Do it right
Do it right now

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.310
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #239 Gepost op: 01 augustus 2018 – 07:42:05
mainland chinezen
live and let die