Auteur Topic: Florence  (111363 keer gelezen)

Mediaman

  • Gast
Re: Florence
Reactie #150 Gepost op: 29 juli 2010 – 10:23:26
Dat weet ik niet, ik klik niet elke link aan die gepost wordt. :mrgreen: Maar je postgedrag deed me denken aan dat van Dae. Allemaal posts van links naar blogs en zo. Overigens heb ik daar geen waardeoordeel over hoor, keep up the good work! :P

Ja, aangezien jij geen 'bijdrage' meer levert, doe ik het maar.  :wink:

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.417
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #151 Gepost op: 05 augustus 2010 – 05:18:24
Gents, heeft iemand voor mij advies met betrekking tot online kaartjes kopen voor musea in Firenze?
Wij rijden namelijk vandaag die kant op en blijven er tot zondag, maar op de website zag ik voor de aankomende dagen helemaal geen plek meer.
http://www.b-ticket.com/b-ticket/uffizi/default.aspx
Zijn er nog andere wegen, kunnen hotels wat regelen bijvoorbeeld?

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #152 Gepost op: 05 augustus 2010 – 09:31:07
Gents, heeft iemand voor mij advies met betrekking tot online kaartjes kopen voor musea in Firenze?
Wij rijden namelijk vandaag die kant op en blijven er tot zondag, maar op de website zag ik voor de aankomende dagen helemaal geen plek meer.
http://www.b-ticket.com/b-ticket/uffizi/default.aspx
Zijn er nog andere wegen, kunnen hotels wat regelen bijvoorbeeld?

Hm, logischerwijs zou het dan via de site van de Uffizi (http://www.uffizi.com/online-ticket-booking-uffizi-gallery.asp) ook niet moeten lukken, maar het is Italië dus je weet nooit. Geen idee of hotels daar nog in kunnen helpen, die weg heb ik nooit bewandeld.

De Uffizi zijn eigenlijk wel een must als je er nog nooit bent geweest - liever daarvoor 2 uur in de rij (mocht het reserveren niet lukken) dan proberen meerdere musea op een dag te bezoeken. Mocht de rij daar echt de spuigaten uitlopen dan is de schilderijencollectie van de Galleria Palatina in het Palazzo Pitti een zeer goed alternatief, met o.a. een paar schitterende portretten door Rafael.

Ook absolute top: de fresco's van o.a. Fra Angelico in het klooster van de S. Marco en die van Masaccio in de S. Maria del Carmine. Wat ik zelf nooit oversla (ook omdat het er altijd rustig is) zijn de schilderingen van Pontormo in de Capponi-kapel in de Sta. Felicità (op het stukje tussen Ponte Vecchio en Palazzo Pitti). Echt adembenemend.

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #153 Gepost op: 19 augustus 2010 – 18:12:36
De eerste helft van augustus was ik in Firenze. Ik heb tijdens mijn verblijf enkele aankopen gedaan bij Michele Negri.
Deze winkel is al eerder in het topic langsgekomen. Michele Negri heeft drie vestigingen:

Via Roma 24r
Via Porta Rossa 54r
Via Degli Agli 3r

Laatstgenoemde is de grootste vestiging met tevens een bar.
De reden dat ik dit opnieuw post is dat de collectie van Michele Negri verandert (want nogsteeds bezig).
In voorgaande posts is geschreven over merken als Isaia en Incotex die zij voeren, maar dit doen zij niet meer.
Het huismerk Michele Negri, dat qua pasvorm en 'kwaliteitsbeleving' aardig dicht in de buurt komt van PT01 en incotex. 'Kwaliteitsbeleving', want de broek die ik heb aangeschaft van het huismerk zal zich natuurlijk nog moeten bewijzen. Qua fit en afwerking zit het naar mijn idee in ieder geval wel goed. Verder verkoopt Michele Negri nog broeken van Kiton, en ook hadden ze nog een ander merk in de collectie - wat sportiever - welke ik vergeten ben.
at jasjes betreft wordt er geen Isaia meer gevoerd; enkel het huismerk en Kiton. Verder geldt voor dassen en andere accesoires dat ze naast het huismerk de merken Kiton en Roda voeren. De collectie pochetten is erg mooi en uitgebreid, en ook hebben ze veel mooie shawls van Roda.

Op mijn vraag waarom ze steeds minder merken verkopen en het huismerk een steeds groter aandeel geven in de collectie, werd mij verteld dat het erg duur is om deze kleding in te kopen, en dat ze het zelf een stuk goedkoper kunnen produceren. Michele Negri laat de kleding produceren in een atelier in Napoli, en kan daarmee dezelfde kwaliteit bieden voor een lagere prijs. Het bekende verhaal lijkt me, gebruikservaring zal moeten uitwijzen of dit ook klopt. Blijkbaar hebben ze in Firenze voldoende naam en faam opgebouwd om steeds meer 'eigen' kleding te verkopen.

Voor hen die naar Firenze gaan: kijk er zeker even. M.i. redelijke SF waardig met verrassende collecties.

www.michelenegri.com
You can buy clothes, but you can't buy style

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Florence
Reactie #154 Gepost op: 19 augustus 2010 – 21:50:41
Als ik me niet vergis doen ze dit ook om hun eigen collecties beter te kunnen verkopen aan andere retailers.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Biturbo

  • Gebruiker
  • Berichten: 240
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #155 Gepost op: 22 augustus 2010 – 10:06:03
Leuk verhaal. Ga de volgende keer zeker even kijken. :)

Umpire

  • Gebruiker
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #156 Gepost op: 10 november 2010 – 23:52:18
Heeft iemand een adres Websitw waar ze de diverse lederen tassen verkopen welke ook op de diverse kramen worden aangeboden?

RLS

  • Gebruiker
  • Berichten: 63
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #157 Gepost op: 13 november 2010 – 23:16:55
Heeft iemand een adres Websitw waar ze de diverse lederen tassen verkopen welke ook op de diverse kramen worden aangeboden?

?? Welke leren tassen, welke kramen ??

bavb

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.466
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #158 Gepost op: 20 november 2010 – 09:01:59
Ik denk die van de straatverkopers in Florence.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #159 Gepost op: 20 november 2010 – 09:47:34
Leathershop.it
Be yourself no matter what they say

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #160 Gepost op: 17 maart 2011 – 16:34:42



Onze favoriete baardaap. Hij leeft nog.





Die broeken van de pakjes zijn fijn om te zien. Een keertje niet apestrak.
Laatst bewerkt op: 17 maart 2011 – 16:46:04 door Daedalus
cyka blyat

Zeneize

  • Gebruiker
  • Berichten: 233
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #161 Gepost op: 09 oktober 2011 – 10:53:57
Gisteren in Firenze rondgeweest, wat leuks gekocht bij Milord: Piazza degli Strozzi 12, Firenze. Zit vlak naast een opzichtige Emporio Armani winkel, niet te missen. Zeer mooie spullen.

Mooi blog gevonden met mooie foto's. Als je in Firenze bent, zeker een keer naar binnen!

http://suitorial.blogspot.com/2010/07/firenze-milord-i.html
http://suitorial.blogspot.com/2010/07/firenze-milord-ii.html
"One should either be a work of art, or wear a work of art."

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Florence
Reactie #162 Gepost op: 12 oktober 2011 – 17:48:21
Als je goed naar hun collecties kijkt zul je de nieuwe dingen vaak een seizoen later in Nederland in de winkels zien ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Mediaman

  • Gast
Re: Florence
Reactie #163 Gepost op: 30 januari 2012 – 22:00:07

SWitte

  • Gebruiker
  • Berichten: 111
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #164 Gepost op: 27 juni 2013 – 13:23:19
Ik ga in de tweede week van juli naar Florence voor 4 dagen. Nog up-to-date recommendations?
N.B.: Het is mijn eerste bezoek.