Auteur Topic: Corthay  (410646 keer gelezen)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Corthay
Reactie #525 Gepost op: 06 juni 2008 - 13:50:23
Ja, mooi,mijn suede boots van Al Bazar hebben dezelfde kleur.

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #526 Gepost op: 06 juni 2008 - 13:51:51
Citaat van: "Bogart"

Mijn Santoni 6313 ook, misschien een tintje donkerder. De Al Bazar boots lijken toch een beetje op de 6313, B.?

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #527 Gepost op: 06 juni 2008 - 13:54:42
Deze C&J (merton in safari, MTO SirMax) lijken er ook zeer op en zijn natuurlijk een stukje betaalbaarder!!
(Van wie zijn deze ook al weer  :oops: )

Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #528 Gepost op: 06 juni 2008 - 13:58:22
Citaat van: "DaanL"
Citaat van: "Bogart"

Mijn Santoni 6313 ook, misschien een tintje donkerder. De Al Bazar boots lijken toch een beetje op de 6313, B.?

Yep.

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #529 Gepost op: 06 juni 2008 - 14:03:55
Die MTO Merton is wel leuk naast mijn donkere paar. 8)

adelante

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #530 Gepost op: 06 juni 2008 - 15:19:16
Citaat van: "DaanL"
Die MTO Merton is wel leuk naast mijn donkere paar. 8)

Ik wilde voor de donkere gaan, maar nu ik deze zie :o
Lees deze reactie aandachtig, voor je het weet is ie weg.
Distracting older women since 1980

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #531 Gepost op: 07 juni 2008 - 11:17:03
Ik heb gedurende de laatse maanden alle Corthay fotos verzameld die ik kon vinden op het net en bij deze wil ik ze jullie meedelen.

Edit van Sergio i.v.m. de max. breedte van plaatjes. Graag niet breder dan 800 pixels posten.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #532 Gepost op: 07 juni 2008 - 13:01:23

Fashion Victim

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #533 Gepost op: 07 juni 2008 - 15:31:55
Toch moet ik het gewoon eens doen!

Zo'n blauw paar Corthay's...
ucces is relative - the more succes, the more relatives

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #534 Gepost op: 07 juni 2008 - 23:02:33
Mooie plaatjes Migliore

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #535 Gepost op: 08 juni 2008 - 08:19:25
Citaat van: "MaChemist"
Mooie plaatjes Migliore

Er volgen daar snel meer!! Dus blijf opletten!

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #536 Gepost op: 10 juni 2008 - 19:11:58
Ben vandaag bij S&S gewest om eindelijk de Corthays wat van dichter bij te bekijken en te passen. Zelf was ik vooral geinteresseerd in de jouvet. Nu hadden ze mn maat niet in de jouvet (moet een 11,5 hebben). Dan heb ik deze maat wel in de arca gepast. Weliswaar de zwarte de rest van de kleuren enkel op bestelling (ongeveer twee maanden). Nu deze paste me maar vanwege de smalle leest moest ik toch enige kracht uitoefenen om mn voet erin te krijgen. Eenmaal erin voelde he precies of heel mn voet omsloten was met de schoen. Het welbekende condoomstrakke gevoel. Ik heb ook een 12 gepast maar die voelde te groot maar voor het aantrekken was de zelfde weerstand voelbaar. Nu is mijn vraag of ik de jouvet kan bestellen in die 11,5 zonder het risico te lopen dat hij niet gaat passen. Volgens mij en S&S zou de arca en de jouvet identiek zitten het enigste wat misschien moet aangepast worden (maar dat geld voor vele mensen) is het gaatje van de gesp. Dit zou afhankelijk zijn van de wreefhoogte en breedte. Iemand hier ervaring mee? S&S zou dit gaatje dan maken als de desbetreffende maat geleverd is en gepast is.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #537 Gepost op: 10 juni 2008 - 19:21:26
Vriendelijk verzoek aan de plaatjesposters om de grootste foto's minder breed (maximaal 800 pixels) te maken om horizontaal scrollen te voorkomen. Dank u.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #538 Gepost op: 10 juni 2008 - 20:39:09
Citaat van: "MaChemist"
Ben vandaag bij S&S gewest om eindelijk de Corthays wat van dichter bij te bekijken en te passen. Zelf was ik vooral geinteresseerd in de jouvet. Nu hadden ze mn maat niet in de jouvet (moet een 11,5 hebben). Dan heb ik deze maat wel in de arca gepast. Weliswaar de zwarte de rest van de kleuren enkel op bestelling (ongeveer twee maanden). Nu deze paste me maar vanwege de smalle leest moest ik toch enige kracht uitoefenen om mn voet erin te krijgen. Eenmaal erin voelde he precies of heel mn voet omsloten was met de schoen. Het welbekende condoomstrakke gevoel. Ik heb ook een 12 gepast maar die voelde te groot maar voor het aantrekken was de zelfde weerstand voelbaar. Nu is mijn vraag of ik de jouvet kan bestellen in die 11,5 zonder het risico te lopen dat hij niet gaat passen. Volgens mij en S&S zou de arca en de jouvet identiek zitten het enigste wat misschien moet aangepast worden (maar dat geld voor vele mensen) is het gaatje van de gesp. Dit zou afhankelijk zijn van de wreefhoogte en breedte. Iemand hier ervaring mee? S&S zou dit gaatje dan maken als de desbetreffende maat geleverd is en gepast is.

Ga er niet standaard vanuit dat de jouvet exact past als de arca...

lees onderstaande quote van mezelf:
Citaat van: "Migliore"
Ik was net nog even in de binnenstad en heb toch nog maar eens de Arca en de Jouvet (monk) gepast. Ze zitten als gegoten. Waarschijnlijk zou er bij de Jouvet een hele kleine subtiele verandering aan de leest (op de wreef) gemaakt moeten worden. Misschien een dun laagje extra leer op de leest zodat ik iets meer ruimte op de wreef krijg. Ik heb daar namelijk aan beide voeten een iets dikkere knobel dan "normale voeten".

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #539 Gepost op: 10 juni 2008 - 21:51:29
Ja ik herinner me dat verhaal ja maar hij heeft mn wreven bekeken en zei dat ze zeker niet te hoog zijn. Ik kan toch op zijn vakkundigheid rekenen denk ik dan. Stel dat ze niet zouden passen, dan moet ik ze toch niet nemen. En wat denk je van het gaatjesmaken verhaal is dat de normale gang van zaken. Ik heb noch nooit monks gehad dus weet niet beter. Ik dacht wel dat er maar één gaatje standaard op de monk zat dus de kans dat er een bij moet lijkt me groot. De kleur zou ik bergeronette nemen die is echt mooi vind ik. Nuja als ik te hard twijfel de jouvet te nemen dan is de arca ook een optie. Het model bob een enkellaars is ook erg mooi overigens. Het zijn wel de meest frivole en verfijnde leesten die ik ooit heb gezien. Ik wou ook even naar de Edward Greens kijken maar vond deze toch wat ouderwetser aandoen. Mss is dit niet het juiste woord maar dat zijn schoenen die ik me aanschaf als ik de 30 wat voorbij ben. Corthay is volgens mij wat jonger en frisser.