MaChemist, ik begrijp je wel een beetje. Ik was toen ik net mijn eerste 'serieuze' paar schoenen kocht ook erg voorzichtig. Zodra je echter een aantal paren hebt, maak je je er vanzelf minder druk om.
Ik ga trouwens ook niet met een nieuwe lederen schoen die nog niet is ingelopen autorijden, omdat de plooien die dan onstaan wel erg grof kunnen zijn. Eerst even een paar dagen inlopen en dan pas in de auto aan. Hierdoor zal de schoen op een natuurlijk punt buigen en zullen de plooien niet erger worden door het autorijden. Mits de maat goed is en je goede spanners gebruikt natuurlijk.
Schoenen zijn gebruiksvoorwerpen en de enige manier waarop ik mijn gedrag heb aangepast is door goede onderhoudsproducten te kopen. Voor het overige hang ik de stelling aan dat jíj de kleren moet dragen en niet andersom, om het simpele feit dat in dat geval elke hoop om enige elegantie uit te stralen een ijdele wordt.
Heb net mijn vijfde paar schoenen in 'het hogere segment' gekocht, wat mij betreft laat het bovenstaande onverlet dat ik nog steeds voorzichtig moet zijn bij het inlopen. Al was het alleen maar omdat ik anders bijkans mijn nek breek als ik de eerste paar keren een trap af loop...
Groeten,
Don