Auteur Topic: Corthay  (410624 keer gelezen)

InMotion

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Corthay
Reactie #495 Gepost op: 27 mei 2008 - 21:01:30
Citaat van: "Gaja"
Even licht off topic; heb je nou de knoop van de veters op de onderste rij zitten? Ziet er mooi uit. Is dat "fabrieksopgave" of eigen interpretatie?

Te zien aan de overige Arca foto's af fabriek, apart detail inderdaad!

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #496 Gepost op: 27 mei 2008 - 21:02:58
Citaat van: "InMotion"
Even licht off topic; heb je nou de knoop van de veters op de onderste rij zitten? Ziet er mooi uit. Is dat "fabrieksopgave" of eigen interpretatie?

Goed punt... :oops:
Life is too short to drink bad wine

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #497 Gepost op: 27 mei 2008 - 21:07:07
Citaat van: "MaChemist"
Weet je hoeveel keer je ze al echt gedragen hebt (meer als twee uur) en hoe bevallen ze tijdens het wandelen.

Een keer of 15 langer dan 2 uur...
Dan is het ook eigenlijk de hele werkdag (van 10.00-15.00 uur  :wink: )

Tijdens het wandelen?! Je bedoeld gewoon tijdens een langer stukje lopen in de stad ofzo?! Prima!!! Ze lopen perfect gewoon!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #498 Gepost op: 27 mei 2008 - 21:08:17
Citaat van: "InMotion"

Inperpretatie van Pierre Corthay himself inderdaad!!

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #499 Gepost op: 27 mei 2008 - 21:09:27
Ignoranti mode on: "Snap die ophef niet zo over Corthay".
Zal wel prima gemaakt zijn, maar qua model niet echt uitzonderlijk.
Enlighten me.

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #500 Gepost op: 27 mei 2008 - 21:17:16
Eenvoud/elegantie van het model?

Et il est bien sûr française! :lol:

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #501 Gepost op: 27 mei 2008 - 21:27:33
Citaat van: "Bogart"
Ignoranti mode on: "Snap die ophef niet zo over Corthay".
Zal wel prima gemaakt zijn, maar qua model niet echt uitzonderlijk.
Enlighten me.

Open your eyes and see!!  :lol:

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #502 Gepost op: 27 mei 2008 - 22:03:30
Zo wat is jouw werk dan met zo een mooie uren. Ik dacht dat ik er mooie had (8.00 tot 16.00). Rijd je er ook mee met de auto wat mijn inziens de plooien niet ten goede komt. Zelf zou ik ze daar niet voor uitdoen enkel als het erg ver rijden zou zijn (meer dan 40 kilometer). Nuja ik denk dat je met zulke mooie schoenen toch ook altijd wat behoedzamer zult zijn waar je loopt en hoe. En wat er zo speciaal is aan de Corthays is toch wel de eenvoud en de elegantie van de leest met op de juiste plaats de juiste buiging en welving zoals een mooi gevormde vrouw. Een schoen die voor mij optisch zeer gebalanceerd overkomt en naar horen zeggen (lezen) de voet volgt als een trouwe hond zijn baasje. Je ziet ik word er al helemaal lyrisch van. Nu andere merken als Edward Green komen ook hoog in mn verlanglijstje hoor maar als ik moet kiezen ga ik toch voor Corthay. Tja ik zag deze schoen hier op dit forum voor het eerst en heb sinds dien grote bewondering voor de maker ervan.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #503 Gepost op: 27 mei 2008 - 22:11:28
Schoenen zijn wel gebruiksvoorwerpen hoor. :P

Voorzichtig lopen?! :P
This, madame, is Versailles.

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #504 Gepost op: 27 mei 2008 - 22:50:31
Alle kleding zijn immers gebruiksvoorwerpen maar het zijn geen wegwerpproducten hé. Dit wil zeggen dat je er toch enige zorg voor moet dragen. Natuurlijk moet je er geen slaaf van zijn of worden. Nieuwe schoenen behandel je in het begin toch zoals een nieuwe auto. Je gaat daar toch ook niet dadelijk mee rijden als een zot of door de modder racen. Je begrijpt wat ik zeggen wil. En bij uiterste voorzichtigheid gebeuren nu eenmaal die dingen waar je het meest voor oppast (wet van Murphy)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #505 Gepost op: 27 mei 2008 - 23:00:33
Rijd je er ook mee met de auto wat mijn inziens de plooien niet ten goede komt. Zelf zou ik ze daar niet voor uitdoen enkel als het erg ver rijden zou zijn (meer dan 40 kilometer).

Alle kleding zijn immers gebruiksvoorwerpen maar het zijn geen wegwerpproducten hé. Dit wil zeggen dat je er toch enige zorg voor moet dragen. Natuurlijk moet je er geen slaaf van zijn of worden.

Wanneer je bij een autorit van langer dan 40km serieus overweegt je schoenen uit te trekken om daarmee te voorkomen dat ze eventueel iets meer gaan plooien heb je wat mij betreft dat stadium wel bereikt ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #506 Gepost op: 27 mei 2008 - 23:32:40
Zo wat is jouw werk dan met zo een mooie uren. Ik dacht dat ik er mooie had (8.00 tot 16.00). Rijd je er ook mee met de auto wat mijn inziens de plooien niet ten goede komt. Zelf zou ik ze daar niet voor uitdoen enkel als het erg ver rijden zou zijn (meer dan 40 kilometer). Nuja ik denk dat je met zulke mooie schoenen toch ook altijd wat behoedzamer zult zijn waar je loopt en hoe. En wat er zo speciaal is aan de Corthays is toch wel de eenvoud en de elegantie van de leest met op de juiste plaats de juiste buiging en welving zoals een mooi gevormde vrouw. Een schoen die voor mij optisch zeer gebalanceerd overkomt en naar horen zeggen (lezen) de voet volgt als een trouwe hond zijn baasje. Je ziet ik word er al helemaal lyrisch van. Nu andere merken als Edward Green komen ook hoog in mn verlanglijstje hoor maar als ik moet kiezen ga ik toch voor Corthay. Tja ik zag deze schoen hier op dit forum voor het eerst en heb sinds dien grote bewondering voor de maker ervan.

Ik zit inderdaad veel in de auto, en uiteraard doe ik ze daar zeker niet voor uit! Het blijven gewoon schoenen he! :wink:

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #507 Gepost op: 28 mei 2008 - 09:31:46
MaChemist, ik begrijp je wel een beetje. Ik was toen ik net mijn eerste 'serieuze' paar schoenen kocht ook erg voorzichtig. Zodra je echter een aantal paren hebt, maak je je er vanzelf minder druk om.  :wink:

Ik ga trouwens ook niet met een nieuwe lederen schoen die nog niet is ingelopen autorijden, omdat de plooien die dan onstaan wel erg grof kunnen zijn. Eerst even een paar dagen inlopen en dan pas in de auto aan. Hierdoor zal de schoen op een natuurlijk punt buigen en zullen de plooien niet erger worden door het autorijden. Mits de maat goed is en je goede spanners gebruikt natuurlijk.

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #508 Gepost op: 28 mei 2008 - 11:17:07
Zelf heb ik mn C&J albanys ook een paar dagen aangehad om ze wat te wennen. Omdat mijn werk maar een 20 kilometer van mijn thuis vandaan is beperk ik de tijd van het autorijden wel. Maar ik kan me inbeelden als je een job hebt als vertegenwoordiger of vaak klanten moet bezoeken dat dit erger is. Nu qua spanners gebruik ik deze die je bij S&S kan kopen uit cederhout. Zijn dit goede spanners. Ik denk van wel.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #509 Gepost op: 28 mei 2008 - 22:36:17
Citaat van: "DaanL"
Et il est bien sûr française! :lol:
Le modèle est français; la chaussure est française... [Il est française - c'est du travesti!]