Hou er ook rekening mee dat het best toegestaan is voor het buitenland een hogere shipping & handling fee in rekening te brengen.
Of het verstandig is, is een tweede, maar toegestaan is het zeker. Een ratio kan er zeker zijn: Denk bijvoorbeeld aan dit soort situaties. Als je als bedrijf de klant tevreden wil houden, loop je het risico replacements meerdere malen aan te moeten bieden. Bij een klant in eigen land is dat makkelijker en goedkoper. Bij een klant in het buitenland zijn de transactiekosten een stuk hoger, vooral voor een klein bedrijf.
Daarbij heeft Sergio gelijk dat het goed is om de spullen met verzekering op te sturen.
Uiteraard kan dit allemaal een stuk goedkoper, vooral binnen de EU. Geef ik je gelijk in, Hypo. Maar ik denk dat het hier om een behoorlijk kleine club gaat: daarvan kun je niet gelijk verwachten dat ze een top shipping contract hebben... Maar zeker een aanrader voor ze in de toekomst lijkt mij... En als je met reguliere bezorgdiensten werkt zonder speciaal contract, is 29 euro een hoop geld, niet geen idioot bedrag. Deze jongens zijn denk ik nu nog vooral op hun eigen land gericht.
Verder is de prijs, ~169 euro ex verzendkosten een zeer mooie prijs voor een paar mooi vormgegeven Goodyear-welted schoenen. Als sommige dingen dan niet helemaal perfect zijn, is dat jammer, maar geen ramp lijkt mij. Ik krijg het gevoel dat deze zaak open staat voor feedback: ik zou zeggen - gewoon al je commentaar op een constructieve manier naar ze opsturen. Dan denk ik dat ze er vast wel iets mee doen?
Als laatste punt: Uiteraard heel erg jammer dat de 'first impression' niet naar tevredenheid was. Ik baal ook altijd van zulke situaties. Kijk je uit naar iets moois, en blijkt er bij ontvangst iets mis te zijn.... Dan ben ik zelf ook altijd flink PO'ed...
Helaas kom je dat tegenwoordig overal tegen. Een zaak waar mijn first, second & thirth impression bij mij bijvoorbeeld zeer slecht was, is het bekende Oger concearn... Maar ook bedrijven als Sony, dure juweliers (Cartier, Reuters Diamonds) heb ik slechte first impressions gekregen... En bij zulke zaken en met de markups waarmee ze werken (je kan bij Oger iig geen Goodyear-welted schoen voor 169 euro krijgen) is het een grotere schande dan bij zo'n goedkope toko...
Dan kan ik alleen maar hulde zeggen dat ze nog zo hun best doen goed over te komen op fora en pro-actief aftersales aan te bieden.
Ik zou ze een tweede kans geven, maar dat is mijn bescheiden mening.
De laatste tijd bekijk ik samen met mijn schoenmaker een hoop schoenen uit verschillende prijsklasse om te kijken wat nou de prijs/kwaliteit verhouding is. Ik zal hier ook maar eens iets bestellen om hem er naar te laten kijken. Ook denk ik dat anderen hier er vast nog wel iets gaan bestellen, dan merken wij vanzelf of het om een indicent ging of dat men deze zaak gewoon moet passeren.