Auteur Topic: Markowski  (46396 keer gelezen)

Hypo

  • Gebruiker
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
Re: Markowski
Reactie #30 Gepost op: 28 mei 2009 – 18:26:41
Let op!

De verzendkosten naar Nederland zijn 29 Euro. Dit schijnt verzekerd te gebeuren.

Vind ik zelf een beetje onzin op een paar schoenen van 165 Euro. Misschien is het mogelijk dat Markowski dit op verzoek onverzekerd verstuurt, zodat verzendkosten meer in lijn komen met de verwachting. (10-12 Euro).




Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Markowski
Reactie #31 Gepost op: 29 mei 2009 – 10:10:41
Met alle respect Hypo, ik vind dat je aan het zeuren bent. Klagen over een doodnormaal leermerkje op het voetbed?!

Wanneer een bedrijf schoenen onverzekerd zou verzenden en deze niet (of niet controleerbaar) zouden aankomen dan was het uiteraard ook niet goed geweest. Krijg een beetje de indruk dat je heel erg je best doet te zoeken naar dingen waar je mogelijk problemen mee zou kunnen hebben.

Wie vrij van zonde is, werpe de eerste steen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: Markowski
Reactie #32 Gepost op: 29 mei 2009 – 10:42:49
Hou er ook rekening mee dat het best toegestaan is voor het buitenland een hogere shipping & handling fee in rekening te brengen.
Of het verstandig is, is een tweede, maar toegestaan is het zeker. Een ratio kan er zeker zijn: Denk bijvoorbeeld aan dit soort situaties. Als je als bedrijf de klant tevreden wil houden, loop je het risico replacements meerdere malen aan te moeten bieden. Bij een klant in eigen land is dat makkelijker en goedkoper. Bij een klant in het buitenland zijn de transactiekosten een stuk hoger, vooral voor een klein bedrijf.


Daarbij heeft Sergio gelijk dat het goed is om de spullen met verzekering op te sturen.

Uiteraard kan dit allemaal een stuk goedkoper, vooral binnen de EU. Geef ik je gelijk in, Hypo. Maar ik denk dat het hier om een behoorlijk kleine club gaat: daarvan kun je niet gelijk verwachten dat ze een top shipping contract hebben... Maar zeker een aanrader voor ze in de toekomst lijkt mij... En als je met reguliere bezorgdiensten werkt zonder speciaal contract, is 29 euro een hoop geld, niet geen idioot bedrag. Deze jongens zijn denk ik nu nog vooral op hun eigen land gericht.

Verder is de prijs, ~169 euro ex verzendkosten een zeer mooie prijs voor een paar mooi vormgegeven Goodyear-welted schoenen. Als sommige dingen dan niet helemaal perfect zijn, is dat jammer, maar geen ramp lijkt mij. Ik krijg het gevoel dat deze zaak open staat voor feedback: ik zou zeggen - gewoon al je commentaar op een constructieve manier naar ze opsturen. Dan denk ik dat ze er vast wel iets mee doen?

Als laatste punt: Uiteraard heel erg jammer dat de 'first impression' niet naar tevredenheid was. Ik baal ook altijd van zulke situaties. Kijk je uit naar iets moois, en blijkt er bij ontvangst iets mis te zijn.... Dan ben ik zelf ook altijd flink PO'ed...
Helaas kom je dat tegenwoordig overal tegen. Een zaak waar mijn first, second & thirth impression bij mij bijvoorbeeld zeer slecht was, is het bekende Oger concearn... Maar ook bedrijven als Sony, dure juweliers (Cartier, Reuters Diamonds) heb ik slechte first impressions gekregen...  En bij zulke zaken en met de markups waarmee ze werken (je kan bij Oger iig geen Goodyear-welted schoen voor 169 euro krijgen) is het een grotere schande dan bij zo'n goedkope toko...

Dan kan ik alleen maar hulde zeggen dat ze nog zo hun best doen goed over te komen op fora en pro-actief aftersales aan te bieden.

Ik zou ze een tweede kans geven, maar dat is mijn bescheiden mening.

De laatste tijd bekijk ik samen met mijn schoenmaker een hoop schoenen uit verschillende prijsklasse om te kijken wat nou de prijs/kwaliteit verhouding is. Ik zal hier ook maar eens iets bestellen om hem er naar te laten kijken. Ook denk ik dat anderen hier er vast nog wel iets gaan bestellen, dan merken wij vanzelf of het om een indicent ging of dat men deze zaak gewoon moet passeren.

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
Re: Markowski
Reactie #33 Gepost op: 29 mei 2009 – 12:48:29
Met Sergio eens: gezeur. Vind het er prima uit zien voor dat geld.

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Markowski
Reactie #34 Gepost op: 29 mei 2009 – 13:44:35
Ik moet zeggen dat ik vrij enthousiast begin te worden over dit merk, en daar doet het verhaal van Hypo voor mij niet vanaf. Ik heb op dit forum wel slechtere ervaringen met winkels voorbij zien komen.

Hypo

  • Gebruiker
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
Re: Markowski
Reactie #35 Gepost op: 29 mei 2009 – 13:55:01
Citaat
Met alle respect Hypo, ik vind dat je aan het zeuren bent. Klagen over een doodnormaal leermerkje op het voetbed?!
Ik kom het voor het eerst tegen in/op een schoen. Vond het niet echt prettig aan de voet. Zie ook de zin van leer merkje niet in. Volgende stap is dat we die gele oormerken aan het leer laten zitten???

Hoe meer leer en echtheids merken, hoe meer ik mijn twijfels heb over de kwaliteit van het leer.



Laatst bewerkt op: 30 mei 2009 – 00:31:08 door Hypo

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: Markowski
Reactie #36 Gepost op: 29 mei 2009 – 14:14:58
Is dit forum verworden tot een medium voor het publiceren van schotschriften toen ik even niet oplette?

Hypo

  • Gebruiker
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
Re: Markowski
Reactie #37 Gepost op: 29 mei 2009 – 14:17:13
\:D/
Laatst bewerkt op: 30 mei 2009 – 00:30:33 door Hypo

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: Markowski
Reactie #38 Gepost op: 29 mei 2009 – 14:34:12
Zeikerds heb je overal.  \:D/
Succes met je leven.

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Markowski
Reactie #39 Gepost op: 29 mei 2009 – 14:43:12
Wel altijd zuur met die maatvoering bij het online bestellen van schoenen. Aan de hand van hun lijstje zou ik precies tussen een 8,5 en 9 zitten. Bij Magnanni heb ik 8,5, Santoni 8 of 8,5, en bij de meeste andere merken 9  :)

Iemand toevallig ervaring met dit merk, vallen ze groot of klein?

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: Markowski
Reactie #40 Gepost op: 29 mei 2009 – 14:53:16
Wel altijd zuur met die maatvoering bij het online bestellen van schoenen. Aan de hand van hun lijstje zou ik precies tussen een 8,5 en 9 zitten. Bij Magnanni heb ik 8,5, Santoni 8 of 8,5, en bij de meeste andere merken 9  :)

Iemand toevallig ervaring met dit merk, vallen ze groot of klein?
Voor mijn prince albert schoenen zat ik met hetzelfde probleem. Toen heb ik gevraagd of ik mijn voetlengte in centimeters mocht opsturen. Dat hebben ze vergeleken met de leest (neem ik aan) en me vervolgens de juiste maat gestuurd.

Groeten,
Don
Laatst bewerkt op: 29 mei 2009 – 14:54:51 door Don

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Markowski
Reactie #41 Gepost op: 29 mei 2009 – 15:03:43
Op hun site staat een tabel met voetlengte in centimeters, en daar zit ik precies tussen 8,5 en 9 ;) Beetje vervelend dus. Ik kan ze natuurlijk ook gewoon een mailtje sturen met deze vraag, misschien dat zij me dan kunnen adviseren of ik voor een 8,5 dan wel 9 moet kiezen. Mijn ervaring is dat een halve maat een hoop kan schelen, en ik haat slecht passende schoenen.

Het gaat trouwens om deze schoenen:

http://www.markowski-chausseur.fr/images/couleurs_images/geantes/richelieu%20bout%20droit%20ete%20veau%20velours%20beige49c8ec6e6efbb.jpg

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: Markowski
Reactie #42 Gepost op: 29 mei 2009 – 15:26:13
Op hun site staat een tabel met voetlengte in centimeters, en daar zit ik precies tussen 8,5 en 9 ;) Beetje vervelend dus. Ik kan ze natuurlijk ook gewoon een mailtje sturen met deze vraag, misschien dat zij me dan kunnen adviseren of ik voor een 8,5 dan wel 9 moet kiezen. Mijn ervaring is dat een halve maat een hoop kan schelen, en ik haat slecht passende schoenen.

Het gaat trouwens om deze schoenen:

http://www.markowski-chausseur.fr/images/couleurs_images/geantes/richelieu%20bout%20droit%20ete%20veau%20velours%20beige49c8ec6e6efbb.jpg
Dat is in ieder geval de moeite waard lijkt me. Op de site tref ik het volgende aan:

27,4-27,7    8,5
27,8-28,2    9,0

Ik begrijp niet zo goed hoe je er 'precies tussen in kunt vallen'. Mogelijk mis ik hier iets, maar als je je voetlengte tot op de millimeter nauwkeurig kunt bepalen, dan is er verder toch niets aan de hand? Het lijkt me wel dat je dat moet láten doen. Volgens mij kan dat heel eenvoudig door op een A4'tje te gaan staan en iemand te vragen om een streepje te zetten achter je hiel en voor je grote teen.

Groeten,
Don

Hypo

  • Gebruiker
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
Re: Markowski
Reactie #43 Gepost op: 29 mei 2009 – 15:31:37
Citaat
Succes met je leven.
=D>

Citaat
Op hun site staat een tabel met voetlengte in centimeters, en daar zit ik precies tussen 8,5 en 9 Wink Beetje vervelend dus. Ik kan ze natuurlijk ook gewoon een mailtje sturen met deze vraag, misschien dat zij me dan kunnen adviseren of ik voor een 8,5 dan wel 9 moet kiezen. Mijn ervaring is dat een halve maat een hoop kan schelen, en ik haat slecht passende schoenen.

Zoals Don zegt. Even tegen de muur op A4'tje gaan staan. Iemand anders even streepje laten zetten en walah!

Even in overleg treden met Markowski kan nooit kwaad natuurlijk.
Laatst bewerkt op: 30 mei 2009 – 00:30:14 door Hypo

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Markowski
Reactie #44 Gepost op: 29 mei 2009 – 15:51:07
Ik kwam met het meten op 27,8. Vond ik toch wel een twijfelgevalletje zelf ;) Zeker omdat ik een slanke voet heb en bij een twijfelgeval in de winkel meestal opteer voor de 'halve maat kleiner' vanwege het uitlopen.

Ik weet nog dat ik laatst een paar Borgioli's ging passen en zelfs op 8 uitkwam! Dus ik twijfel een beetje om hier blind op de maattabel te vertrouwen en dus voor de 9 te gaan.

Maar ik stuur ze nog wel even een mailtje. Bedankt voor de reacties!