Auteur Topic: Markowski  (gelezen 11807 keer)

Offline J

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Markowski
« Gepost op: 16 mei 2009, 07:58:14 »
Markowski

Website: www.markowski-chausseur.fr

De naam Markowski komt door twee heren Marcos Fernandez Cabezas (Spanjaard van origine) en Claude Makowski – een Fransman (hoogstwaarschijnlijk met de Poolse voorouders). Van Marcos en Makowski hebben ze Markowski gemaakt.

Enkele modellen:

Edit: Toevoeging.
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2009, 08:05:37 door Jesper »

Offline J

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Markowski
« Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2009, 07:59:33 »
Foto's van de schoenen van gebruiker Gccg:

(...)

Offline gccg

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 17 mei 2009, 12:36:53 »
Zou er andere kleur sokken bij aandoen, maar voor de rest zien de schoenen er keurig uit!
Überhaupt geen sokken.

Inderdaad ... geen sokken  :lol:

« Laatst bewerkt op: 17 mei 2009, 13:32:59 door gccg »
eterum censeo Carthaginem esse delendam

Offline gccg

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2009, 13:31:09 »
gccg,

Ik zit op de markowski site te kijken en vind het mooie schoenen. Tot nu toe zie ik niet veel informatie op SF over deze schoenen, zou je hier wat meer over willen vertellen?

Alvast bedankt!

Dit merk – Markowski -  ben ik toevallig tegengekomen op het Internet toen ik op zoek was naar zomerse suede loafers in andere kleuren als bruin, grijs en donkerblauw.
Markowski is relatief (of … beter zeggen …bijna helemaal) onbekend in Engelstalige wereld want zelfs hun website is op moment beschikbaar alleen maar in het Frans (of ligt dat aan mijn computer?). Bedrijf Markowski was opgericht in 2007 door twee heren: Marcos Fernandez Cabezas – schoenenontwerper van de Emling en van de Bowen (schoenen van de Bowen werden ooit gemaakt door Alfred Sargent) en Claude Makowski – manager bij Saab Frankrijk. Hun bedoeling was om kwaliteitschoenen (RTW) te verkopen voornamelijk via het Internet waardoor ze veel goedkoper zouden zijn dan andere, gelijkwaardige schoeisel verkocht in een winkel. Hierbij hebben ze gekozen om niet alleen de verkopers van andere merken te zijn zoals Spartoo en Sarenza in Frankrijk. Beide heren dachten ook dat het mogelijk is om een kwaliteitsschoen voor een aanzienlijk lage prijs op de markt te brengen zonder te besparen aan de productiekosten. De op de internetverkoop gerichte distributiekosten (alleen een winkel in Parijs) zouden moeten zorgen voor een geldbesparing. Met het oog op de bovengenoemde zijn ze dus met nieuw merk begonnen: Marcos + Makowski = Markowski.
Zie: http://www.journaldunet.com/ebusiness/commerce/actualite/0711/071114-markowski-chausseur-veut-aborder-ecommerce-du-bon-pied.shtml
.

Offline Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
    • http://www.menconieuwenhuis.com
« Reactie #4 Gepost op: 17 mei 2009, 13:37:35 »
Mike Wazowski

Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Offline dennisbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2009, 14:22:11 »
dat ziet er best goed uit :o!
"I'm A man of simple tastes, only the best will do"

Offline gccg

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 17 mei 2009, 14:57:05 »

Offline Hypo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 17 mei 2009, 17:14:24 »
Zitten zeker mooie modellen tussen.

Goodyear constructie, mooie gerolde rand, zolen alleen een beetje standaard. Maar goed voor 165 Euro kan dat ook bijna niet. Zie het een beetje als C&J maar dan voordeliger.

Heb 1 paar in bestelling en zie zeker nog een paar modellen die ik wel toe wil voegen aan mijn rotatie.

Zag mooie double monk in chocolate, Richelieu à Plastron in Bordeaux, en rode broque voor in de zomer.

Offline Markowski

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Markowski Chausseur
« Reactie #8 Gepost op: 21 mei 2009, 13:53:52 »
Hallo

Because we're French we can barely speak english, so you can guess for our Dutch speaking ;)

Anyway, thank you for your interest in our products.

Furthermore,we let you know that we can answer any questions that you could have regarding our products.
Here, our Email address info(at)markowski-chausseur.fr

Best regards

Markowski team
Online quality shoes !

GSA

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 21 mei 2009, 14:52:47 »
pimp my markowski:

Offline gccg

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 25 mei 2009, 22:27:40 »
Mooi kleurtje. Zijn deze schoenen te vinden op hun website?

GSA

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 25 mei 2009, 22:29:53 »
Mooi kleurtje. Zijn deze schoenen te vinden op hun website?

nope

Offline Hypo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 26 mei 2009, 16:46:17 »
Vandaag mijn Markowski's in de post ontvangen.

Overall een redelijk aantrekkelijke schoen, maar helaas gaan ze weer terug waar ze vandaan kwamen.

Hier wat opmerkingen:

Met het uit de doos halen viel mij op dat de kwaliteit van het suede per schoen nog al verschilde. Het suede op de neus van de ene schoen had een ruige gebruikte look, terwijl het suede op de neus van de andere schoen een mooie nieuwe look had.  :cry:

Iets wat met verder dragen misschien gelijk getrokken kan worden, maar niet echt overtuigend.  [-X

Ten tweede, na verdere inspectie kwam ik er achter dat op beide schoenen hele diepe snedes in het suede te vinden waren. Alsof er iemand met een mes uitgeschoten was.  :-k

Unacceptable dus.

Simpele quality control in de fabriek had die moeten zien tijdens inspectie. (in fotos zijn cuts misschien niet goed te zien, maar merkjes zitten er mbt Markowski's return department.)

Verder viel mij tijdens het bestellen op dat Markowski stevige shipping charges rekend. Shoes 165 Euro, versturen vanuit Paris 29 Euro. Terwijl het terugsturen van de schoen naar Paris (met TNT) 9 Euro bedraagd. Zou niet moeten voor bedrijf dat er prat op gaat een Internet operatie te willen voeren.

Kortom, voor 165 Euro (ex heen en weer sturen) was het het proberen waard, maar ik ben niet overtuigd. 

Offline Markowski

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Markowski Chausseur
« Reactie #13 Gepost op: 27 mei 2009, 11:23:27 »
Dear Mr Hypo

We're deeply sorry to hear that the shoes doesn't fit you.

Our policy is to have the best after sales services (which has been demonstrated for several months now, on this French forum http://depiedencap.leforum.eu/t4520-photos-markowski.htm?start=375 ).

We can offer you a refund, or send you another pair of shoes, this time with the good size (judging on the pics you posted, we have good reasons to think that the shoes are to big for you).

Furthermore, if you choose to have another pair, we will send them to you, free of posting charges, since you're considering our cost for expedition as expensive,  altough we insure all our packages at the regular French tariff.

Best regards

Markowski staff
Online quality shoes !

Online Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 27 mei 2009, 11:47:38 »
Markowski,

I will try and translate a part of Hypo his post.

He  mentioned the difference in the suede between the two shoes. He said: one of the shoes had a rough and used look to the nose of the shoe, while the other looked completely new, like it should.

He also mentioned deep cuts in the suede on both shoes.

Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Offline Hypo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 27 mei 2009, 12:23:48 »
@Markowski:

Shoes including complaint letter are in the mail to you.

Leaving a very disappointed customer.

Offline Mediaman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 27 mei 2009, 14:03:15 »
Sorry, maar volgens mij proberen ze het goed op te lossen. Als je ze echt niet meer wil, moet je ze terugsturen en verder niks. Wat wil je bereiken?
A lavà ‘a capa ‘o ciuccio se perde acqua e sapone.

Offline Hypo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 27 mei 2009, 14:30:34 »
Citaat
Sorry, maar volgens mij proberen ze het goed op te lossen. Als je ze echt niet meer wil, moet je ze terugsturen en verder niks. Wat wil je bereiken?

Ik wil niks bereiken. Ik heb enthousiast bij Markowski een paar schoenen besteld, die bij ontvangst sub-par blijken te zijn.

Daar maak ik op dit forum melding van zodat andere schoenenliefhebber hier mogelijk hun voordeel mee kunnen doen.

Dat Markowski reageert met een onintelligent antwoord over size.....daar kan ik verder niks aan doen.

Ik heb schoenen inclusief complaint letter alweer op de post naar Parijs gedaan. Of was dat je nog niet duidelijk?

Nu zou ik natuurlijk in kunnen gaan op "mogelijk" voorstel voor een nieuw "correct" paar. Maar wat koop ik hiervoor?
Dit paar had zo nooit door de Q.C. mogen komen. Daardoor heb ik ook absoluut geen vertrouwen in het volgende te ontvangen paar.

"You Only Get One Chance To Make A First Impression."

En daarin hebben ze gefaald.

Kost mij alleen maar geld, aan heen en weer verzendkosten.

Verder maak ik melding over in mijn ogen excessieve verzend kosten. Op 165 Euro paar schoenen hoeft geen 29 Euro verzendkosten te zitten. Als ze met recht een slimme internet operatie willen opzetten, en dat willen ze. Dan zouden ze ook de mogelijkheid tot onverzekerde verzending moeten aanbieden. Tarief hiervoor zal niet hoger dan 10-12 Euro.

Verder wens ik ze veel succes.

« Laatst bewerkt op: 27 mei 2009, 14:54:11 door Hypo »

Offline Markowski

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Markowski Chausseur
« Reactie #18 Gepost op: 27 mei 2009, 14:54:41 »
Thank you for the translation Mr Orno,

Indeed the leather difference can be seen on the pics posted by Mr Hypo.

We checked other suede leather models in our product range and the problem on your shoes seems only  to be bad luck since none of the others shoes presented such difference ( it can happen with every shoes and in every price range)

As we said earlier we're deeply sorry to hear that you're not satisfied with the shoes. We will carefully read and take in consideration your letter since we believe that every feedbacks from customers are good to take.

We will do our best, to satisfy you and expect that you will change your mind regarding our products.

Best Regards

Markowski

Online quality shoes !

Offline Mediaman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 27 mei 2009, 15:08:19 »
Ik wil niks bereiken. Ik heb enthousiast bij Markowski een paar schoenen besteld, die bij ontvangst sub-par blijken te zijn.

Daar maak ik op dit forum melding van zodat andere schoenenliefhebber hier mogelijk hun voordeel mee kunnen doen.

Dat Markowski reageert met een onintelligent antwoord over size.....daar kan ik verder niks aan doen.

Ik heb schoenen inclusief complaint letter alweer op de post naar Parijs gedaan. Of was dat je nog niet duidelijk?

Nu zou ik natuurlijk in kunnen gaan op "mogelijk" voorstel voor een nieuw "correct" paar. Maar wat koop ik hiervoor?
Dit paar had zo nooit door de Q.C. mogen komen. Daardoor heb ik ook absoluut geen vertrouwen in het volgende te ontvangen paar.

Verder maak ik melding over in mijn ogen excessieve verzend kosten. Op 165 Euro paar schoenen hoeft geen 29 Euro verzendkosten te zitten. Als ze met recht een slimme internet operatie willen opzetten, en dat willen ze. Dan zouden ze ook de mogelijkheid tot onverzekerde verzending moeten aanbieden. Tarief hiervoor zal niet hoger dan 10-12 Euro.

Ik bedoel er verder niks mee, maar dan is online winkelen niet iets voor jou en kan je beter naar een winkel gaan denk ik, dit is de praktijk en de realiteit van online winkelen. Het is wel zaak voor de aanbieder om je klacht serieus te behandelen en dat doen ze wel, wellicht is er enige hindernis door de taalbarrière. Voor een paar 'goedkope' schoenen van € 165,- vind ik dat ze erg hun best doen.

Offline Mediaman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 27 mei 2009, 15:09:00 »

Ik bedoel er verder niks mee, maar dan is online winkelen niet iets voor jou en kan je beter naar een winkel gaan denk ik, dit is de praktijk en de realiteit van online winkelen. Het is wel zaak voor de aanbieder om je klacht serieus te behandelen en dat doen ze wel, wellicht is er enige hindernis door de taalbarrière. Voor een paar 'goedkope' schoenen van € 165,- vind ik dat ze erg hun best doen.

Offline Biturbo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 27 mei 2009, 15:15:53 »
Hun after sales is in ieder geval dik in orde. Ik heb in het verleden een heel wat slechtere ervaring gehad met een andere internet shop aangaande retourneren van ondeugdelijke waar.

Offline Hypo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 27 mei 2009, 15:38:58 »
Citaat
Ik bedoel er verder niks mee, maar dan is online winkelen niet iets voor jou en kan je beter naar een winkel gaan denk ik, dit is de praktijk en de realiteit van online winkelen.
Me volledig bewust van de nadelen van online shoppen. Als schoenen toch anders uitpakken of niet goed passen...dan stuur ik ze meestal zonder morrer weer terug. Dat is het risico van het vak. Vooral bij bijv. Yoox kan dat risicoloos en kostenloos gedaan worden.

Order bij Markowski was dan ook een probeersel. Nieuw bedrijf met op het oog aantrekkelijke schoenen, voor redelijk aantrekkelijke prijs. Misschien gaan deze twee toch niet samen, misschien heb ik net pech gehad. Een vrijdagmorgen schoen? Wie zal het zeggen?

Kan alleen enige telleurstelling van mijn kant niet onderdrukken.

Citaat
Het is wel zaak voor de aanbieder om je klacht serieus te behandelen en dat doen ze wel, wellicht is er enige hindernis door de taalbarrière. Voor een paar 'goedkope' schoenen van € 165,- vind ik dat ze erg hun best doen.

Ik wacht rustig af.  [-o<

Voor de bune lijkt het idd goed in orde.
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2009, 15:54:57 door Hypo »

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
« Reactie #23 Gepost op: 27 mei 2009, 17:59:08 »
Lijkt me toch redelijk dat je ze de kans geeft het te herstellen, fouten komen in de beste bedrijven voor.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Offline Hypo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 27 mei 2009, 18:14:42 »
The ball is in their court.  :-#

Offline Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 28 mei 2009, 14:32:51 »
Als buitenstaander komt het op mij iig goed over dat ze de moeite nemen om zelfs op een Nederlandstalig forum hun best te doen after-sales te leveren.
Dat noem ik behoorlijk pro-actief!

Ik heb verder geen ervaringen met dit bedrijf, maar ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen.

Offline Mediaman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 28 mei 2009, 16:49:48 »
Door hun afhandeling van de klacht overweeg ik serieus om een paar schoenen te bestellen. Ik vind dat ze bovengemiddeld hun best doen gegeven de prijs van de schoenen en mijn eerdere ervaringen met webwinkels.

Offline Hypo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 28 mei 2009, 17:39:40 »
De sales afdeling van Markowski doet op het moment aan damage-control. Van tevreden afhandelen van de klacht is nog geen sprake.  [-X

Feit is nog steeds dat een first-time customer een sub-par paar schoenen ontvangen heeft.

Kan zeldzaam foutje in verder uitstekende bedrijfsvoering zijn, kan ook exemplarisch zijn voor Q.C. binnen de organisatie.

Zou natuurlijk goed zijn te weten te komen hoe andere klanten over hun bestelde en ontvangen schoenen denken.
En of het door mij ontvangen paar schoenen een off paar was.

Wat mij overigens ook op viel bij mijn Markowski's, was dat er aan de binnenkant van zool, ongeveer onder de bal van je voet een leer merk is aan gebracht in het leer van de binnenzool. Het is een soort uitgesneden/ingestamt leermerk. Ik vond dat een beetje curieuze plek, want met het aantrekken van de schoen, is het net of er een dood insect in je schoen zit. Weet dus ook niet of dit met verder gebruik irritatie of mogelijke blaren geeft.

Ik zag hiervan nu niet direct de toegevoegde waarde, anders dan dat het een prima verzamelplaats voor stof en vocht is. Navelpluis, maar dan anders.

Zag op Jesper's fotos dat dit leermerk zich ook in zijn schoenen bevindt.

Offline J

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 28 mei 2009, 17:44:20 »
Voordat er misverstanden ontstaan: ik citeerde Gccg's post met daarin zijn foto's. Het zijn dus niet mijn schoenen. (Tassel loafers zijn wel cool...)

Offline Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 28 mei 2009, 18:10:24 »
Ik vind die aubergine kleurige wholecuts wel erg gaaf voor 169 euro!
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."