Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637028 keer gelezen)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #3345 Gepost op: 18 april 2013 - 20:10:16
Leuke schoen clipjes:

Wie is clipjes?

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #3346 Gepost op: 18 april 2013 - 21:00:12
Wie is clipjes?

No one real; just small clips.  :mrgreen:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #3347 Gepost op: 01 mei 2013 - 22:11:28
Gisteren op de vrijmarkt zag ik een apart paar schoenen. Licht gekleurde brogues, double stitching, zo te zien nieuw en met zo te zien spanners op leest (uit drie stukken). Niet wat je verwacht te vinden. Maar had een kater en was niet mijn smaak, dus niet verder naar gekeken. Toch grappig.

guest45

• Gast
Reactie #3348 Gepost op: 01 mei 2013 - 22:20:03
Klinkt alsof je die flink duur had kunnen verkopen : )

ujjain

• Bekijk profiel
Reactie #3349 Gepost op: 10 mei 2013 - 16:39:24
Ik zie dat mijn nieuwe leren schoenen al licht beginnen te kreukelen. Waarschijnlijk moet ik leren mijn leren schoenen te verzorgen, zodat ik in de toekomst ook duurdere leren schoenen van betere kwaliteit kan kopen.

Belangrijke elementen zijn dus:
  • Cederhout.
  • Hielstuk moet geen bol zijn, maar een volledige hiel.
Waar kan ik deze het beste kopen?

Voorbeelden:
http://www.lederenriemen.nl/cederhouten-schoenspanner-3-paar-25680.html
http://www.schoenspanners.nl/schoenspanners/cederhouten-spanners/luxe-schoenspanners.html

Er staat "Onbewerkt cederhout", is het beter om te kiezen voor bewerkt cederhout of maakt dit weinig uit?

Kunnen jullie aanraden waar ik niet-te-dure, maar goede cederhouten schoenspanners kan kopen?

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3350 Gepost op: 10 mei 2013 - 16:45:48
Onbewerkt doen dan kan het hout nog enige vocht opnemen.
quality-shop.nl kan je eens kijken
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

guest45

• Gast
Reactie #3351 Gepost op: 14 mei 2013 - 19:04:57
Leuk stukje van Derek Guy voor Putthison over de hier zo unappreciated derby.

Citaat van: Putthison

The Navy Sport Coat of Shoes

In my opinion, there’s no style of footwear more underrated or versatile than the dark brown derby. Derbys are shoes that have their eyelet tabs left on top of the vamp, which differs from oxfords, where the eyelet tabs are sewn underneath. This “open lacing” design makes derbys more casual than oxfords, and in dark brown, they’re formal enough for everything except the most formal occasions, and casual enough for everything but the most casual environments. For this reason, I would consider them the navy sport coat of shoes.

Unfortunately, their versatility and value isn’t often recognized. Men will often buy four or five oxfords before they even consider a derby. I assume this is because they get their shopping directions from magazines and photo-driven Tumblr sites, where men are often shown wearing oxfords and suits with some kind of vague sex appeal

“Give me ten of those!,” they’ll say. “In every shape and color!”

The problem is that these men fail to remember they rarely wear suits, and such a dressy shoe can look incongruent with what they typically have on. Jeans with waxed cotton jackets, khakis with just a button-up shirt, odd trousers with sport coats – with all these ensembles, a dark brown derby will almost always be a better choice than the more formal oxford.

To be sure, this isn’t to say that oxfords should only be worn with suits and derbys with everything else. Many things determine the dressy-ness of shoes. Black is more formal than brown; calf is more formal than suede or shell; smooth leather is more formal than grained; plain is more formal than brogued; single soles are more formal than double (or Dainite); and yes, oxfords more formal than derbys. Add to these the consideration that certain casual styles (such as monkstraps) can be worn with suits, and certain suits should only be worn with casual shoes (such as linen suits), and things can get quite complicated indeed.

But that’s an aside. The point here is that for almost everything you’re likely to wear, a dark brown derby is probably a better choice than the sleeker, more formal oxford. Above are three of mine, shown in increasing order of formality – Ralph Lauren shell cordovan shortwings; Edward Green Norwegian split toes in dark oak calf, and Meermin cap toes in dark brown Annonay Naturcalf. You don’t need three, but at least get one.

origineel hier

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #3352 Gepost op: 14 mei 2013 - 19:35:31
Leuk stukje van Derek Guy voor Putthison over de hier zo unappreciated derby.

Valt wel mee. Loopt er eentje hier te drammen elke keer, maar niets mis met een derby.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

guest45

• Gast
Reactie #3353 Gepost op: 14 mei 2013 - 19:44:10
Vind je? Ik heb het idee dat de oxford duidelijk het lievelingetje is van SF. Nu wel minder dan voorheen, dat wel.
Overigens vind ik de oxford an sich meestal ook mooier dan de derby.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #3354 Gepost op: 14 mei 2013 - 19:54:55
Overigens vind ik de oxford an sich meestal ook mooier dan de derby.

Ik ook. De oxford is hier populairder dan de derby, eens. Unappreciated is echter weer het andere uiterste IMO.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Martijn

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3355 Gepost op: 14 mei 2013 - 20:35:16
Dat verhaal gaat niet echt op voor mij. Mijn eerste twee niet-sneakers waren zwarte en cognac kleurige derby's van vL.

Oxfords zijn hier vast favoriet inderdaad, want sinds ik hier mee lees staan een paar donkerbruine oxfords opeens wel heel hoog op mijn verlanglijst. :mrgreen:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3356 Gepost op: 16 mei 2013 - 18:06:38
Geinige suède PTB's:

http://eu.suitsupply.com/schoenen/light-brown-lace-up-fw1312211/FW1312211,nl,pd.html

Wil ik weleens in het echt zien. Hippe voering, zie ik nu.

G.J.

• Gebruiker
  • I have a very simple taste. I only want the best
    • Bekijk profiel
Reactie #3357 Gepost op: 16 mei 2013 - 18:11:10
Kent iemand het merk scheer & schöne ? Las er een stukje over. Soort van John Lobb Ltd. Weet iemand of zij een website hebben ? ( kan ik namelijk niet vinden ).

guest45

• Gast
Reactie #3358 Gepost op: 16 mei 2013 - 18:11:39
Speedhooks, really?
Pak dan die van de massimo. Paar tientjes goedkoper zelfs.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3359 Gepost op: 16 mei 2013 - 18:15:30
Die snelhaken waren me niet zo opgevallen : ), maar zijn een beetje raar idd. Verder vind ik ze wel een stukkie mooier dan bovenstaande.